Op 22 december 2020 21:24:03 schreef Krelis Vonketrekker:
Met 12 volt gaat het wel werken! maar de middelste aansluiting is de massa, dus de -pool!!(foto is rood gebruikt, wat je fout informeert.) de + is dacht ik aan de andere zijde, (effe testen) maar dat weet ik niet meer zeker.Het werkt ook met 5 Volt, een oude telefoon adapter... uit de kringloop..Het is ook mogelijk een opto coupler door te verbinden, PC 911, aan de kant van opdruk PC911 (pootjes naast elkaar)
Excuus voor het necrobump. Ik heb mijn beste google-fu hier op los gelaten maar kan geen duidleijk antwoord vinden op "doorverbinden optocoupler" dus vraag ik het direct hier.
Het door verbinden van de optocoupler doe je dat door de pin 1 en 2 aan elkaar te verbinden ?
Ik heb de schematic diagrams gedownload en de duitse site geraadpleegd.
Dus de 12v trigger op punt 1 aan punt 2 solderen ?
Bij voorbaat dank.
FF edit want uitgevonden wat meneer Vonkentrekker zegt, de optocoupler is de 817B en door de pootjes met elkaar te verbinden op de zijde waar PC911 staat geprint maak je het circuit permanent sluitend. Dat is de emitter en collector zijde.
Als ik had gedaan wat ik beschreef had ik dan wat meer als 12 volt op de optocoupler gezet ?
[Bericht gewijzigd door
Oli27
op 26 mei 2022 13:43:05
(15%)