De hele schakeling opnieuw opgebouwd, verdeeld over twee breadboardjes: de microfoonversterker met buffer en de AMV met PWM. Hier en daar een kleine aanpassing doorgevoerd.
De AMV/PWM wordt gevoed door een PC-voeding. De röntgenbuis krijgt voeding uit één 12 Volt tab en de rest van de schakeling van een andere tab. De buis en zijn voeding zijn aangesloten met getwiste draden.
Voor de microfoonversterker heb ik een volledig gescheiden 12 Volt voeding gebruikt.
De massa van de twee circuits heb ik bij de breadboardje aan elkaar gelegd, niet bij de voedingen. Dat gaf de minste storingen.
Alles werkt als voorheen, maar nog steeds met wat beperkingen. De storing door de schakelende röntgenbuis is nog steeds aanwezig op microfoon niveau, maar al voor de buffer geheel verdwenen en lijkt de werking niet te beïnvloeden.
De microfoon versterker levert, na de buffer, 1,5 - 8,5 VDC. Belast met de AMV/PWM blijft dat beperkt tot 2,0 - 6,7 VDC. De versterking verder opvoeren lukt niet.
Aan de AMV/PWM meet ik op de open ingang (555-pen 5) al 2,3 VDC, wat de lamp een 25% dutycycle geeft en duidelijk doet branden. Met kortgesloten ingang (0 Volt) brandt de lamp nog voor 12%. Met een externe voeding op de ingang kan ik van 2,0 tot 10,5 VDC een bereik van 25 tot 100% regelen. Gestuurd door de versterker/buffer staat dus 2,0 - 6,7 VDC op de ingang wat een regelbereik van 25 - 40% oplevert.
Dat laatste (een regelbereik van 25 - 40%) is de situatie in de praktijk. Het werkt zoals je op het filmpje hebt kunnen zien, maar laat te wensen over.
Wat ik zou willen is dat de versterker/buffer belast een spanning van 0 - 10,5 VDC levert, liefst met een mogelijkheid de gevoeligheid nog in te stellen. Als dat niet gaat zou 8,5 VDC op de ingang van de AMV/PWM een dutycycle van 100% moeten geven.
Daarnaast zou de AMV/PWM bij 0 VDC een dutycycle van 1 à 2% moeten hebben.
En uiteraard moet de buffer door de belasting van de AMV/PWM niet te veel beïnvloed worden.
Zijn er nog ideeën voor een verdere verbetering?