High Henk.
Ik heb het niet over modulatie bij zenders, maar over intermodulatie gedrag bij Lineaire versterkers bij b.v.
SSB zender of ingangstrappen van ontvangers en b.v. ook breedband versterkers voor C.A.I. systemen.
Dit zijn net al audio versterkers toepassingen waar groete linairiteit verlangt wordt.
Gestabiliseerde voeding
Ik zou zeggen, moet je doen, maar dan niet je versterker simpeler maken, en/en doen
Het moet "gewoon" goed ontworpen zijn, maar de afdeling "lieg en bedrieg" kijken daar meestal heel anders tegenaan...
Nog een weerstand weg, en kan dat niet anders met een goedkopere opamp, enz.
Wat ik nu zo gek vind is b.v. dat Mcintosh filmpje, ze doen hun best goede versterkers te bouwen, gebruiken goede onderdelen
en beginnen dan te neuzelen over het magnetische veld van de messing luidspreker aansluitingen...
Wat mij betreft doe je dan schade aan je merk met die onzin.
Op de onderstaande link kan je een van de voorversterkers vinden die ik in de 80 jaren heb gekocht.
Prachtig gemaakt door Sony, het is de TA-E86.
Het geluid was toch echt minder "prachtig", de versterker trapjes allemaal met Fets opgebouwd, mag van mij maar gaf geen goed resultaat.
Het geluid, want dat had hij was toch niet echt goed, ook na een paar jaar begonnen de problemen met de regelaars.
De volume regelaar had in de lagere stand duidelijk een groete afwijking.
Deze afwijking van de volume regelaar samen met de te hoge versterking maakte dat je altijd in het regelgebied zat
waar de grootste afwijkingen zaten.
dit was duidelijk een niet zo goed ontwerp van Sony, ondaks dat dit de dure lijn was, ik heb trouwens twee van deze voorversterkers gehad.
Groet,
Blackdog