Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

Bedankt!

Maar heb hier een gelijkaardig type gevonden ondertussen. Enkel zal ik mijn bevestigingsplaat wat dunner moeten maken

https://sinuss.be/componenten/circuit-protectie/circuit-breakers/therm…

Hallo,

Er werd mij gevraagd of ik een beschadigde USB type A connector van een Autel maxisys pro diagnose tool voor voertuigen kan vervangen. De pinnen van de connector langs de binnenkant zijn geplooid. Momenteel beschik ik niet over het toestel, enkel een duidelijke foto en wat referentie afmetingen.

http://users.telenet.be/stevevandenbussche/Afbeeldingen/autel_con_thumb.png
Het gaat om de onderste connector.

Ik heb al wat zitten zoeken maar kan niet direct een model vinden wat er op lijkt. Onder het motto je weet maar nooit plaats ik het hier eens, misschien herkent er iemand dit type connector en weet waar je hem kan bestellen.

Dank,
Steve

Arco

Special Member

Exact dezelfde zul je wel niet vinden, wordt wat fröbelen... ;)
https://www.robotistan.com/usb-a-tipi-disi-giris-konnektoru-11649-50-O.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Misschien staat hier iets tussen : https://nl.aliexpress.com/wholesale?&site=nld&SearchText=usb+c…

Ik geloof zelfs dat dit hem is...

[Bericht gewijzigd door fatbeard op woensdag 23 mei 2018 17:01:35 (52%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

ik mis ook FB31 op die print..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 23 mei 2018 17:29:58 schreef testman:
ik mis ook FB31 op die print..

Ik mis ook R734, ik zou er zomaar wat op solderen...

Terzake:
Die USB connector is een "mid mount", die zijn moeilijk te vinden.
Molex heeft er één maar die is "reverse"

in tegenstelling tot R734 heeft FB31 er wel ooit ingezeten. gezien het een ontstoring spoel is, kan er dus stroom door lopen en in een voedingslijn zitten, en niet zomaar een filtering naar massa zijn als zovelen in computerspul..

[Bericht gewijzigd door testman op woensdag 23 mei 2018 21:09:22 (14%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op AliExpress onder de zoekterm "laptop USB connector" heb ik er nu twee gevonden die er erg op lijken: model1, en model2. Ik denk dat ik voor die optie ga, al blijft het een gok. Misschien dat een reguliere connector ook past daarvan heb ik er een aantal liggen, we zien wel. Alvast bedankt om eventjes mee te zoeken.

evelo

Golden Member

Ik ben op zoek naar een stevige connector om een 24V batterij snel te kunnen aansluiten.

Het is een batterij die voor verschillende toepassingen gebruikt wordt. De aansluitingen zijn met bout M8, geen klassieke autobatterij.

Max stroom: +/- 50A piek.

batterij (+) ---->kabeloog->stukje kabel->houder smeltzekering -> connector +

Batterij (-) ---->kabeloog->stukje kabel->connector -

Female aan kant batterij, male aan kant toepassing.

deze kom je vaak tegen bij accu gevoede apparaten. in oa heftrucks zit een grotere versie van deze stekkers. in een oude ups van oa apc zitten van deze stekkers.

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1CqkhQVXXXXbUaXXXq6xXFXXXG/Echt-350-amp-Anderson-plug-Slave-Batterij-Jump-Kit-batterij-connector-voor-heftruck.jpg_640x640.jpg

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Op 21 april 2018 14:27:58 schreef Arco:
Hoe heet dit fan connectortje? (sunon, 1.5mm pitch)
Bij zoeken vind ik er veel, maar net iets anders. Deze heeft een schuinlopende verdikking aan 1 kant, meeste hebben een nok in het midden...

[bijlage]

Weet iemand iets over de kleurenvolgorde bij deze stekertjes? Zijn die bij 12V anders dan bij 24V? Of is het helemaal arbitrair?

Ik moet er een bij iemand vervangen, die er een telescoopspiegel mee moet koelen en condensvrij houden.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 24 mei 2018 16:55:27 (11%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
evelo

Golden Member

Op 24 mei 2018 11:29:08 schreef testman:
deze kom je vaak tegen bij accu gevoede apparaten. in oa heftrucks zit een grotere versie van deze stekkers. in een oude ups van oa apc zitten van deze stekkers.

[afbeelding]

Dit zou kunnen dienen ja. Bedankt!

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 24 mei 2018 10:51:28 schreef evelo:
Ik ben op zoek naar een stevige connector om een 24V batterij snel te kunnen aansluiten.

Het is een batterij die voor verschillende toepassingen gebruikt wordt. De aansluitingen zijn met bout M8, geen klassieke autobatterij.

