Op 14 juni 2019 18:36:08 schreef buckfast_beekeeper:
[...]
Nu nog nieuwe aanhangwagens met 7-polig? Is nog maar 8 jaar verplicht dat er zowel mistachterlicht als achteruitrijlicht aanwezig is. Hoe krijg je dat mistachterlicht in een 7-polige?
Jup, denk een week of 2 terug nog dat ik een advertentie zag.
Mistachterlicht zit zoals bprosman al noemt reeds op de 7 polige. achteruit inderdaad niet. Hoe ze het doen doen ze het (geen idee hoe het gaat rondom keuring van nieuwe aanhangers).
Kabel breken????? Ik ben heel veel met een aanhanger onderweg. Ondertussen toch al een 37 tal jaren. Ik heb nog NOOIT een kapotte kabel gehad. Een kabel die over de grond sleept???? Nog nooit meegemaakt.
Beide zijn mij ook nog niet gebeurd, maar heb beide wel voor zien komen. Vooral bij de motortrailers van een vereniging waar ik bij zit gebeurd een hoop. Deels waarschijnlijk door onervarenheid
Druk in gesprek wel de kogel losmaken en vervolgens de auto wegrijden met de kabel er nog aan (zowel bij elektra als bij de losbreekrem gezien).
De elektrakabel is vooral niet exact op lengte vanwege de wildgroei aan gebruikte auto's. Maar aan de dissel hangen gewoon karabijnhaken waar ze in kunnen. Maar ja, als je dat niet doet en hem ook niet op een ander manier zorgvuldig neerlegt...
Idem met niet ingedraaide neuswielen.
Heb bij de aanhanger van mijn pa wel eens gezien dat iemand hem terug kwam brengen met de handrem er nog (deels) op. Inmiddels wordt er een stuk minder royaal uitgeleend.
Met de aanschaf van gekrulde snoeren is het slepen enzo trouwens wel verleden tijd. Dat scheelt wel.