Op 28 april 2021 14:44:05 schreef Zonnepaneeltje:
Het makkelijkste is om een weerstandje bovenop de 43Ω te leggen en die aan beide zijden vast te solderen.
De vervangingsweerstand is 43 : √3 =24.82 Ω
Met 56 Ω kom je aardig dicht in de buurt.

dus weerstanden zoeken van 56 ohm en testen maar? :)

Ha LauLau,

Dat is i dan 43R0 ik ga er even van uit dat de weerstand direct over de klem zit dan kan je een experimentje uitvoeren.
Door direct op de print schroefklem een weerstand te schroeven SMD zou ik voor het experiment nog even vermijden.

Wat je zegt 56Ω is een standaard waarde !
Kan je op de werkplaats testen er een belasting aan hangen en kijken of dit het gewenste resultaat geeft ?

Groet,
Henk.

Op 30 maart 2021 22:44:57 schreef mvdk:
[...]
Als primair aangesloten zit op een 3x220 net zonder N, dan MOET je primair in driehoek. Zou je primair in ster zetten, waar blijft dan de stroom die door de N zou moeten gaan, bij ongelijke belasting? Zit gewoon goed zo.

Henk. Ik vind het niet verstandig dat iemand die een "laadpaal openhaalt en dan allemaal componentjes ziet" aan SMD componenten gaat lopen solderen.
Ik vind het niet verstandig om zonder dat we helder hebben gekregen wat nu precies het probleem is, wat het apparaat probeert te doen, en hoe je dat om de tuin zou willen en moeten leiden.

Maar goed.

Op 28 april 2021 15:45:08 schreef electron920:
Ha LauLau,

Dat is i dan 43R0 ik ga er even van uit dat de weerstand direct over de klem zit dan kan je een experimentje uitvoeren.
Door direct op de print schroefklem een weerstand te schroeven SMD zou ik voor het experiment nog even vermijden.

Wat je zegt 56Ω is een standaard waarde !
Kan je op de werkplaats testen er een belasting aan hangen en kijken of dit het gewenste resultaat geeft ?

Groet,
Henk.

de SMD staan inderdaad over de klem, dit heb ik gisteren nog uitgemeten. ik ben niet van plan om ze zomaar er op te solderen, ik heb daar niet het juiste gereedschap voor ook. ik heb weerstanden besteld en zal ze testen op de klemmen waar de ct's zijn aangesloten. ik hou jullie dan op de hoogte van de resultaten.

mvg Laurens

Ha LauLau en rew,

Ik begrijp dat @TS een en ander onderzoekt om een aanpassing voor te stellen dat lijkt mij geen probleem.
Als een topic geopend wordt en de vraag of onderwerp valt binnen de gestelde kaders door de moderators geloof ik niet dat er een probleem is wel probeer ik de personen op eventuele risico's te wijzen b.v.b met zeer hoge spanningen !

Er zijn diverse situaties geopperd drie fasen en ander spanningen, die spanningen zijn niet belangrijk voor de CT met betrekking tot de fase daarvoor zijn er drie meetpunten ( CT's ) wat ik niet kan overzien is waar het meetsysteem rekening mee houd dus de kaders van de S.O.A. dat is iets wat @TS moet uitzoeken !

Groet,
Henk.

hallo iedereen,

ik heb de weerstanden van 56Ohm over de ct's aangesloten en dit blijkt al behoorlijk te werken.

zonder de weerstanden meet ik 12,3A en 1668W
met weerstanden van 56Ohm meet ik 6,9A en 1590W
er zit dus maar een verschil meer op van 78 watt. ik denk dat dit al voldoende is om in de praktijk te gaan testen.

mocht er zich iemand geroepen voelen om te gaan uitrekenen welke weerstand een nog preciezer resultaat zou geven dan mag dit zeker :)

alvast bedankt voor jullie hulp! :)

Ha LauLau,

Dat is netjes ik zou eerst in de praktijk testen daarna indien nodig fijn tunen.
Succes ermee we horen het wel......

Groet,
Henk.

In de E192 reeks kom je met 58.3 Ω ietsje te laag uit en met 59.0 Ω iets te hoog. Kwestie van in de praktijk kijken wat het beste uitpakt.