Remeha Avanta interface via Recom software

Het is alweer even geleden, maar de volgorde van de stekker is dan dus niet juist.ik heb toch niet ergens een pen vrij het zijn er 4?

Ik zie dit topic nu pas. Jaren geleden heb ik een keer iets gebouwd wat de ketel van een Remeha kon uitlezen via een arduino en een 433MHz zendertje (tegenwoordig zou ik dat eerder met een esp en wifi/mqtt doen).

Ik zal binnenkort eens kijken of ik er nog wat van terug kan vinden.

Hier alvast een website waar ik in die tijd veel aan heb gehad:
https://web.archive.org/web/20170313204306/http://blog.hekkers.net/201…

[Bericht gewijzigd door hneel op 9 december 2022 10:29:01 (25%)

Vandaag het kabeltje eens opgezocht en de draadjes op juiste volgorde in een nieuw stekkertje geperst. Nu werkt het wel. Moet zeggen dat het even duurt voordat recom de verbinding tot stand brengt maar goed met geduld werkt het :)

Ik heb een heel vergelijkbaar probleem. Probeer nu al een paar weken een werkende ESP-01 module te maken voor mijn Remeha Calenta. Ik krijg ook op geen enkele manier contact. Erg frustrerend.
Demodule start wel op dus de VCC/GND zitten goed aangesloten, maar data wil er maar niet overheen komen. Uiteraard ook meerdere malen de R/Tx omgewisseld zonder resultaat.
Ik heb de setup gekopierd met de seriele breakout adapter zoals hier eerder beschreven en voorlopig even via een breadboard aangesloten.
Met de ESP-link en de Arduino gekoppeld zie er ik wel serieel verkeer overheen, maar de Calenta geeft geen sjoege met Recom en HW-VSP3.
Iemand tips, of een werkende ESP of Recomkabel in de buurt van Hilversum? Mijn dank is groot!

PE9SMS

Golden Member

Iets met 5V <> 3.3V ? Seriele parameters (baudrate, aantal databits, aanstal stop bits, pariteit even/oneven/geen) ?

edit: ↓ mooi dat het werkt :)

[Bericht gewijzigd door PE9SMS op 20 december 2022 14:33:40 (14%)

This signature is intentionally left blank.

Nogmaals alles een keertje nagelopen en HW-VSP3 opnieuw geinstalleerd. Geen idee of dat het was, maar nu werkt Recom ineens wel. :)

@PE9SMS bedankt voor je snelle reactie!

Zijn er al mensen die verder gekomen zijn met de 6polige connector op oa de Calenta Ace. Dit is een can-bus aansluiting.

Bij Ali heb je kant en klare interface van CAN bus naar USB.
Ze schrijven alleen vaak KAN ipv CAN.
Daar zou je eens mee kunnen beginnen.
Eens kijken of dat werkt.

Dan draadloos
Ik zag voor 4 euro een omzetter van CAN naar SERIEEL.
Gebaseerd op de MCP2515.
Dit icm m'n ESP-boardje zou een mooi volgend experiment kunnen zijn.

Ik heb de ACE niet en kan je niet verder helpen.

Zoek maar eens op
MCP2515 Kan Bus Module Board TJA1050 Ontvanger

groeten Erik ;-)