Op 22 januari 2021 21:26:28 schreef Jochem:
Dat mag natuurlijk.Maar blijf dan niet volhouden dat "smalle aardlekautomaten niet in woningbouw mogen". Dat is gewoon te algemeen gezegd en als je dat blijft herhalen blijven anderen ook maar dom napraten. Zeker op een forum als dit willen we graag precies weten hoe het zit, toch? Bovendien had TS een goede reden om smalle automaten te willen toepassen.
[...]Dit is er aan de hand. Foutieve generalisatie. Timmie940 pakt het goed aan en vraagt het voor de DSN201E bij ABB na. Die mag blijkbaar niet, want geen NEN-EN-IEC 61009-2-1.
[...]Ik blijf hier dus gewoon nog steeds bij. De 5SV1 is een aardlekautomaat volgens NEN-EN-IEC 61009 (en meer specifiek 61009-2-1). Waarom zou die niet mogen?
De ene smalle aardlekautomaat is de andere niet.
Het is erg moeilijk om te bepalen of deze aardlekautomaten nu toegepast mogen worden. Als ik een inspectie doe, zou ik iedere keer de datasheet erbij moeten pakken en kijken of deze voldoet aan de 61009-2-1. Het is helaas nu niet anders, ik zou graag dit op de aardlekautomaat willen zien. De serie van Siemens is inderdaad wel geschikt, tot nu toe de eerste welke dat ik weet welke dat geschikt is.
Ik heb ooit horen zeggen dat de modules van EMAT ook geschikt zouden zijn, maar nooit in een datasheet terug kunnen vinden. Iemand die dat weet?