Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Voor een aantal apparaten is een C13 geschikt maar niet voor een stekkervoeding (wallwart). Een alternatief is eventueel om de 9V dc voeding ook in 1U behuizing in te bouwen.

@arco: bij een complete oplossing mis ik de C13 of CEE7/3 aansluitingen. De master slave moet in eerste instantie twee apparaten met een C14 aanluiting voeden en één apparaat met een 9V stekkervoeding.

[Bericht gewijzigd door John1963 op zondag 19 januari 2020 12:05:25 (37%)

Voor een CEE 7/16 is er geen socket gedefinieerd. Deze 'europlug' is namelijk ontworpen om in diverse andere sockets te passen. Daarom is het dus lastig om er een chassisdeel voor te vinden. Misschien dat je ze van de achterkant van een oude hifi-versterker oid af kunt slopen, die hebben dat nog weleens om andere apparaten uit de keten te voeden.

Als een schuko niet in je 1U rackspace past(?), kun je denken aan andere sockets die een europlug accepteren. Een compacte is bijvoorbeeld de Zwitserse type J (SEV1011), of een (variant op de) type N / IEC 60906-1 standaard, zoals een Braziliaanse NBR14136 of Zuid-Afrikaanse SANS 164-2.

If you want to succeed, double your failure rate.
Arco

Special Member

Gewone sockets zijn er ook wel in 1HE (heb je er gelijk 8... ;) )

https://cdn-reichelt.de/bilder/web/xxl_ws/E910/KOPP_691698K_01.png

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 19 januari 2020 10:41:43 schreef John1963:
Voor een 19" rack ben ik een master/slave stroomvoorziening aan het maken die in een 1U behuizing past. Daarin komen 4st C13 connectoren voor de slaves. Omdat er ook een stekkervoeding als slave moet worden aangesloten zoek ik een Eurostekker chassisdeel (CEE 7/16 type C):

https://www.plugsocketmuseum.nl/EU/PL_tripleEuroplug_socket.jpg

Ik zoek een enkelvoudige uitvoering van de socket.
Iemand enig idee wie dit levert? Een standaard CEE7/3 zou ook kunnen maar die zijn met 45x45mm allemaal te groot voor een 1U behuizing.

Powercon heeft fantastische en stevige chassisdelen (Type-D)

Bij de Bauhaus zag ik deze liggen: https://www.allekabels.nl/stekkerdoos/7069/1426839/stekkerdoos-4-voudi…

...

[Bericht gewijzigd door John1963 op zondag 19 januari 2020 14:00:30 (99%)

@Jochem: dat van een oude versterker had ik ook al overwogen. Misschien zijn die zelfs nog wel leverbaar als los onderdeel. Er zijn inderdaad verschillende sockets mogelijk maar de bekende ronde uitvoering zonder randaarde is weer te groot voor een 1U rack. Vandaar de 6-hoekige variant. Van de alternatieven die je noemt kan ik ook geen versie vinden die in een 1U zou passen.

@Arco: dat kan maar dat kost me een extra 2U. Door de 45° stand van de sockets blokkeert een stekkervoeding de ruimte onder of boven de strip. Een 6-hoekige aansluiting zou ik vertikaal kunnen zetten.

@Mrtn1988: Powercon of Neutrik is geen optie omdat het voor een stekkervoeding is. Zo'n Bauhaus "powerbrick" heb ik hier ook liggen maar dat is een volledig gelijmde constructie. Misschien is het mogelijk daar een constructie voor te bedenken om in de 19" behuizing te bouwen.

In elk geval allemaal bedankt voor het meedenken!

buckfast_beekeeper

Golden Member

Destijds (± 30 jaar geleden) gewoon gehaald bij Verel in Mechelen. Geen trukendoos nodig gehad.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Euro chassis-bus weer opgeborgen.

[Bericht gewijzigd door markce op zondag 19 januari 2020 21:30:12 (74%)

Op 19 januari 2020 15:47:30 schreef markce:
Euro chassis-bus weer opgeborgen.

Ik had het bericht wel gelezen maar ik was niet in de gelegenheid daar ook direct op te reageren.

Een andere optie is twee banaanbussen op 18mm van elkaar monteren. Neem dan wel een versie die geschikt is voor 230V, dus qua isolatie maar ook ivm aanraakveiligheid vanaf de voorzijde.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik denk dat banaanbussen de beste oplossing zijn. Voor wat zwaardere stekkervoeding zal dit niet goed werken omdat die door het gewicht nogal zal gaan wrikken in de bussen. Dat zou bij een eurostekker wat minder zijn.
In dit geval is de stekkervoeding een kleine 5V adapter voor een bluetooth ontvangertje dus dat zal wel goed gaan.

