Op 30 april 2023 15:11:24 schreef Hoeben:
[...]
Ik koop bijna nooit op ebay, maar als ik het doe heb ik meestal een prijs inclusief verzenden? Jij hebt op je eigen account laten verzenden? Als dat zo is ligt het eraan of Fedex Nederland of buitenland je factureert. Je hebt toch een bedrijf? BTW betaal je dan ofwel niet ofwel je krijgt hem terug.
Als je het privé koopt ben je altijd de klos met btw.
Voor 105 Euro doet Fedex trouwens niet veel. In de EU gekocht? Het lijkt me duur voor de EU maar te goedkoop voor verder weg.
Een EORI nummer kun je gewoon aanvragen, dat is nodig als je als bedrijf in het buitenland koopt/verkoopt. Een beetje dezelfde werkwijze als een BTW-nummer. Vroeger was het nummer zelfs hetzelfde.
Ik denk dat de verkoper het allemaal niet zo goed snapte. Hij bood het panel aan inclusief verzending, dus had ik niet het idee dat ik zelf iets met Fedex moest doen. Het ding is inmiddels binnen (was een pull, al dan niet refurbished, terwijl het als nieuw gepresenteerd werd -> ga ik dus nog over klagen maar eerst even testen of hij ueberhaupt binnen spec is).
Ik heb het inderdaad zakelijk besteld, maar hoe dat werkt als blijkt dat ik onverhoopt twee keer BTW over hetzelfde artikel betaal? 2 facturen inboeken en dan gaat het wellicht gewoon goed.
De zending kwam uit Hong Kong.
Overigens zonder EORI nummer wel gewoon vlot aangekomen. Zal wel te maken hebben met de 150 euro grens?
Hoe dan ook, dit artikel was bestemd voor een klant die zelf een goede logistieke afdeling heeft... Dus de volgende keer mag die het doen