LOEWE Individual Sound Subwoofer 66213T10 aansluiten

Krelis Vonketrekker

Golden Member

Heb het draaiend, met 5 volt wordt het bij mij actief! Op de vierkante connector, op midden pootje de -, en daar onder de + ( dus onder links)
Signaal input op: Line In-Subw. Ben benieuwd of het bij U ook lukt.
Wat ook mogelijk is, de opto coupler PC911 op de net kant doorverbinden
(ook getest, dan heb je geen hulp spanning nodig. (b.v.-usb voeding-)

Op 29 oktober 2020 19:47:05 schreef Hans W. O:
Een aantal gedachten:
Als je de tulp aansluiting probeert op een zeker weten werkend systeem, heb je dan wel geluid?
Heb je wel geluid op de speakers bedraad vanaf de sub?
Weet je zeker dat de PCB wel werkt? Ik denk dat je hem moet nameten.

Zover gaat mijn kennis helaas niet, ik koppel de boel los en ga er iemand op MP blij mee maken denk ik...bedankt voor de hulp Hans !

Op 30 november 2019 11:43:42 schreef SteMec:
Ik kom op een verkoopsite heel toevallig dit plaatje tegen. Is dit waar die 12 volt op gezet moet worden?

'System Connector' -> 'Master' en dan de twee pinnetjes linksboven.

Dus eigenlijk moet van de master de 2 links onderste naar een rechts en links? Om de woofer te laten werken?

Krelis Vonketrekker

Golden Member

Met 12 volt gaat het wel werken! maar de middelste aansluiting is de massa, dus de -pool!!(foto is rood gebruikt, wat je fout informeert.) de + is dacht ik aan de andere zijde, (effe testen) maar dat weet ik niet meer zeker.Het werkt ook met 5 Volt, een oude telefoon adapter... uit de kringloop..Het is ook mogelijk een opto coupler door te verbinden, PC 911, aan de kant van opdruk PC911 (pootjes naast elkaar)

Ik heb het ook werkend gekregen met een 12v netadapter, -pool in het midden en 12v op de linker pool. Alleen weet iemand toevallig welke molex stekker ik hiervoor kan gebruiken? Wil het graag netjes maken. Bedankt voor alle tips en foto's dit heeft mij zeer goed geholpen.

Op 22 december 2020 21:24:03 schreef Krelis Vonketrekker:
Met 12 volt gaat het wel werken! maar de middelste aansluiting is de massa, dus de -pool!!(foto is rood gebruikt, wat je fout informeert.) de + is dacht ik aan de andere zijde, (effe testen) maar dat weet ik niet meer zeker.Het werkt ook met 5 Volt, een oude telefoon adapter... uit de kringloop..Het is ook mogelijk een opto coupler door te verbinden, PC 911, aan de kant van opdruk PC911 (pootjes naast elkaar)

Excuus voor het necrobump. Ik heb mijn beste google-fu hier op los gelaten maar kan geen duidleijk antwoord vinden op "doorverbinden optocoupler" dus vraag ik het direct hier.

Het door verbinden van de optocoupler doe je dat door de pin 1 en 2 aan elkaar te verbinden ?
Ik heb de schematic diagrams gedownload en de duitse site geraadpleegd.

Dus de 12v trigger op punt 1 aan punt 2 solderen ?

Bij voorbaat dank.

FF edit want uitgevonden wat meneer Vonkentrekker zegt, de optocoupler is de 817B en door de pootjes met elkaar te verbinden op de zijde waar PC911 staat geprint maak je het circuit permanent sluitend. Dat is de emitter en collector zijde.

Als ik had gedaan wat ik beschreef had ik dan wat meer als 12 volt op de optocoupler gezet ?

[Bericht gewijzigd door Oli27 op donderdag 26 mei 2022 13:43:05 (15%)

Krelis Vonketrekker

Golden Member

Heb gezocht naar de foto van de doorverbinding in eind 2020, maar die zijn gewist...als ik het zo bekijk, moet het pootje 4-3 zijn die je door verbind.
Het werkte bij mij O.K. heb de subwoofer verkocht, met garantie! En geen klacht ontvangen. mvg, Krelis

Krelis Vonketrekker

Golden Member

Hierbij foto van de doorverbinding opto coupler PC911 linker zijde