Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

Sine

Moderator

Op 20 december 2022 14:44:26 schreef Arco:
Voor paneelindicators: Dialight maakt ook heel veel...

Ik vermoed inderdaad dat het een Dialight / Dialco is. Alleen deze uitvoering staat ook niet (meer?) in hun catalogus.

Ze zijn net een slag kleiner dan de "standaard" lampen.

EricP

mét CE

Die uitlaatkit is erg broos, breekt bij bewegen...

Dat doet elke steen... Maar ff zonder gekheid: het kan wel wat hebben. Ook qua temperatuur. Hoe het met 'voedselveiligheid' zit weet ik niet. Ik denk dat in de tijd dat deze oven gemaakt werd daar nog niet echt over nagedacht werd.
Iets met een 'pottenbakkersoven' en laten maken kan wellicht ook. Een glasatelier en van glas laten maken?

Arco

Special Member

Dat doet elke steen... Maar ff zonder gekheid: het kan wel wat hebben.

Een steen kun je niet tussen je vingers fijnwrijven (ik niet, tenminste... :) ), die uitlaatkit wrijf je zo fijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Op 9 december 2022 23:08:29 schreef Tidak Ada:
Ik zoek een paar r7S lampfittingen. Zijn die ergens te krijg/koop?
Het gaat om een aantal LED vervangers voor halogeen lampen te monteren
Liefst alleen de losse blokjes, zonder de beugel er tussen. Dit omdat er merdere lengtes zijn. (zie plaatjes)

[bijlage][bijlage]
30W

Die 5/10 en 30 Watter hebben dacht ik geen standaard afmeting.

Ik heb blokjes waar de beugel makkelijk tussenuit kan. Zijn wel vrij forse dingen en natuurlijk keramisch, wat niet persé nodig is bij LED-lampen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
revado

Honourable Member

Op 20 december 2022 10:50:06 schreef EricN:
Ik zoek een ceramische isolator uit braadmachines uit de jaren '70. Belgische makelij en dagelijk zeer intensief in gebruik. Onverwoestbaar of...bijna toch. De isolatoren vd verwarmingselemente zijn versleten maar het onderdeel is niet meer verkrijgbaar. Zitten er ergens ceramische isolatoren producenten of leveranciers ergens ten lande? In bijlage wat sfeerbeelden en opmetingen.

Het betreft beige stenen stukjes zoals men die vind in vele combi ovens. Alleen de vorm is uniek uiteraard.

https://dutch.alibaba.com/p-detail/Electothermal-514299216.html?spm=a2…

Deze ongeveer?

Het materiaal heet overigens steatiet.

EricP

mét CE

die uitlaatkit wrijf je zo fijn...

Je hebt het duidelijk over wat anders dan ik... Dat spul wat jij bedoelt ken ik ook. Dat is bedoeld voor montage, om de overgangen 'dicht' te krijgen. Niet voor reparatie. Bij die montage moet het relatief makkelijk stuk gaan, anders krijg je de pijp nooit meer uit elkaar.

Weet iemand hoe de rubberen ring noemt die de kabel beschermt bij de ingang van het bakje? Binnen diameter is ongeveer 4mm. Lijkt niet te vinden bij RS, Farnell.

Arco

Special Member

Zoeken op 'Grommet'... (doorvoertule)

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 29 december 2022 19:46:28 (25%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

In NL werd dat wel met het woord tule aangeduid.
edit: dat scheelde 22 secondes :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dankuwel. Eenmaal je de naam weet is het makkelijk te vinden.

Oké... ik ben het spoor bijster in 2 mm banaanstekker land.

Voor een klein testkastje voor de modelbouw dacht ik aan 2 millimeter banaanstekkers en dito stekkerbussen ter verbinding met het te testen object, omdat de 4 millimeter varianten wat lomp worden met dunne draadjes en 8 stuks naast elkaar.
Op m'n werk zitten die dingen soms met honderden in een testkast, dus ik kon ook een beetje afkijken kwa maat (om er achter te komen dat de chassisdelen niet zo gek veel kleiner zijn, maar de stekkers zelf wel).

Het was even flink zoeken bij Mouser, maar uiteindelijk vond ik de vrouwtjes-chassisdelen:
https://nl.mouser.com/ProductDetail/Radiall/R921924000?qs=u27TDONJy9RH…

Althans... dat dacht ik. Linksboven ligt het chassisdeel. Rechtsboven ligt een Hirschmann MST-3 stekker in zijn twee delen in beeld. Die past in het chassisdeel, maar blijft daarbij niet zitten en valt er zo weer uit. Niet de bedoeling natuurlijk.

Onder in beeld ligt een 2 millimeter banaanstekker van een van m'n Peak-testers. Die blijft wél zitten en maakt goed contact.

Op m'n werk zitten (kwa uiterlijk aan de buitenkant dan) exact dezelfde chassis-delen in testkasten en de spaarzame testkabels die we daar hebben, met dezelfde MST-3 stekkers en adapters om van 2 millimeter naar een 4 mm banaanstekker te gaan, blijven daar prima in zitten.

Ik ben het spoor inmiddels bijster welke ik nu moet hebben, want bij Mouser is het al een beste zoektocht.

Kan iemand dit ophelderen? (en me eventueel vertellen waar ik gele en groene chassisdelen danwel 2 millimeter banaanstekkers in dezelfde twee kleuren kan krijgen?)

De 2 millimeter banaanstekker onder op de foto heb ik tot op heden alleen in zwart en rood gevonden (en vooralsnog helaas niet bij een andere webwinkel dan Mouser) en hoewel dat geen kwestie van echt moeten is, heb ik liever groen en geel.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

https://nl.farnell.com/search?st=banana%202mm%20yellow&gs=true
Als de link niet werkt zoek op banana 2mm yellow Zo ook de andere kleuren, ik wist dat ze er waren want ik heb laatst een aantal foutief besteld (over de 2mm heen gelezen) Gehouden want ze zijn wel handig bij weinig ruimte, ze zijn licht wat handig is met dun draad.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 30 december 2022 17:19:07 schreef Thevel:
https://www.eoo-bv.nl/zoeken?search_query=Banaan+Stekker+2mm&order…

|:( ... je moet het typenummer dan ook maar net vinden. Mouser heeft ze ook, maar daar noemen ze die dingen dan weer 'testsocket'. Jack, plug, bus, tip plug, tip jack, tip jack receptacle... ik heb echt alle achterlijke combinaties gehad, maar met dát typenummer van EOO komt 'ie gewoon in de resultaten omhoog... Zucht.

Gisteren Mouser binnengekregen...
Dan maar bij EOO bestellen.

Dank in ieder geval!

@ fatbeard: ik heb een zwak voor kwaliteit ;) , ook al is dat misschien ongegrond in dit geval.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
EricP

mét CE

ik heb een zwak voor kwaliteit ;)

Dan moet je niet direct bij EOO zijn. Dat is ook maar wat er toevallig is. Soms prima spul, maar het kan net zo goed bij de internet chinees vandaan komen...
Pas overigens op als je een bon nodig hebt. De laatste keer dat ik daar wat haalde (wat housings) was het allemaal moeilijk en ingewikkeld en privé voorraad en weet ik wat nog meer. Op de site staat 'inclusief BTW', maar van BTW is geen sprake blijkbaar (het komt er dus ook niet achteraf nog een keer bij). Wellicht is dat inmiddels geregeld...

fatbeard

Honourable Member

@ fatbeard: ik heb een zwak voor kwaliteit ;)

Ik ook.

deze zijn redelijk waardeloos
https://ae01.alicdn.com/kf/Hdd8e8c06dd7c48bc953d33393af7995bl/JZDZ-10pcs-2mm-Banana-Socket-Binding-Post-Nut-Banana-Plug-Jack-Electrical-Connector-Terminal-Test-Hole.jpg_220x220xz.jpg_.webp
omdat ze stekkers met een contactvingerkraag (uit mijn eerste link) gewoonweg slopen.

 
 

deze zijn een stuk beter
https://ae01.alicdn.com/kf/H3a308d7e94ff4a33bc8ab0e161f31cc1x/JZDZ-10pcs-2mm-Banana-Socket-Binding-Post-Nut-Banana-Plug-Jack-Electrical-Connector-Terminal-Test-Hole.jpg_220x220xz.jpg_.webp
maar daar blijven de gladde stekkers niet in zitten.

Ik bestelde de tweede en kreeg de eerste: dispuut aangemaakt en geld teruggehad; weet niet meer welke toko dat was.
Wel bij een ander opnieuw besteld...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Thevel

Golden Member

Op 30 december 2022 22:48:17 schreef EricP:
[...]Dan moet je niet direct bij EOO zijn. Dat is ook maar wat er toevallig is. Soms prima spul, maar het kan net zo goed bij de internet chinees vandaan komen...

Denk niet dat EOO bij de internet chinees besteld.

Arco

Special Member

Voor vervanging in een apparaat zoek ik een paar platte leds (L5xB1xH8 mm), maar die kan ik nergens vinden. Bestaan die nog steeds?
Liefst een bicolor (R/G) led...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

Kun je een ronde niet afvijlen ? of onderkant inboren door de led zelf zodat er licht door kan en dan een smd tussen de pootjes solderen

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Arco hoeveel heb je er nodig?

Ik heb ze denk ik nog liggen rode.

Oh ik zie nu bi color . :S

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
fatbeard

Honourable Member

Liefst een bicolor (R/G) led...

Ik heb zowel CC als CA voor je, alleen 2x5mm dus wel wat vijl- en polijstwerk nodig...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dit topic is gesloten