Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Heb de twee koelprofieltjes nog teruggevonden die ik als test had gelijmd: na meer als 2 maanden nog steeds zacht.
(je kon ze zonder moeite van mekaar af schuiven en lijm is nog steeds 'smeerbaar'... :( )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Plaster zal een slechte vertaling van paste zijn. Ik denk niet dat het als lijm bedoeld was.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Daarom vond ik het ook heel vreemd dat het volgens @pa3gws wel hard wordt. Ik heb meerdere tubetjes, allemaal hetzelfde.
(goed, het blijft wel vastzitten, maar da's gewoon door cohesie als de pastalaag maar dun genoeg is, niet door lijmeigenschappen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Dat zal wel uitgedroogd zijn... Heb ik ook gehad met pasta...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Ik heb daarna waterdunne groene thermisch geleidende lijm van Farnell gehad, die was wel binnen een paar uur keihard.
(zelfs met een tang kreeg je het koellichaam er niet meer af...)

Niets is zo vervelend als een koellichaam wat losraakt en over de print heen gaat zwerven... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Farnell is tegenwoordig wat moeilijk voor particulieren, vandaar dat ik toch voor dat dure spul zal moeten gaan, tenzij.... ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

Weet iemand wat voor stekkertje dit is en waar eventueel te verkrijgen ?
Het is een kofferbak lichtje uit/van een BMW.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Het meeste kans bij een sloopbedrijf.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Goede dag,
iemand een idee waar je afstandbusjes per pootje kan vinden om een weerstand, diode een paar mm van de pcb te scheiden? Thanks :)

RAAF12

Golden Member

BMW dealer Ekris heeft een webshop dan heb je het morgen in huis origineel dus geen imitatie.Andere leuke dingen zijn stilstaande naafdoppen! Laatst een paar kentekenplaat verlichting daar gekocht. Die China imitatie geeft wel erg veel licht. Daarmee is bijkans een felle schijnwerper te maken. T.a.v B. Prosman. Vanaf de OnePlus6 ingeklopt.

Bapaktus

Special Member

@ GM Tech
"Goede dag,
iemand een idee waar je afstandbusjes per pootje kan vinden om een weerstand, diode een paar mm van de pcb te scheiden? Thanks :)"

Ik gebruik daar gewoon glazen kraaltjes voor.
Rond of buisje.
Een paar honderd voor érg weinig geld.
Pipo of andere hobby winkel ruud

Op 11 december 2019 13:56:54 schreef Bapaktus:
@ GM Tech
"Goede dag,
iemand een idee waar je afstandbusjes per pootje kan vinden om een weerstand, diode een paar mm van de pcb te scheiden? Thanks :)"

Ik gebruik daar gewoon glazen kraaltjes voor.
Rond of buisje.
Een paar honderd voor érg weinig geld.
Pipo of andere hobby winkel ruud

OK, thanks, ik had niet in die richting gedacht, maar een gouden tip sowieso. Waarvoor dank.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Voordeel van die RS dingen is dat je ze tot de juiste hoogte kunt "stapelen". Heb ook wel eens glazen kralen van mijn dochter "geleend".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Jezus, die transportkosten bij Vandijken elektronica. Dit past perfect in een enveloppe :?

Sine

Moderator

Je kunt natuurlijk even een mailtje doen of ze het in een enveloppe willen gooien.

@bprosman, stekkers van BMW kan je gewoon los bestellen bij de dealer kosten een paar euro meestal.
Onderdeelnummers zijn onder andere hier te vinden

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
mel

Golden Member

Op 11 december 2019 13:51:10 schreef GM Tech:
Goede dag,
iemand een idee waar je afstandbusjes per pootje kan vinden om een weerstand, diode een paar mm van de pcb te scheiden? Thanks :)

Een oud strijkijzer slopen, daar zitten er zat in.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Tidak Ada

Golden Member

Hoe groot moeten die busjes zijn?
Ik heb er type 'strijkijzer van mel' van 5×5 mm; gat 2,5mm en rechte busjes van 3×5mm; gat c.a. 1mm

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

.

voatjâh

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 12 december 2019 16:00:29 (92%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 12 december 2019 08:05:36 schreef GM Tech:
Jezus, die transportkosten bij Vandijken elektronica. Dit past perfect in een enveloppe :? [bijlage]

Hier heb je er 50 voor het zelfde geld...

Damn the torpedoes, full speed ahead!
adval40

Special Member

Ik zoek een soort rj12 connector
alleen zit het clipje niet in het midden

wie kan mij helpen met typenr en evt waar deze te krijgen is

buckfast_beekeeper

Golden Member

Ze bestaan alleszins. Ik heb ze al eens gevonden. Probleem is dat je ook een tang moet hebben om ze te knijpen. Een 'gewone' tang doet het niet. Daar ben ik dan maar op afgeknapt. Als ik me niet vergis gebruikt Carrera ze voor de regelaars van hun digitale slotcars.

edit: links of rechts? Daar is ook verschil in. Zoek op rj12 side latch left/right en voor de tang voeg je er crimpingtool aan toe.

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op zondag 29 december 2019 08:46:08 (49%)

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Dit topic is gesloten