Zal wel een of ander beveiligings- of buffer-IC zijn.
Golden Member
Zal wel een of ander beveiligings- of buffer-IC zijn.
Special Member
Kan een 2.6v regulator zijn (als de behuizing ongeveer 1x1mm is): MIC5366-2.6YMT
Honourable Member
Hij doet dus helemaal niets.
Was dat zal zo toen je hem kreeg, dus defect gekregen?
Gebruik je de bijgeleverde usbc- usb-a kabel?
Op 21 september 2023 08:15:01 schreef revado:
Hij doet dus helemaal niets.
Was dat zal zo toen je hem kreeg, dus defect gekregen?
Gebruik je de bijgeleverde usbc- usb-a kabel?
Meerdere kabels geprobeerd voor dat ik hem open maakte. Ik heb hem juist gekregen omdat hij stuk was.
Mijn aanname nu is dat er ergens sluiting zit, aangezien die U16 binnen een paar seconden gloeiend heet wordt. Zal hem vandaag eens verwijderen om te kijken of er nog meer heet wordt.
Op 21 september 2023 01:44:54 schreef Arco:
Kan een 2.6v regulator zijn (als de behuizing ongeveer 1x1mm is): MIC5366-2.6YMT
Volgens de foto is ie ongeveer 1.01 x 0.93. Dus hij is zeker "ongeveer 1x1".
Golden Member
De letter U wijst normaal gesproken naar een IC. Wat ik doe is eerst even uitmeten wat de functie van de pinnen is (welke zit aan een voedingrail, welke aan massa etc. Door zo wat uit te tekenen krijg je al een idee over de functie. Dan de afmetingen en zo zoeken wat de behuizing is. Daarna begint het gezoek naar een component in die behuizing van dat merk. In de datasheets kun je daarna checken of de opdruk overeen komt .
Maar de gouden regel is: als Arco het niet kan vinden, vergeet het dan maar
Golden Member
Op 21 september 2023 11:07:12 schreef fred101:
Maar de gouden regel is: als Arco het niet kan vinden, vergeet het dan maar
+1
Golden Member
Op 21 september 2023 01:44:54 schreef Arco:
Hij is inderdaad 1x1mm. Ik ga eens kijken of ik de pinout van de MC5366 kan matchen met het PCB. Thanks!
Special Member
Moderator
Op 21 september 2023 11:15:13 schreef fred101:
Dit vind ik in mijn grote markings-boek
[bijlage]
Zoek ook eens op 6K
Helaas staat nog steeds niet alles in het grote boek.
Golden Member
Oeps, verkeerd onthouden, nieuwe ronde:
edit: dat zijn sot89 dus verkeerd
[Bericht gewijzigd door fred101 op 21 september 2023 19:06:24 (24%)
Moderator
Microchip codes zijn vaak slecht gedocumenteerd, de MIC datasheet is uitzondering maar is zo te merken niet snel in een lijst te vinden.
Golden Member
Deze heeft de goede behuizing: nu voor 6K
[attachment=1]
edit, Hieronder Henry: gecorrigeerd. Die van Arcostaat er nu ook tussen
Moderator
Weer K6
Ik denk dat Arco het juiste antwoord heeft gegeven.
Edit: Check!
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 21 september 2023 21:25:23 (11%)
Er kan ook natuurlijk gewoon een C-tje kortsluiting maken na dat LDO chippie. (Of een ander component). Het wil niet zeggen dat U16 defect is.
Op 21 september 2023 22:30:37 schreef henri62:
Er kan ook natuurlijk gewoon een C-tje kortsluiting maken na dat LDO chippie. (Of een ander component). Het wil niet zeggen dat U16 defect is.
Ik heb de meeste condensatoren daar in de buurt al gecheckt, hopelijk kan ik snel wat tijd vinden om er weer naar te kijken.
Maar hopen dat de CPU geen sluiting maakt, zoveel zit er niet in dat hoekje, dan is het einde oefening.
Op 20 september 2023 20:22:02 schreef Tidak Ada:
Bij het slopen van een bejaarde airco kwam ik het volgende onderdeeltje tegen (foto's)Als ik het goed heb gezien, zat het ergens tussen een varistor en de masa. Wie kent dit onderdeel?
[bijlage]
[bijlage]opschrift is niet duidlijk, ik zie:
[...]
Diameter is c.a. 5mm
@Tidak Ada
Zo te zien is die 'weerstand' geen weerstand. Ik zie namelijk geen spiraal-slijptraject, maar ringvormige slijptrajecten zodat er geen of nauwelijks geleidende verbinding tussen de aansluitingen is. Kan zijn dat ik de plaatjes niet goed interpreteer.
Overigens ken ik die Gohm weerstanden. Die zaten in Victoreen stralings-meetapparaten die ik ooit (als student-assistent bij de SBD) mocht calibreren en evt. repareren. Ik heb ook nog zo'n bakje thuis.
laatste stukje van de puzzel hopelijk weet een van jullie deze ook en een alternatief: D4 diode met de opdruk F7
Golden Member
Op 24 september 2023 15:47:44 schreef fred101:
Als het sot323 is: BAV99RW
[bijlage]
ik heb de BAV99RWT1G al geprobeerd maar die is niet hetzelfde, deze draagt ook opdruk F7 maar dat is dan ook alles waar ze gelijk zijn.
[Bericht gewijzigd door Redsun op 24 september 2023 16:12:34 (15%)
Special Member
Is het een SOT23 of SOT323? (of wat anders?)
[Bericht gewijzigd door Arco op 24 september 2023 16:18:17 (39%)
Op 24 september 2023 16:12:29 schreef Arco:
Is het een SOT23 of SOT323?
SOT23(-3), van wat ik kon vinden in google.
[Bericht gewijzigd door Redsun op 24 september 2023 16:21:13 (12%)
Special Member
Het verschil tussen SOT23 en 323 is makkelijk te zien...
De SOT323 is kleiner, en de pootjes komen uit de bovenhelft van de behuizing.
(Bij de SOT23 komen de pootjes uit de onderste helft/midden van de behuizing, zie plaatje boven)