Max stroom: +/- 50A piek.

batterij (+) ---->kabeloog->stukje kabel->houder smeltzekering -> connector +

Batterij (-) ---->kabeloog->stukje kabel->connector -

Female aan kant batterij, male aan kant toepassing.

Kijken op de website van rick donckers. Worden oa ook gebruikt om kipsystemen op aanhangwagens van stroom te voorzien. Ook om afneembare winches van stroom te voorzien.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Weet iemand toevallig waar je de pinnen van scart-connectors los kan vinden? Die van het soort met krimp-deel aan de achterkant.

Ik zit hier met een tulp->scart adapter waar vrijwel alle ongebruikte pinnen ontbreken, waaronder pin nr 8 - die voor automatisch overschakelen naar 't scart-kanaal zorgt - en laat ik die nu willen gebruiken. De ongebruikte die er wel zitten heb ik vooralsnog niet los weten te krijgen om ze te verplaatsen, al zou dat wel moeten kunnen.

[Bericht gewijzigd door bartgrefte op zaterdag 26 mei 2018 18:37:42 (11%)

Shiptronic

Overleden

Voor scart kabel en verlopen ga ik naar de kringloop, voor € 1,-- ga ik niet moeilijk doen, verzend kosten zijn vaak al meer. ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 26 mei 2018 18:42:01 schreef Shiptronic:
Voor scart kabel en verlopen ga ik naar de kringloop, voor € 1,-- ga ik niet moeilijk doen, verzend kosten zijn vaak al meer. ;)

Dan moet er wel een zijn met alle pinnen aanwezig en die uit elkaar gehaald kan worden. Heb hier toen straks nog wel een ander gevonden, met alle pinnen erin, maar die lijkt uit een geheel te bestaan.

Kun je een fotootje van adapter plaatsen. Ik heb vele van die adapters. Ik kan eventueel tegen verzendkosten opsturen.

[Bericht gewijzigd door BenI2C op zaterdag 26 mei 2018 19:37:05 (25%)

bprosman

Golden Member

Ben al een tijdje op zoek naar deze toetsen. Ze staan op de zelfde steek als een "digitast" die zeldzaam aan het worden zijn en "goud" kosten tegenwoordig. Ze denderen wel iets harder.
In de Elektuur Junior computer pastten ze ook.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Da's de D6, tegenwoordig van C&K, die maakt ze nog steeds, vierkant en rond...
https://www.ckswitches.com/products/switches/product-details/Keyswitch…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 26 mei 2018 19:34:28 schreef BenI2C:
Kun je een fotootje van adapter plaatsen. Ik heb vele van die adapters. Ik kan eventueel tegen verzendkosten opsturen.

https://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/325/scart-verloopstekker.html , dat soort. Heb verschillende varianten (net iets andere behuizing) liggen, waaronder een die niet meer helemaal in elkaar kan (weerhaakje aan 1 kant afgebroken tijdens openmaken) maar daar zou ik eventueel draadjes in kunnen solderen omdat die wel alle pinnen heeft. Moet ik alleen kijken hoe ik er voor kan zorgen dat die weer goed dicht blijft zitten.

Een ander, die wel zonder problemen weer in elkaar gezet kan worden, heeft dat probleem niet maar die heeft niet alle pinnen erin zitten.

Daarnaast heb ik nog wel wat kabels liggen waar ik eventueel pinnen uit zou kunnen halen, maar dan moet ik wel weten hoe en anders losse pinnen bestellen en die erin drukken, mits iemand weet waar die besteld kunnen worden.

bprosman

Golden Member

Nog even een vraagje, wat voor type DC plug zit er aan een PM2517 ? Wat ik zelf in huis heb lijkt allemaal te kort.
Ligt het overigens aan mij of is de lichtopbrengst wat aan de lage kant ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Het is een gewone 5.5/2.1 plug, alleen met een smal begin aan het huisje. (je kunt een huisje rondom afvijlen over een paar mm tot 'ie past.)
De oude led displays (PM2517E) zijn bedroevend qua lichtopbrengst.

Vervangen door nieuwere types maakt ze vele malen helderder, en stroomverbruik gaat terug van 120 naar 23mA... ;)
Zie ombouw: https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1152698#1152698

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Gisteren 2 displays binnen gekregen en even de aansluiting over het hoofd gezien. Weet iemand waar ik connectortjes zou kunnen krijgen hiervoor ?
Het is 18 pins, pitch 0.8mm

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Die 0.8mm pitch is nogal exotisch, zie je weinig. Beste kans bij de leverancier van het display...
Weet je trouwens zeker dat het geen soldeer versie is? (zo te zien wel).
Die hoort niet in een connector, maar direct op de print gesoldeerd...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten