Oké... ik ben het spoor bijster in 2 mm banaanstekker land.
Voor een klein testkastje voor de modelbouw dacht ik aan 2 millimeter banaanstekkers en dito stekkerbussen ter verbinding met het te testen object, omdat de 4 millimeter varianten wat lomp worden met dunne draadjes en 8 stuks naast elkaar.
Op m'n werk zitten die dingen soms met honderden in een testkast, dus ik kon ook een beetje afkijken kwa maat (om er achter te komen dat de chassisdelen niet zo gek veel kleiner zijn, maar de stekkers zelf wel).
Het was even flink zoeken bij Mouser, maar uiteindelijk vond ik de vrouwtjes-chassisdelen:
https://nl.mouser.com/ProductDetail/Radiall/R921924000?qs=u27TDONJy9RH…

Althans... dat dacht ik. Linksboven ligt het chassisdeel. Rechtsboven ligt een Hirschmann MST-3 stekker in zijn twee delen in beeld. Die past in het chassisdeel, maar blijft daarbij niet zitten en valt er zo weer uit. Niet de bedoeling natuurlijk.
Onder in beeld ligt een 2 millimeter banaanstekker van een van m'n Peak-testers. Die blijft wél zitten en maakt goed contact.
Op m'n werk zitten (kwa uiterlijk aan de buitenkant dan) exact dezelfde chassis-delen in testkasten en de spaarzame testkabels die we daar hebben, met dezelfde MST-3 stekkers en adapters om van 2 millimeter naar een 4 mm banaanstekker te gaan, blijven daar prima in zitten.
Ik ben het spoor inmiddels bijster welke ik nu moet hebben, want bij Mouser is het al een beste zoektocht.
Kan iemand dit ophelderen? (en me eventueel vertellen waar ik gele en groene chassisdelen danwel 2 millimeter banaanstekkers in dezelfde twee kleuren kan krijgen?)
De 2 millimeter banaanstekker onder op de foto heb ik tot op heden alleen in zwart en rood gevonden (en vooralsnog helaas niet bij een andere webwinkel dan Mouser) en hoewel dat geen kwestie van echt moeten is, heb ik liever groen en geel.