Zoals geschreven denk ik niet dat het IC met zekerheid kapot is. En als dat wel zo zou zijn dan geef ik dat wat er door gevoed wordt weinig kan om het overleefd te hebben. Alvorens moeite te doen om het te vervangen zou ik dan eerst op de labvoeding testen of alles er achter nog wel werkt.
Er zit een prachtige ferrietkraal aan de uitgang om dat te doen. En test vooral ook de diode.
De beide weerstanden in serie onderop de print stellen vermoedelijk de uitgangsspanning van deze step down in. Zie de datasheet. Ze zijn op de foto net niet leesbaar, maar volgens mij zie ik 512 (5k1) en nogwat. Als de uitgangsspanning bekend is kan er getest worden, op de wijze zoals beschreven.
Overigens kan dat ook zonder dat de spanning bekend is, als hij bij de test stabiliseerd op een gebruikelijke voedingsspanning (1,8 V, 3,3 V 5 V, 12 V etc.) dan zou ik het wel geloven:
Print repareren, nieuwe C 10 uF/ 50V/X7R en een min of meer willekeurige ferrietkraal in het juiste formaat er op en gaan.
Er is niets mis met een wilde poging, maar de kans op reparatie blijkt dan zeer klein. Dat heeft ook mijn belangstelling verder niet.
Ik waardeer het wel dat u er open over bent.
Verder is het al snel einde oefening, het blijft moderne consumentenrommel. Het zit al een beetje in de naam 
[edit]
Ik zie dat ik wat posts over het hoofd heb gezien, waarvoor excuses. Zonder labvoeding en ander gebruikelijk gereedschap wordt het lastig.
Als u een echt ruige poging wilt doen verbind dan gewoon het onderbroken spoor en de kraal door met een draadje en kijk of het werkt. Dit dus op basis van de hypothese dat het probleem enkel de ontplofte c was.
Zo ja: mazzel. Meer rook: Pech. Maar slechts een minimale hoeveelheid tijd en geld verspild.