Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

Op 30 april 2023 15:11:24 schreef Hoeben:
Een EORI nummer kun je gewoon aanvragen, dat is nodig als je als bedrijf in het buitenland koopt/verkoopt.

Sommige vervoer-inboek-forms vragen er naar. Maar ik snap het nut niet. Heeft tot nu toe niemand me uit kunnen leggen. Ook de site van de belastingdienst niet. "Dat is een identificatienummer'. Duh! "Dat heeft u nodig". Nou tot nu toe gaat het prima zonder. Wanneer heeft u een eori nummer nodig? Als u aangifte doet! Ik doe aangifte tegen de belastingdienst voor het maken van een onduidelijke site. Ik doe IB aangifte. Ik doe omzetbelasting aangifte.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Deze omvormer wordt aangeboden in versies voor AC 12V to DC 220V of ook AC 12V to DC 110V. Erg origineel, en geeneens duur! Doet zogezegd 3000 watt en kost net geen 25 euronen.
Ik ga toch maar elders kijken, denk ik...

https://www.aliexpress.com/item/1005005065139418.html

blackdog

Golden Member

Hi Paulinha_B,

Leuke converter 3KW!

Even rekenen, 12V bij 3KW is 250-Ampere.
Je krijgt er gratis licht bij, dat wordt dan het gloeien van de laagspanning bedrading. :+

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Op 12 mei 2023 20:56:01 schreef Paulinha_B:
Deze omvormer wordt aangeboden in versies voor AC 12V to DC 220V of ook AC 12V to DC 110V. Erg origineel, en geeneens duur! Doet zogezegd 3000 watt en kost net geen 25 euronen.
Ik ga toch maar elders kijken, denk ik...

https://www.aliexpress.com/item/1005005065139418.html

In de tekst staat

c code:

Tip: zorg ervoor dat de totale aangesloten apparaat power rating is <= 300w, als onze continue vermogen is 300W en piekvermogen is 3000W)

Ook geen verschil

Dat vermogens overdreven worden in Chinese advertenties, dat zijn we intussen al gewend. Weliswaar is "maal tien" wel erg heftig. Ik vond vooral de verwisseling van DC <=> AC zo grappig.

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op zaterdag 13 mei 2023 08:22:11 (12%)

Jinny

Golden Member

Verzending is wat duur, 70 euro, ding kost nu maar ff 8 euro.
Maarrre, doe maar nie...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Aliexpress stelt me nu teleur. Twee thermometers gekocht*. Zwarte heeft defect aan het display maar verkoper zegt dat ie prima is. Dispute geopend en krijg mijn geld terug.

Tijdens over en weer communiceren met de verkoper (eerst foto's, toen moest ie een video hebben) was inmiddels de witte ook uitgevallen. Binnen 20 dagen (!) na de bestelling. Gezien de verkoper een hork is, meteen voor de refund gegaan.

Nu heeft ome Ali besloten dat ik een refund krijg, maar.... ik moet het ding wel terugsturen. Ding kost 3,79 en terugsturen kost 4,95.

Daar wil ik tegenin gaan maar ik kom niet voorbij de chatbot en zie ook geen andere manier voor contact. Tot dusver meestal tevreden maar dit slaat nergens op.

(* thermometers zijn voor een koelkast waarvan de verlichting en temperatuur-aanduiding uitvalt maar met de thermometers wilde ik controleren of de koelkast het zelf wel goed doet en dit lijkt zo te zijn. Had nog een derde thermometer met externe sensor gekocht voor het vriezergedeelte en die doet het al weken prima. Koelkast staat buiten dus had in april nog niet door of de koelkast het nu wel of niet deed (vriezer kan vaak niet open door rommel ervoor).

Je moet een paar keer aangeven dat ie je niet goed geholpen heeft geloof ik.

En anders is het iets als "medewerker spreken" maar dan in het engels. Kan even niet op het woord komen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lucky Luke

Golden Member

Is het normaal dat mouser-bestellingen volgens de tracking-info uit Texas komen en volgens het verzendlabel uit Tsjechië?

Op 18 mei 2023 16:17:10 schreef r-p:
Aliexpress stelt me nu teleur. Twee thermometers gekocht*. Zwarte heeft defect aan het display maar verkoper zegt dat ie prima is.

Ah, ik trapte er in, dacht dat het 16.5 graad was ipv 18.5. Als het iets met zebrastrip is, is dat wel te fixen. Is het zo'n smeltend flexkabeltje, dan wordt het lastiger (ik heb het niet meer durven proberen, misschien dat het met de strijkbout op 'bijna koud' lukt, misschien moet het per se ultrasoon.)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 12 mei 2023 20:56:01 schreef Paulinha_B:
Deze omvormer wordt aangeboden in versies voor AC 12V to DC 220V of ook AC 12V to DC 110V. Erg origineel, en geeneens duur! Doet zogezegd 3000 watt en kost net geen 25 euronen.
Ik ga toch maar elders kijken, denk ik...

https://www.aliexpress.com/item/1005005065139418.html

Ik heb inmiddels een 'echte' 3kw omvormer van HBM machines. Was in de aanbieding 249 euro. Sinus omvormer, maar wil hem nog eens aan de scope zien maar ik weet niet precies hoe ik nou veilig netspanning kan meten met de scope. In ieder geval gaan de stofzuiger én de senseo tegelijk aan. De accu heeft het dan wel zwaar.

