Op 26 oktober 2023 20:53:01 schreef BenI2C:
We zijn inmiddels een jaar verder en vraag aan Arco of er een oplossing is gekomen en hoe? Ik ben opzoek naar hetzelfde.
hmm, ik was de topic starter en helemaal vergeten dat dit hier stond.
weet ik wel nu ineens waarom er al 11maand zo een reepje IC's op men werkbank ligt te niksen.
ze zijn aangekomen, weet niet waarom, dus heb ze altijd mooi laten liggen
heb het softwarematig iets aangepast.
het is eigenlijk de snelheidssensor van een (e)bike.
ga het als foto posten zodat de tekst niet gevonden word via google. hoe meer die verspreid raakt, hoe sneller de wetgevende macht er iets zal tegen doen. dus houd dat grijze gebied liever voor mezelf.
ik rijd dus met een ligfiets naar het werk, zitje is lager dan 40cm. dus een weze een ebike die niet gelimiteerd is volgens de wet aan 25km/h omdat ze uit hun eigen al harder gaan zonder motor.
immers als je gewone ebike 35 rijd, wordt die geclassicifeerd als speed pedelec en ben je illegaal.
een 3/4wieler die lager zit dan 40 blijft ALTIJD een rijwiel. dus nooit een speed pedelec, een motor, een brommer, een quad, een auto... zolang je dus aan de wettelijk snelheidslimiet rijd van die weg, ben je niet strafbaar
er zijn er al gepakt, fiets kwijt voor een jaar, rechtbank en vrijgesproken.
https://www.hln.be/steenokkerzeel/politie-test-snelheid-van-in-beslag-…
Vorige week is er een positieve uitspraak gekomen in de rechtszaak van de fameuze 'snelheidsduivel' uit het hln.be artikel. Ik moet het definitieve vonnis nog in handen krijgen en zal op fietser.be en hier berichten als er iets nieuws opduikt.
De rechter heeft expliciet verwezen naar de Europese wetgeving en de interpretatie daarvan op nl.fietser.be/diensten/wetgeving, onder andere met betrekking tot het lage R-punt. Gemotoriseerde velomobielen r<400 met een hulpmotor blijven inderdaad rijwielen, en dat staat buiten en naast de andere uitzondering van <25 kpu / <250W. De politie is dus in het ongelijk gesteld en de eWAW rijder gaat vrijuit wat betreft de snelheid.
en dan kom je de volgende agent tegen die het niet weet, weer fiets kwijt, weer rechtbank, weer vrijspraak...
heb ik geen zin in.
dus ik wil een systeem dat die eenvoudig 25 rijd, maar als het moet, ook ondersteund tot 35-40 (bergop, veel tegenwind...). zonder motor haalde ik vroeger ook +70km/h bergaf en vlakke baan is 35-38 ook peanuts als je geen wind op kop hebt.
daarom de 2deler van de wielsensor. als de fiets maar de helft registreerd, blijft die versnellen boven de 25.
momenteel rijd ik iets anders, de fiets ondersteund tot 30km/h, MAAAR, de wieldiameter is foutief naar 16" gezet. zelfde resultaat, de fiets denk dat die 20 rijd en acceleert verder (tot 35-36 want dan kom die ongeveer aan zijn max toerental met die 20" wieltjes). door de foute wielen wijkt die 20% af. dus 29km/h op teller is dan effectief 35 als die ermee stopt. en dat is voldoende. met die 2deler zou ik in principe tot 50km/h kunnen, maar dat haalt de motor gewoonweg niet
ik wil dat ding dus inwerken in een kabel, met een NC reed contact erin.
zet ik er een magneet naast, onderbreekt de overbrugging en zal de IC een 2deler spelen om de snelheid te halveren