Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Enig idee of die voedingsspanning ook is te verlagen tot 35V en de stroommeting tot 10A voor de laagspannings-variac?
En zou er iets aan de stroomtrafo gedaan kunnen worden zodat het stroommeetbereik verlaagd kan worden tot zeg 2A?

Ik zou dan met twee van die units uitkomen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 6 november 2019 15:42:41 schreef bprosman:
https://www.google.com/search?q=tre-03-nb+cutter

Hoorde afgelopen Zaterdag (weet niet of het klopt) dat EOO toch nog "op mail reageert" voor onderdelen.

Klopt, gewoon een lijstje via de site mailen met de aantallen en bestelcode's.
Vervolgens komt een mailtje retour met het totaalbedrag en bankgegevens.
Heb ik zo al meerdere keren gedaan.

Het gevraagde tangetje is er ook verkrijgbaar :

https://www.eoo-bv.nl/overige-tangen/480-zijkniptang-1.html

Alhoewel ikzelf tegenwoordig die blauwe dingen van ebay gebruik. kosten nog geen twee euro per stuk en zijn vlijmscherp.

Tidak Ada

Golden Member

Op 12 november 2019 17:09:02 schreef Tidak Ada:
Enig idee of die voedingsspanning ook is te verlagen tot 35V en de stroommeting tot 10A voor de laagspannings-variac?
En zou er iets aan de stroomtrafo gedaan kunnen worden zodat het stroommeetbereik verlaagd kan worden tot zeg 2A?

Ik zou dan met twee van die units uitkomen.

Edit:
Ik heb nog foto's toegevoegd. Heeft even geduurd vanwege de bewerkingen:

Buitenzijde front:

.
.
Binnenzijde front:

Het onderste metertje is alleen en ampèremetertje. Daar zou ik er vier van moeten hebben en dus is er ook gen plaats.

Duidelijk is te zien dat de voorgestelde meter (bovenste) helaas te groot is en de andere optie ook te veel ruimte inneemt.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Voor een reparatie ben op zoek naar een USB-2 kabel met een open eind, maar het open eind moet wel een aangegoten trekontlasting hebben.
Andere zijde heb ik een usb A connector nodig en de kabel lengte is 40cm, maar dat laatste maakt niet heel veel uit.

Kan wel wat vinden op chinese sites, maar ik heb het asap nodig en liever van een Farnell of zo.

Stekkertje en shielding zet ik over.

flash2b

Special Member

Sloop een muis om zo de kabel te hergebruiken.

Heb ik al naar gekeken, maar alle muizen die ik hier heb beschikken niet over zo'n soort trekontlasting. Zelfde geld voor toetsenbord.

Op 14 november 2019 12:59:53 schreef 2N3055:
Heb ik al naar gekeken, maar alle muizen die ik hier heb beschikken niet over zo'n soort trekontlasting. Zelfde geld voor toetsenbord.

Misschien een keer door de Action langs de PC/Smartphone/Audio stelling wandelen en kijken of er iets met USB kabel en trek/knik ontlasting tussen zit voor een paar Euro.

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

oude trekontlasting kan van de kabel los,en overzetten of kabel inkorten. al vaker zo gedaan. kabel net achter de trekontlasting afknippen, aders eruit en met punttang de mantel eruit halen. kabel met secondelijm weer aan de trekontlasting maken, alleen het deel zonder knikbescherming.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Op 14 november 2019 19:56:11 schreef 2N3055:
5 stuks

Stierenpoep! :(

Ik blijk er maar één met USB te hebben. De andere zijn PS2 of ergens anders voor gebruikt.

Sorry voor de dooie mus.
Als je me een PM stuurt (met adres natuurlijk) stuur ik die ene wel naar je op.

Groet,

T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
EricP

mét CE

Ik los dat net zo op als testman. Die trekontlastingen zitten zelden echt 'aangegoten' - als in goed vast.

Arco

Special Member

Is er ook ergens koperfolie in kleine hoeveelheden te koop? (voor transformator wikkelingen, 5 en 10 mils dik)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Veel te dun. 5 mils is 0.127 mm, 10 mils is 0.252 mm...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Op 15 november 2019 19:58:23 schreef Tidak Ada:
Zuiver koper, of mag het ook messing zijn?
Zo ja, ik weet dat ze dat bij Metaalwinkel in vele diktes op voorraad hebben (latoenkoper). Ook in RVS (niet meer)

edit:
En dus ook in rood koper !!

Pas op het op maat maken kan kostbaar zijn.

Zuiver koper, of mag het ook messing zijn?
Zo ja, ik weet dat ze dat bij Metaalwinkel in vele diktes op voorraad hebben (latoenkoper). Ook in RVS (niet meer)

edit:
En dus ook in rood koper !!

Pas op: Het op maat maken kan kostbaar zijn.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 15 november 2019 21:20:42 (40%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Moet 'gewoon' koper zijn. (is voor transformatorwikkelingen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Ik heb deze gevonden: https://nl.aliexpress.com/item/32959906815.html?spm=a2g0o.productlist.…
Wel niet precies, maar goed genoeg. (6, 8, en 12 mils)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
brains

Special Member

Misschien een "stomme" vraag.
Ik wil me meer bezig houden met retro elektronica, reparatie en restauratie. Ik heb laatst diverse walkmans gevonden en heb ook nog een kleine cassetterecorder die ik wel "restaureren" (puur voor het plezier en voor mijn eigen collectie)
Standaard dingen die in cassettespelers kapot gaan zijn natuurlijk de snaren. Ik zou graag een aantal standaard formaten op voorraad willen hebben maar waar kan ik die kopen? Het heeft verder absoluut geen haast.
Ik zat te denken in china bv aliexpress, ebay maar ik weet niet welke zoekwoorden ik zou moeten gebruiken. Iemand tips voor de juiste zoekwoorden, ervaringen in china of andere plekken waar goedkoop te krijgen?

Thevel

Golden Member

Arco

Special Member

https://elektronica-online.nl/riempjes-rond
https://elektronica-online.nl/riempjes-plat
https://elektronica-online.nl/riempjes-vierkant

Veel op voorraad houden is af te raden. Rubber kan nogal in kwaliteit achteruit gaan...

[Bericht gewijzigd door Arco op zaterdag 16 november 2019 22:08:51 (25%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
brains

Special Member

dankjewel thevel. Inderdaad, zoiets zocht ik. Ik zal eens gaan zoeken met het zoekwoord drive belt.
@ Arco
Helaas zijn deze veel duurder dan in china. Waarschijnlijk ook betere kwaliteit maar gezien mijn budget is de china optie beter voor mij.
Ik wil zeker niet een grote voorraad aanleggen. het is meer dat als ik lekker bezig ben met testen, repareren en restaureren dat ik het vervelend vind dat ik lang moet wachten voordat ik weer verder kan. Vroeger ging je dan naar je lokale electro winkel en meestal kon je dan weer verder (plus een leuke babbel) Nu zijn die helaas niet met veel meer.

[Bericht gewijzigd door brains op zaterdag 16 november 2019 22:20:33 (72%)

Arco

Special Member

Meestal luistert de maat nogal nauw, dus de kans dat je de juiste in huis zou hebben is niet zo groot...
(bij electronica-online hebben ze al 186 verschillende, en dat is nog maar een kleine greep uit het totaal... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Zoals mijn vrienden (en ik ook) plegen te zeggen "universeel betekent eigenlijk: past niet"...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dit topic is gesloten