Je mooiste meetapparatuur. Deel 11

Inderdaad Jos, een prima tafel MM. Met echt hele goede prestatie's voor weinig geld. Een aantal tekort komingen in je test zijn nu opgelost.

blackdog

Honourable Member

Hi Fotohuis, :-)

Het meest irritante aan deze OWON DMM, was de trage metingen die hij uitvoerde.
Is dit ondertussen ook verholpen?

Groet,
Bram

1e, Do No Harm! 2e, Leave Things Better Than You Found Them.
Thevel

Golden Member

Een tijdje geleden heb ik deze OWON "erbij" gekocht, door de lage prijs best wel een leuke meter.
Zoals eerder aangegeven (en ook uit Jos zijn blog) is de meter erg traag met de automatische bereik omschakeling.
Vooral met weerstandsmeting is dit erg hinderlijk, tijdens de bereikkeuze geeft de meter 0.000 aan, het is dan net alsof je sluiting meet!!!

Gezien de ervaring heb ik er ook maar een besteld. Af en toe moet je jezelf ook eens een cadeautje gunnen :7
Dat trage is voor mij niet zo'n punt, daar heb ik een mooie Advantest voor staan.

RTFM, dan pas vragen...

Snel meten doet deze 4 1/2 digit tafel MM. niet maar voor mijn toepassing en als tafel MM. er bij vind ik dat ook wat minder belangrijk. Voor hobby meter is dit een apparaat met een uitstekende prijs-kwaliteits verhouding. Zeker met de verbeteringen die inmiddels zijn doorgevoerd. Maar als je al een Keithly of H.P. hebt dan zul je zo'n meter ook niet meer nodig hebben. Voor mij is het een vervanging voor een Proton DMM04 uit 1981 3 1/2 digit tafel MM. Die heeft helemaal geen auto range en een basis nauwkeurigheid van 0,15%. De Owon heeft ook nog Dual Range zodat ACmV EN Frequentie mogelijk is. Ook kun je er mee loggen en met 3 muisklikken daarna in Excel een grafiekje maken. Voor Eur. 109 denk ik een prima aankoop.