Bosch ebike lader 36-4/230

Halverwege het opladen is de lader ermee gestopt. 4 jaar oud, Bosch geeft geen garantie, nieuwe € 179 advies.

Dus opengemaakt en werd kort een beetje blij, gezien de wat ik aantrof (Zie foto)
één Ctje weggeblazen en bij schoonmaken 2e printspoor weg. Nu hoopte ik op defecte brugcel om dezelfde reden als waarom die Ctjes het leven gelaten hadden, maar helaas. Brugcel is prima in orde en op de elco's meet ik 317 V gelijkspanning.

Iemand ervaring met vergelijkbaar probleem en/of schema van lader?

Overigens komen er 3 draden uit, +/- 36V en op de print staat +5v Batt. Is dat echt 5v continu om aan te geven dat accu geladen wordt of vindt er communicatie plaats over die draad? In het eerste geval kan ik de accu tijdelijk met andere lader en hulpvoeding (gedeeltelijk) opladen.

Vast bedankt,

René

Edit: foto alsnog toegevoegd

Geen idee:). [Nu wel.] Dank voor tip!

Hallo,

De oplader van mijn moeder lijkt het ook begeven te hebben. Heb 0.3volt op de +output staan..
Opengemaakt, maar geen zichtbare schade. Wat zou de volgende stap zijn om het probleem te vinden?

meestal val schade, losse zware of grote onderdelen, vaak pootjes los in de tin of zelfs afgebroken.

waar rook was, werkt nu iets niet meer