Voor mijn zoontje een leuke quad gekocht. 600w 36v, half jaartje heel veel plezier van gehad.
Plots gaat de quad er vol gas vandoor. Mijn zoontje valt er gelukkig meteen vanaf omdat hij dit niet had verwacht en de quad rijdt de verhoging af tegen een boom.
Vervolgens gaat de quad vol gas met spinnende banden door tot ik het contact uitzet.
Hierna wil de quad niet meer aan.
Nu begrijp ik dat de controller stuk kan zijn gegaan. Hoewel ik het bizar vind dat de quad met een safety voetschakelaar alsnog vol gas kan blijven geven. Zoek ik alsnog de oplossing.
Ongeacht dat ikzelf op onderdeel niveau niet super veel verstand heb wil ik dit wel uitzoeken en leren.
Daarom de vraag, ik heb foto's van de controller toegevoegd. Met voorgaande uitleg, wat zal er vanuit die uitleg, het plots vol gas blijven gaan, logischerwijs defect zijn gegaan? Wat moet ik doormeten & wat moet ik dan wel/niet meten om vast te stellen wat ik dien te vervangen?
Had hem zelf uit elkaar gehaald in de hoop iets verbrands te zien en vanuit daar een nieuw onderdeel te plaatsen. Maar helaas, zo simpel blijkt het niet te zijn. Nu dacht ik aan het relais. Als die blijft plakken kan hij gas geven lijkt mij, maar waarom dan vol gas zonder dat er vol gas werd gegeven?...
Zie graag jullie gedachten en tip tegemoet. Mijn dank is groot!