Printen 10MHz OCXO Master Clock nabouw

Ha Paul50,

Ziet er netjes uit alleen een vraag de gele draad is dat 230V of anders gezegd is dit een wisselspanning?
Dat kan boven de print voor modulatie zorgen daar zal je zo in eerste instantie zelf geen last van hebben maar.... het apparaat wat moet synchroniseren misschien wel AM---PM conversie :o
Je kunt dit uiteraard meten een en ander is uiteraard afhankelijk van je eis daaromtrent.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
LetterHenk

Golden Member

Mooi gemaakt Paul, erg netjes. Wat voor behuizing is dat? Lijkt net allemaal wat ruimer dan die kleine doosjes die ik steeds voorbij zie komen.

Action expresses priorities LH

Dag Henk,
Gele draden zijn inderdaad 230volt netspanning van de schakelaar.
Ik hoop met het twisten van de draden dat de overdracht minimaal is, helaas heb ik niet echt de apparatuur om eventuele overdracht te meten.

Een onuitgesproken verwachting leidt tot een teleurstelling

Ha Paul50,

Je heb een mooie ontvanger van Rohde & Schwarz tot 30MHz ik gebruik hem ook voor te luisteren.
Nu weet ik niet uit het hoofd de signaal/stoor afstand na demodulatie dus laagfrequent maar best wel goed.
En wat @LetterHenk vraag daar ben ik ook benieuwd naar.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Kastje komt van HOD Electronics B.V. (www.hod-electronics.nl)
-- BOX PR230 Aluminium behuizing 145x75x230mm - uitlopend --
Het zijn stevige aluminium kastjes voor nog geen twee tientjes per stuk.
De OXCO en voeding zijn geheel gemonteerd op een aluminium plaat wat in gleuven in deze behuizing schuift.

Een onuitgesproken verwachting leidt tot een teleurstelling
RAAF12

Golden Member

Mooi kastje, ik kon die niet terug vinden op de site. Heb je er iets meer gegevens van? Een klein puntje van kritiek, het is imho fraaier als de tandringen van de BNC chassisdelen aan de andere zijde van de kast zitten...
De moeren aantrekken doe ik met een pijpsleuteltje dan beschadigen ze niet. Wel een ringetje tussen moer en kast gebruiken. Mooi gebouwd!

rob040

Golden Member

Kastje is ook in het zwart verkrijgbaar, zie hier.

miedema

Golden Member

Ha Paul50,

Compliment voor netjes nabouwen.
Met nog extra afscherming tussen trafo en schakeling, en een netfilter.

Volgens je scope heb je inderdaad zo'n 1,5dBm teveel uitgangsniveau. Dan zul je iets meer harmonischen op je uitgangssignaal hebben. (de opamps soft-clippen een beetje). Maar in de praktijk zul je daar weinig (meestal niks eigenlijk :-)) van merken.
Als je het uitgangsniveau wilt trimmen kun je dat doen door R20A wat kleiner te maken.

@ electron920
Bij mij lopen de 230V draden ook zo naar de netschakelaar op het front.
Ik heb gemeten, maar kon geen instraling terugvinden. Wel heb ik die draden flink getwist. (heeft Paul50 ook gedaan) Aan die kant van de print zitten ook geen gevoelige schakelingen. (alleen voeding en signalering), en de OCXO zit in z'n afgeschermende doosje.

Wel zit bij Paul50 uitgang 1 vlak onder de netschakelaar. Maar bij mij zit er een uitgang (aan de achterkant) relatief dicht bij de trafo, en dat bleek ook probleemloos.

Veel plezier er mee & groet, Gertjan.

adval40

Special Member

.

[Bericht gewijzigd door adval40 op vrijdag 22 februari 2019 21:24:53 (100%)

Even dit oude topic terug oprakelen. :+

Ik heb recentelijk 2x dergelijke OCXO kunnen versieren. Nu had ik graag geweten of er alsnog dergelijke mooie printen te verkrijgen zijn?

adval40

Special Member

volgens mij heb ik nog paar printjes liggen

stuur maar een emailtje

Ad

Op 21 april 2020 01:05:37 schreef adval40:
volgens mij heb ik nog paar printjes liggen

stuur maar een emailtje

Ad

Je hebt mail :+