Alles zit aan dezelfde ground, waar zijn die optocouplers voor nodig? Een voldoende grote weerstand in serie (als helft van een spanningsdeler) is genoeg; zo dit de hele automotive wereld in elkaar, daar vind je echt geen optocouplers in ECUs en dergelijke.
Ik heb zitten denken over een constructie met een 555 als one-shot timer, met een soort peak detector aan de ingang. Idealiter zou je het signaal van de lamp dan ook nog bij de uitgang mengen, zodat de buzzer tegelijk gaat met de lamp, dat valt meer op dan een constante toon, en dan is hij ook direct stil als je de richtingaanwijzer weer uit zet.
Misschien dat ik dadelijk even wat ga tekenen; dit moet toch zonder software kunnen.
@TS: Ik neem aan dat je een 12V systeem hebt, en dat de - van de accu aan het frame zit, en de + naar de lampjes geschakeld wordt met de schakelaar en het knipperrelais. Kun je dat bevestigen/controleren? Wellicht handig als je even vertelt wat voor merk, type en bouwjaar die motoren zijn, bij hele oude klassiekers kan het nog wel anders zijn.
[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op dinsdag 3 november 2020 20:44:29 (20%)