LOEWE Individual Sound Subwoofer 66213T10 aansluiten

Ik heb een LOEWE Individual Sound Subwoofer en zou deze standalone willen gebruiken.
De sub doet niks, ik heb het vermoeden dat de sub versterker op een soort van 'enable' staat te wachten tot de versterker aan gaat, via de 9-polige system connector.
Nu is mijn vraag, wat voor signaal moet ik op de sub aansluiten zodat hij wel standalone kan spelen?

https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/183179751437_/Loewe-Subwoofer-525-Converter-Netzteil-Defekt.jpg

Bedankt! Hier kan ik wel wat mee.

Op 19 januari 2019 21:03:12 schreef henk!:
Bedankt! Hier kan ik wel wat mee.

Goedemiddag Henk,

Ik heb mijzelf met hetzelfde probleem opgezadeld. Kun jij op een simpele manier vertellen hoe je dit hebt opgelost?

Bij voorbaat dank voor de moeite!

Begrijp ik het schema goed dat JK403 de trigger veroorzaakt?

Op de achterkant van de Loewe Sub heet het een 'System connector Master'. Op de achterkant van de Loewe receiver staat '12V/15mA' (zie foto's).

Volstaat het om 12V/15mA op de betreffende pootjes te zetten?

maartenbakker

Golden Member

Als ik het zo snel zie, moet er 12V op de TRIGGER lijn op connector JK403 gezet worden. Kan best dat er dan 15mA gaat lopen (optocoupler op de voeding).

Het apparaat is zo te zien door LG gebouwd, voor wat het waard is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

In het schema zit een dsp achtig ic (ic201)+ een I2C communictiebus.
Ik ben benieuwd of deze subwoofer wakker is te schudden door enkel een trigger signaal aan te bieden. Mogelijk is deze ook communicatie nodig vanuit de receiver.

Dag iedereen,

Ook ik heb me met hetzelfde probleem opgezadeld. Boekte al iemand resultaat?
Ik vond ook dit topic op een ander forum over hetzelfde probleem, maar raak er niet uit wijs. Ik vond ook de suggestie op de foto, maar deze heb ik nog niet deftig kunnen testen. Heel benieuwd naar jullie resultaten.

https://www.loewe-friends.de/viewtopic.php?f=29&t=4415&hilit=I…

https://www.loewe-friends.de/download/file.php?id=6689&mode=view

Heb enige tijd geleden enkele van deze subs gerepareerd.
Alleen 12v aanbieden op de lijn Trigger is voldoende.(zie schema voeding)
Deze lijn komt uit op een van de aansluitingen van de System connector.
Weet zo even niet meer welke.
Kan dit pas woensdag weer nazien maar is ook wel uit te meten.

Groet Jan

Ik heb een externe 12V voeding aangesloten op de 9 polige connector en het werkt. Heb er een mooi subje aan nu :) als ik er aan denk zal ik nog wel even een foto posten van hoe het aangesloten is.

bedankt voor alle verdere info!

Fantastisch Henk! Knap werk. Heel benieuwd naar de foto. Nog geen tijd gehad om de connector uit te meten, vandaar.

De rustigere decembermaand breekt aan, dus eindelijk tijd voor dit soort dingen...

Is ergens die foto te vinden? Of wil iemand misschien tekenen op welke pinnetjes de 12 volt gezet moet worden?

Bij voorbaat dank voor de moeite!

Ik kom op een verkoopsite heel toevallig dit plaatje tegen. Is dit waar die 12 volt op gezet moet worden?

'System Connector' -> 'Master' en dan de twee pinnetjes linksboven.

maartenbakker

Golden Member

Ik herinner me dat ik de pinout in de doc heb opgezocht, staat die niet toevallig in de 2e post?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 30 november 2019 11:43:42 schreef SteMec:
Ik kom op een verkoopsite heel toevallig dit plaatje tegen. Is dit waar die 12 volt op gezet moet worden?

'System Connector' -> 'Master' en dan de twee pinnetjes linksboven.

Het werkt! Bedankt voor de reactie.

Kan iemand me vertellen waar je zo'n stekker (de witte stekker op de foto) kan vinden die op de system connector past?

Hello People,

Ik heb zo'n woofer ontvangen en zit met een voedings probleem. Kan iemand mij vertellen wat de spanning moet zijn aan de secundaire kant van de trafo(T901) op de PCB? Primair heb ik 315v DC. Ik kan het niet van de tekening halen en mijn trafo geeft secundaire 0v. Ook mijn spare trafo geeft 0v.
Misschien wil iemand het nameten? :)
Anders kan ik namelijk geen nieuwe bestellen, want de code die erop staat is nergens te vinden...

Nou ik hoor het wel.

maartenbakker

Golden Member

Het is een schakelende voeding, 99% kans dat de aansturing van de trafo stuk is en niet de trafo zelf. Nameten doe je het makkelijkst aan de gelijkgerichte secundaire spanning. Als die er niet is, ga je in de gelijkrichting, feedback en aansturing zoeken.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 28 oktober 2020 12:33:27 (43%)

Ik denk inderdaad dat het de IC is. Die heb ik er nu tussenuit gehaald en alle metingen zijn identiek aan wat ik met de ic meet. Ik ga maar eens ic's bestellen :)

Goedemiddag Allen, ik heb een sub van Loewe en de bedoeling was om deze aan te sturen met Loewe 2216PS DVD/Tuner...echter alles aangesloten inclusief 12v trigger en alles met originele kabels...geen geluid ! Wie kan mij hier mee helpen ? Is het nodig dat de Sub via de Audiolink ook nog een signaal binnen moet krijgen (normaal vanaf Loewe-tv) ? Gr. Danny

heb je gemeten of er spanning op je trigger signaal komt te staan?

Als je dc voltage op je trigger signaal heb staan en rood als plus hebt dan moet je de polariteit omdraaien. ground zit namelijk in het midden, links de plus voor het trigger signaal in en rechts trigger signaal uit naar de tv(of is het trigger signaal IN vanaf de tv?)

Eerst maar even de polariteit omdraaien.

[Bericht gewijzigd door Hans W. O op woensdag 28 oktober 2020 14:38:08 (34%)

Op 28 oktober 2020 14:31:03 schreef Hans W. O:
Als je dc voltage op je trigger signaal heb staan en rood als plus hebt dan moet je de polariteit omdraaien. ground zit namelijk in het midden, links de plus voor het trigger signaal in en rechts trigger signaal uit naar de tv(of is het trigger signaal IN vanaf de tv?)

Eerst maar even de polariteit omdraaien.

Bedankt voor het antwoord Hans, ik heb de polariteit omgedraaid, echter geen resultaat..wel meet ik een constante spanning op de trigger...

Een aantal gedachten:
Als je de tulp aansluiting probeert op een zeker weten werkend systeem, heb je dan wel geluid?
Heb je wel geluid op de speakers bedraad vanaf de sub?
Weet je zeker dat de PCB wel werkt? Ik denk dat je hem moet nameten.

Krelis Vonketrekker

Golden Member

Ik heb exact de zelfde subwoofer van Loewe, en het zelfde probleem, met een 12 V voeding, ging het niet werken. Ik heb het schema, en ergens gelezen, dat je een van de opto coupler moet doorverbinden, maar ben nog niet zover gekomen. Het is een ding wat ik niet meer gebruik,en op M.P. wil plaatsen. Maar dan moet het stand-alone werken.