Beste CO érs, ook al loop je al een tijdje mee in de electronica toch kom je onderdelen tegen die je nog niet kent. Mag ik een beroep doen op jullie soms fenomenale productkennis. Bijgaande condensator zijnde twee stuks parallel zijn een beetje ontploft. Ze meten met een Peak tester sluiting. Arcotronics is tegenwoordig Kemet maar dit type kan ik in hun documentatie toch niet vinden. Dus hierbij een beroep op jullie kennis. Farnell, RS en Mouser natuurlijk al even afgezocht. Wat is het (nieuwe) typenummer van de condensator en natuurlijk waar koop ik zoiets. Vast bedankt voor jullie hulp.

Arco

Special Member

Geen familie van me... ;)   Kemet heeft ze nog gewoon:

Kemet_Arcotronics_C4A.pdf

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dank je wel Arco, maar er staat wel Kemet boven de doc. Als ik naar het typenummer kijk dan kom ik niet verder dan C4ATFB4400 E, maar hoe je verder in het typenummer moet specificeren dat het een 4 potige cond. is, kan ik niet vinden. En natuurlijk de vraag waar koop je slechts 2 exemplaren.

vergeten

Golden Member

Als de capaciteit niet echt kritisch is (lijkt me niet in dit geval) dan kan je er hier een vinden van 4,7µF.
Nog wel de steekmaten vergelijken/controleren!

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
vergeten

Golden Member

Op 20 januari 2020 17:25:26 schreef Jochem:
Een andere optie is twee banaanbussen op 18mm van elkaar monteren.

Normaal is de steek hart op hart 19mm toch of vergis ik me nou?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Arco

Special Member

Op 23 januari 2020 12:33:08 schreef bobbes1:
Dank je wel Arco, maar er staat wel Kemet boven de doc. Als ik naar het typenummer kijk dan kom ik niet verder dan C4ATFB4400 E, maar hoe je verder in het typenummer moet specificeren dat het een 4 potige cond. is, kan ik niet vinden. En natuurlijk de vraag waar koop je slechts 2 exemplaren.

Dat ze hun eigen naam erop zetten na overname lijkt me niet meer als logisch...
Aantal en afstand pootjes kun je zien bij de P1 parameter bij de afmetingen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

De pitch van de condensator is 27,5 mm en de afstand van de aansluitingen aan één kant is iets meer als 10 mm. Afm. van de condensator is L x Br x H 30 x 18,5 x 33 mm. Flinke jongen dus. Zit als afvlakking aan de primaire zijde van geschakelde voeding. Output geschakelde voeding is ongev. 23 volt bij 160 Amp. (Een lasmachine dus).

Vergeten: De pitch van het door jou aangegeven model is helaas te groot.(37,5 mm)

[Bericht gewijzigd door bobbes1 op donderdag 23 januari 2020 14:21:12 (11%)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Het gaat hier kennelijk om een condensator waar behoorlijk stroom door loopt. Ik zou de grootste plaatsen die op de print past, of een paar kleinere parallel.

Overigens heb ik de indruk dat Arcotronics pulsvaste condensatoren net iets minder pulsvast zijn dan die van de concurrentie. Heb ze in TV's ook wel zwanger gezien. Kan toeval zijn hoor, te weinig voor een goede statistiek.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Arco, met jouw info kan ik een bestelcode genereren: C4ATFBW4400A31J. Nu nog even uitvinden waar ik twee exemplaren kan bestellen. Er stonden er twee parallel en beide ontploft.

Arco

Special Member

In mijn Philishave heb ik een nieuwe accu gezet. De originele was een 600mAh (niet meer te koop), vervangen door een 2100mAh.
Op de een of andere manier wil de batterij niet meer voldoende laden, wellicht een instelling.

De management chip die erin zit is een TEA1402T. Weet iemand daar een datasheet van te vinden?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Een TEA-1401 is niet zo moeilijk. Wijkt die veel af? Ik heb wel een schakeling gevonden met de TEA-1402. Misschien heb je er iets aan.

Arco: Ik heb precies hetzelfde: Philishave, originele accu vervangen door een ongeveer 2000mAh ding. Het laad-circuit is na 1 laadbeurt van de nieuwe accu kapot gegaan. En sindsdien met de externe lader: de accu is na een 10 laad-beurten kompleet naar z'n grootje. Nu scheer ik /aan/ de lader, en het lijkt er op dat de accu weer iets tot leven komt: tijdens het "lader meet de spanning zonder dat er laadstroom loopt" doet de accu het nu al weer veel beter dan eerst.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten