Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

"Universeel" zijn die snaartjes, die je zelf op maat moet lassen en die zo'n leuke bonk geven bij iedere omwenteling van een draaitafel.....:(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
brains

Special Member

Ik heb een setje op eBay gekocht en we zien wel. Mocht het van pas komen dan is het mooi meegenomen. Ik snap dat het natuurlijk niet zo universeel is maar voor 1,10 dollar is het niet veel en dus heb ik dat risico maar genomen ;)
Ik wist niet eens dat er varianten waren die je zelf kon lassen.

[Bericht gewijzigd door brains op zondag 17 november 2019 20:31:07 (13%)

Arco

Special Member

Snaren zijn geen elastiekjes die je op de juiste maat uit kunt rekken, je hebt vaak maar een paar mm speling...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Op 12 november 2019 14:42:22 schreef Dratsabylgu:
[...]

Die extra draad hebben ze ergens op de print gesoldeerd. Zie foto.

[bijlage]

Toch die meters van Ali maar besteld.
Een en ander zou namelijk met soft-switches in te stellen zijn op andere bereiken.
Knopjes daarvoor blijken na enig zoekwerk binnenin te zitten.
Helaas geen verdere instructies bijgevoegd :(

Met name is dat lastig voor de 32V/7A variac en liefst zou ik ook van mijn 230-260V variac het stroombereik willen aanpassen.

Iemand ervaring daarmee?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Heeft een van jullie tips voor een GPIB naar ->? converter? Mag ethernet, wifi of usb zijn. PCI kan ook maar dat wordt wel lastig draaiende te houden zonder een desktop...(nee ik ben niet echt de persoon die graag een RPI4 uit gaat bereiden met een pci). Ik zie wel te goedkope usb clones op ebay/ali/... Ik hoor graag jullie advies

Tidak Ada

Golden Member

Wie weet waar ergens een thermisch geleidende lijm verkrijgbaar is?

Ik moet een aantal COB LED-strips (aluminium substraat; 170×14mm) op een koelblok bevestigen. Er zitten geen bevestigingsgaten in (ook geen plaats daarvoor).
Ik zoek daarvoor een thermisch geleidende lijm, zoals ook voor CPU's gebruikt wordt.
Ik meen ooit iets gezien te hebben -Conrad?-, maar die levert het niet(meer)....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Dat spul heb ik al eens gehad, is geen lijm.
(droogt voor geen meter, is over een jaar nog zacht. Is gewone koelpasta, kost op ali een dubbeltje per tube...)
Deze: https://nl.farnell.com/krylex/ksc2040-85g/silicone-adhesive-bottle-85g…
Conrad heeft ook zelfklevende pads: https://www.conrad.nl/p/3m-thermally-conductive-adhesive-tape-8940-war…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
buckfast_beekeeper

Golden Member

https://www.amazon.co.uk/Arctic-Silver-Thermal-Adhesive/dp/B0007VT652 Met deze opmerking

Used as an adhesive to attach heat sinks to my 3D printers steppers, far better than self-adhesive thermal pads. One tube of this stuff will last you forever....not suitable for PC processors/heatsinks/fans, It's a glue

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Tidak Ada

Golden Member

Bingo :) ! Dat is hem. Ik herinner me de naam. _/-\o_

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Thevel

Golden Member

Op 3 december 2019 18:39:56 schreef Arco:
Dat spul heb ik al eens gehad, is geen lijm.

Op 3 december 2019 20:19:39 schreef pa3gws:
Heb ik gebruikt werkt prima.

Heel tegenstrijdig, en het gaat over dezelfde lijm...

Arco

Special Member

Was hier na een maand nog steeds zacht. (maar voor een dubbeltje kun je ook niks verwachten. Was exact dezelfde tube)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

De Chinees had er waarschijnlijk goedkope tandpasta in gedaan ipv lijm. ;)

Tidak Ada

Golden Member

Ik houd het maar op dat spul van Arctic Silver het is zo te zien een 'tweecommunistenlijm'. Dat vertrouw ik meer, zeker als je de ondergrond goed behandelt: opruwt en ontvet.

Volgende vraag:
Ik zoek een god decoupeerzaagje met héél kleine zaagjes om gaten in een frontpaneel uit te zagen. Een figuur zaag is te klein on er bij te kunnen.
Volgens mij had Dremel zoiets, maar ik kan het niet meer vinden.
Wie wat waar....?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
buckfast_beekeeper

Golden Member

Bij Proxxon niks bruikbaars te vinden?

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Tidak Ada

Golden Member

Heb ik naar gekeken, helaas liggen die nogal hoog im de prijs zeker als je naar de gebruiksintensiviteit gaat kijken (een of twee keer per jaar). Het blijft wel een optie.
Naar mijn herinnering was er ooit eentje waarbij het motorhuis verticaal stond en je dat als handvat gebruikte. Ik geloof dat van Reijssen in Delft die verkocht als opzetstuk op een standaard motortje dat ook als printboor werd verkocht.

Ik ga vanmorgen eens bij de bricolage op de Noorderlaan in Antwerpen kijken....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

Op 3 december 2019 21:57:59 schreef Arco:
Was hier na een maand nog steeds zacht. (maar voor een dubbeltje kun je ook niks verwachten. Was exact dezelfde tube)

Ik heb er drie koellichaampjes mee op A4988 chips geplakt en die zitten echt vast. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik zoek een motor voor een loopband Tunturi T85 zoals in bijlage. Het anker moet herwikkeld worden en dat wordt een dure grap.

Het is een DC motor van 130VDC. Eventueel een ander merk motor met de juiste vermogens en toerentallen is ook prima.

[Bericht gewijzigd door Vovpvi op vrijdag 6 december 2019 12:42:21 (14%)

De jacht is mooier dan de vangst....
Tidak Ada

Golden Member

Helaas bracht ook Antwerpen geen soulaas ;(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 3 december 2019 22:17:11 schreef Tidak Ada:
Ik houd het maar op dat spul van Arctic Silver het is zo te zien een 'tweecommunistenlijm'. Dat vertrouw ik meer, zeker als je de ondergrond goed behandelt: opruwt en ontvet.

Volgende vraag:
Ik zoek een god decoupeerzaagje met héél kleine zaagjes om gaten in een frontpaneel uit te zagen. Een figuur zaag is te klein on er bij te kunnen.
Volgens mij had Dremel zoiets, maar ik kan het niet meer vinden.
Wie wat waar....?

En de achterkant van een decoupeer zaagje wegslijpen totdat ie klein genoeg is? In een griptang zetten om je handen te sparen, en goed koelen tegen verbranden. Ik kan me herinneren dat ik dat wel eens gedaan heb.

zit sinds 2009 in de PV.
Tidak Ada

Golden Member

Heb net hier een Proxxon gekocht voor minder dan helft van deprijs, die ik elders zag.

Slijpen heb dat eerder ook wel eens gedaan, maar mijn ouwe trouwe Makita is nogal lomp en de zaagjes zijn moeilijk te krijgen...

I.i.g. bedankt voor de tip

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Lief zaagje.
Er is zels een mini tafeltje voor. :)

Hieronder:
idd een schatje :)

Tidak Ada

Golden Member

@Arco:

Een schatje!!

Helaas nu mosterd na de maaltijd. Overigens is het bij elkaar flink duurder dan de Proxxon.
Transport uit de VS is schier onbetaalbaar en dan komt de douane er nog bij plus een voeding :(
En kan ik de zaagjes blijven bestellen. Dat zal met Proxxon wel meevallen....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten