Dag allemaal.
Mijn vriendin en ik rijden met motoren en dat zowel recente als klassiekers. Mijn vriendin heeft de laatste tijd de gevaarlijke gewoonte ontwikkeld om nadat we zijn afgeslagen te vergeten haar richtingaanwijzers uit te schakelen. En om heel eerlijk te zijn durf ik dat af en toe ook wel eens vergeten... En dat zorgt voor potentieel gevaarlijke situaties op de weg.
Er is een "slim" systeem op de markt dat automatisch de richtingaanwijzers uitzet nadat je van richting bent verandert maar dat kost dik 90 euro per stuk... en we hebben in totaal 8 motoren waarmee we rijden. Desondanks zijn we niet zo rijk dat we moeiteloos 720 euro uit kunnen geven om die allemaal van zo'n systeem te voorzien.
Na wat denkwerk ben ik tot de volgende oplossing gekomen: ik heb een systeem nodig dat nadat de knipperlichten aangezet zijn na een bepaalde tijd een geluid produceert en zo ons opmerkelijk maakt dat we de richtingsaanwijzers dienen uit te zetten. Als we de richtingsaanwijzers afzetten dient het systeem natuurlijk ook op te houden met dat signaal te geven. Een zoemer die meteen nadat de lichten zijn aangezet begint te werken bestaat, maar dat werkt in de praktijk heel irritant omdat het ook geluid maakt als de knipperlichten wel dienen aan te staan.
Om mijn vraag samen te vatten mss nog dit: ik zoek iets wat net omgekeerd werkt dan het systeem dat gebruikt wordt om de binnenverlichting van een auto vertraagd te laten uitgaan als je het portier sluit...
Heeft iemand een idee hoe zo'n systeem op een eenvoudige manier kan gemaakt worden? Ik zet binnenkort mijn allereerste stappen op elektronica vlak, dus liefst iets dat gemakkelijk door een dommerik kan begrepen en gemaakt worden aub ;-D
Ik kijk uit naar jullie antwoorden en suggesties!