Beste leden,
Blijkbaar ontstaat er stevige miscommunicatie aan alle kanten en druk ik mij blijkbaar niet goed uit, dit ten spijt van mijn goede intentie. Naar mijn weten heb ik heel duidelijk gemaakt in mijn onderwerpen dat ik een absolute beginner ben en domweg de boeken wou hebben om te beginnen bij de basis. Heb ik toch echt wel meermaals mijn dank uitgesproken voor alle hulp die ik krijg via dit forum over zaken die ikzelf nooit zo snel zou kunnen vinden.
Ik heb het advies over genomen voor boeken, advies om de wet van Ohm te gaan leren (en gaf aan dat ik daar fouten in had zitten), vraag ik om hulp voor gereedschap en neem daar advies uit over, gaf ik aan dat ik nu begrijp waarom ik niet zomaar iets kon bestellen en men mij daarvoor behoedt heeft. Ik gaf in mijn eerste onderwerp aan dat ik al wat gereedschap had en in dit onderwerp dat ik het zou editen zodat er een duidelijke lijst is (maakte daarna nog een onderwerp aan om wat vragen te stellen).
Dat met de foto's in dit onderwerp is mis gegaan aan mijn kant blijkbaar, ik dacht dat het bedoelt was om mij voor schut te zetten als zijnde dat mijn "tijdelijke" werkplek een lachertje is en begreep de grap daarom ook niet. Vandaar dat ik wat pissig reageerde omdat ik juist zo duidelijk heb aangegeven dat ik een beginner ben. Helaas was ik totaal niet bekend met die mensen en miste de grap daardoor (humor is niet mijn sterkste kant).
Ik sta er niet bij stil dat mensen advies willen geven dat op een tafelkleed werken niet verstandig is, dat ik een soldeerbout nodig ben, dat ik schroevendraaiers nodig ben en etc. In mijn beleving is dat niet meer dan logisch, dus vandaar dat ik die vragen hier ook niet wou stellen in dit onderwerp en juist daarmee lange discussies of toevoegen van informatie wou voorkomen. Mijn gedachte was dan ook simpel om aan te geven dat ik dus bij vragen nieuwe onderwerpen aan ga maken.
Ik vond het niet meer dan logisch dat als ik schrijf een speelgoed auto uit elkaar te draaien om wat dingen te meten dat het logisch is dat ik dit vaker ga doen, ik vergeet dan ook te vertellen dat de printer die er staat ook bedoelt is voor onderdelen (koppen uitgedroogd). Dus in mijn beleving is het juist een logische stap om dingen uit elkaar te gaan draaien.
Tevens denk ik dat mijn Nick-Name een niet al te handige keuze is geweest, het doet vermoeden dat ik geen geld heb en dus alles goedkoop moet hebben. Ik heb daar niet over nagedacht dat het eventueel van invloed zou kunnen zijn.
Blijkbaar is mijn communicatie niet sterk genoeg of maak soms onlogische stappen waarbij ik informatie oversla die naar mijn idee logisch zijn. Zo had ik in mijn boek vraag al aangegeven dat ik niet wil weten hoe men van een kaars naar een led lamp is gegaan en wie dit allemaal uitgedacht heeft, dat zou heel veel tijd kosten wil ik dat nu allemaal gaan leren en schiet er eerst weinig mee op.
Zoals aangegeven ga ik dus gewoon spelen met weerstanden. ledjes en etc om de basis goed te leren en de wet van Ohm blindelings te kunnen uitvoeren. Dat ik naast de theorie ook daadwerkelijk wat kan gaan doen, Immers was dat waar ik gebleven ben.
Het spijt mij dat deze OP direct verkeerd is gegaan.
PS: Ik ben 38.