Hij is flink groter dan de versie in de Ali link.

Thevel

Golden Member

Op 18 mei 2023 22:52:37 schreef maus0611:
maar wil hem nog eens aan de scope zien maar ik weet niet precies hoe ik nou veilig netspanning kan meten met de scope.

Veilig meten met de scoop kun je doen met een differential probe.
Zoiets bijvoorbeeld.

Hmm een beetje teveel van het goede qua prijs, voor die ene keer dat ik zoiets doe.

Hoe betrouwbaar zou de meting nog zijn als ik hem via een trafo de sinus laat zien?

fatbeard

Honourable Member

Je kan die spanning 'gerust' met een normale 1:100 probe (die dan WEL 600V minimaal moet kunnen hebben) meten: de gegenereerde netspanning is zwevend en heeft geen relatie met de aarde van het 'vaste' lichtnet...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Nooit bij stilgestaan... Ik heb een 100:1 Conrad probe voor mijn buizenversterker (veel onderdelen voor de 8x5-150V voeding en de versterker zelf liggen al bijna 30 jaar in een doos te wachten) maar daar zou het ook niet snel een probleem moeten zijn (wel >450V maar na een trafo gelijkgerichte DC).
Maus, stuur maar een PB als je die een keer wilt lenen als je het perse wilt meten. Ik woon 'ook' in gemeente Rotterdam, maar wel een flink eind naar het westen (3181SJ).

GJ_

Moderator

Op 18 mei 2023 23:34:02 schreef Thevel:
[...]Veilig meten met de scoop kun je doen met een differential probe.

Of met een geïsoleerde scope (fluke 123 en zo). Die stop ik met gewone touwtjes zo in de 400V.

Op 18 mei 2023 22:52:37 schreef maus0611: Sinus omvormer, maar wil hem nog eens aan de scope zien...
In ieder geval gaan de stofzuiger én de senseo tegelijk aan.

Ik heb hier de overbuurman op bezoek gehad waarom zijn senseo helemaal niks deed op zijn "echte sinus" omvormer: op de scope gewoon een blokgolf. Als het niet op z'n minst op een sinus lijkt doet een senseo helemaal niks.

Senseo heeft een "condensator voeding". Daar gaan dingen bij mis op de flanken van de blokgolf. (ik verwacht dat /de/ condensator uit de condensator-voeding dan kortsluiting is en dan dus (even) rond de 250V op de laagspanningskant zet. Ah! Nu snap ik waarom ie dan NIETS kan doen: De zener die doet z'n best om de overspanning op te vreten en vervolgens is er te weinig energie om de boel te draaien tot 10ms later de volgende flank. De laagspannings condensator heeft waarschijnlijk zodanig hogere ESR dat je die even als "open' mag beschouwen. Anders zou het moeten werken, denk ik.)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Sinds vandaag kan ik niet meer op Aliexpress inloggen (ofwel 'aanmelden' zoals ze het zelf noemen... :) )

Van alles geprobeerd (cookies weggooien, password reset,...) maar er gebeurt niets.
(na inlogpoging komt het inlogscherm weer opnieuw in beeld. Zonder enige foutmelding dus wat er mis gaat: geen idee)

Zijn er meer mensen met problemen met inloggen op Ali? (misschien is het een probleem van de hele site?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Ik heb dat ook wel eens. Als je via een bookmark naar een andere pagina gaat werkt het soms wel.

Hmm. Tot nu toe was het dan dat het inloggen wel lukte, maar je perongeluk toch de inlog pagina kreeg. Vandaag lukt het inloggen niet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Hier werkt alles zoals gebruikelijk. Ik heb uitgelogd, terug ingelogd, en ontvangst bevestigd van de pakjes die gisteren arriveerden.

Hier nog steeds niet. Ik heb nu ook alle cookies gewist. Dat werkte in het verleden ook wel eens.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Thevel

Golden Member

Hier werkt het ook nog steeds niet.

Op een andere computer werkt het ook niet.
Met een andere browser werkt het ook niet.
Als ik met een verkeerd wachtwoord aanmeld krijg ik wel de melding "Uw accountnaam of wachtwoord is onjuist"
Een nieuw wachtwoord mailen werkt ook niet, email komt nooit aan.
Updates van bestellingen per email komen wel aan.

Arco

Special Member

Hier ook nog steeds mis... (ook hier komen bestelling updates wel aan...)
Lastig, ik wil bij mijn orders en een paar facturen afdrukken... :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Hier werkt het wel.
Aliexpress.com
Irritante is dat hij altijd vind dat hij Nederlands tegen me moet praten :(. Ik krijg default Engels niet "vastgezet".

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Taal kon ik ook nooit vastzetten.
Ik heb het vermoeden dat de te spreken taal wordt vastgesteld adhv je geolocatie. ("iP adres komt uit Nederland, dus moet ik Nederlands spreken...")

Site heeft een 24/7 supportdesk waar je mee kunt chatten. Maar dan moet je eerst inloggen... |:(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten