benleentje
Golden Member
omdat de aansturing van de motor veel problemen geeft bij de vario draaibanken wil nog niet zeggen dat de HELE draaibank slecht is ?
Helemaal mee eens. Ik hen zelf ook best veel staan van HBM en dat is allemaal goed spul. Het zijn geen draaibanken voor extreme nauwkeurigheid maar dat wis je zelf ook al. Maar mijn oude draaibank is denk voor nauwkeurigheid nu slechter als jouw nieuwe HBM draaibank. Maar voor mij meer dan goed genoeg en daar gaat het toch om.
De elektronica en motor is later eventueel makkelijk te vervangen maar ik denk dat dat niet zo snel nodig is.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik was nu toch wel benieuwd of dit een opvolger voor mijn draaibank kon worden. Ik heb een oude emco unimat 3. Die werkt echter perfect en ik heb zo'n beetje alle opties die er voor waren. Het kleine motortje heb ik vervangen door een veel zwaardere (ook emco) maar het ding is klein.
Ik heb ook een grotere draaibank vergelijkbaar met die van de TS (qua afmetingen) maar die is niet goed (gehad, was zelfbouw)
Maar ik denk niet dat ik van die HBM blij van ga worden. Dan liever TZT een goede gebruikte van een A merk. Sorry maar zo zit ik in elkaar, ik woon gewoon in het verkeerde land
Maar je kunt er met wat werk een goed bruikbare bank van maken. Ligt ook aan je toepassing natuurlijk. Ik ben meestal op heel kleine schaal bezig en het moet nogal precies. Voor veel toepassingen maakt het weinig uit.
https://youtu.be/ncJ7_ZoLpDM?si=7NYwHpOODUv09E4C Deel 1
De eerste van 3 videos over het verbeteren van een HBM 250x550 profi vario.
Hij heeft er een jaar aan gewerkt. De draaibank was weinig gebruikt.
- Nieuwe 2K verf. De originele was heel slecht, dat wordt in meerdere reviews gezegd.
- In 1 review klaagde men over de motor die te zwak was voor ijzer afsteken.
- Op het label stond 1100W, maar de motor was 1000W
- Hij vlakt het bed zodat het vast gezet kan worden zonder krom te trekken (ze hadden het in de fabriek opgelost met de schroeven nog al los te houden. Typische China oplossing) Dat vind ik zelf nogal een probleem.
- De lagers zijn geen precisie lagers en slijten snel. Hij vervangt ze door SFK, ook geen precisie ivm de maat.
- De tandwielen zijn wobbelig, slecht gesneden, verkeerde vorm en aan de kleine kant. Dit was niet te verhelpen en gold voor alle tandwielen. Niet schakelen tijdens het draaien ivm versnelde slijtage anders slijten ze te hard.
-Hij kreeg de as + (nogal matige) drieklauw en daarin een soort officiele true staaf niet parallel aan het bed. Hij heeft het weken lang geprobeerd op te lossen.
- Hij heeft de drieklauw vervangen ivm nauwkeurigheid.
- Hij maakt diverse afdekplaatjes (ivm makkelijker schoonhouden)
- De tail stock support moest ook uitgelijnd worden.
- De thread dial indicator is heel slecht ontworpen. Hij maakt een betere as die dat oplost.
De opgegeven max diameter en lengte tussen centers is blijkbaar kleiner dan opgegeven. Daarnaast de blijkbaar brakke electronica/motor. OK dat is ook vervangbaar maar levert weer extra E-afval op.
Alles bij elkaar best een goede bang for bucks voor de hobby, wat in NL heel erg belangrijk is. Zelf ben ik zo niet.
Maar het kan ook goed gaan. Deze man gebruikt al 10 jaar een Chineesje van 500 euro en heeft weinig problemen gehad. https://youtu.be/GfJSxWOEP44?si=V6heXsA5F0R45PRo
Ik koop alleen iets als het echt goed is en ik zeker weet dat het vreselijk lang meegaat.
Op zondag 14 juli 2024 21:30:37 schreef fred101:
Ik was nu toch wel benieuwd of dit een opvolger voor mijn draaibank kon worden. Ik heb een oude emco unimat 1. Die werkt echter perfect en ik heb zo'n beetje alle opties die er voor waren. Het kleine motortje heb ik vervangen door een veel zwaardere (ook emco) maar het ding is klein.Ik heb ook een grotere draaibank vergelijkbaar met die van de TS (qua afmetingen) maar die is niet goed (gehad, was zelfbouw)
Maar ik denk niet dat ik van die HBM blij van ga worden. Dan liever TZT een goede gebruikte van een A merk. Sorry maar zo zit ik in elkaar, ik woon gewoon in het verkeerde landMaar je kunt er met wat werk een goed bruikbare bank van maken. Ligt ook aan je toepassing natuurlijk. Ik ben meestal op heel kleine schaal bezig en het moet nogal precies. Voor veel toepassingen maakt het weinig uit.
https://youtu.be/ncJ7_ZoLpDM?si=7NYwHpOODUv09E4C Deel 1
De eerste van 3 videos over het verbeteren van een HBM 250x550 profi vario.
Hij heeft er een jaar aan gewerkt. De draaibank was weinig gebruikt.- Nieuwe 2K verf. De originele was heel slecht, dat wordt in meerdere reviews gezegd.
Op het label stond 1100W, maar de motor was 1000W
- Hij vlakt het bed zodat het vast gezet kan worden zonder krom te trekken (ze hadden het in de fabriek opgelost met de schroeven nog al los te houden. Typische China oplossing) Dat vind ik zelf nogal een probleem.
- De lagers zijn geen precisie lagers en slijten snel. Hij vervangt ze door SFK, ook geen precisie ivm de maat.
- De tandwielen zijn wobbelig, slecht gesneden, verkeerde vorm en aan de kleine kant. Dit was niet te verhelpen en gold voor alle tandwielen. Niet schakelen tijdens het draaien ivm versnelde slijtage anders slijten ze te hard.
-Hij kreeg de as + (nogal matige) drieklauw en daarin een soort officiele true staaf niet parallel aan het bed. Hij heeft het weken lang geprobeerd op te lossen.
- Hij heeft de drieklauw vervangen ivm nauwkeurigheid.
- Hij maakt diverse afdekplaatjes (ivm makkelijker schoonhouden)
- De tail stock support moest ook uitgelijnd worden.
- De thread dial indicator is heel slecht ontworpen. Hij maakt een betere as die dat oplost.De opgegeven max diameter en lengte tussen centers is blijkbaar kleiner dan opgegeven. Daarnaast de blijkbaar brakke electronica/motor. OK dat is ook vervangbaar maar levert weer extra E-afval op.
Alles bij elkaar best een goede bang for bucks voor de hobby, wat in NL heel erg belangrijk is. Zelf ben ik zo niet.
Maar het kan ook goed gaan. Deze man gebruikt al 10 jaar een Chineesje van 500 euro en heeft weinig problemen gehad. https://youtu.be/GfJSxWOEP44?si=V6heXsA5F0R45PRoIk koop alleen iets als het echt goed is en ik zeker weet dat het vreselijk lang meegaat.
wel grappig hoe jij zijn modificaties interpreteert, ik heb gister, en eerder, zijn kanaal bekeken betreffende de hbm 250x550 en zo negatief als jij alles beschrijft is niet wat ik mee kreeg van zijn modificaties, hij wou gewoon dat hbm bankje helemaal top maken en de kleine "kinderziektes" modificeren, maar die bank was uit de doos gewoon prima om mee te draaien, het enige echt negatieve/probleem aan zijn draaibank was dat de onderkant van het bed niet zuiver parallel was, maar ook dat is redelijk simpel op te lossen. (mijn bed is tot op 15 micron zuiver betreffende parallelliteit, dus hij had gewoon pech denk ik, of ik mazzel).
tevens heeft hij 1 kardinale fout gemaakt met het uit elkaar halen van de draaibank en dat is dat ie ook de vaste kop van het bed heeft verwijderd, de vaste kop staat vanuit de fabriek perfect uitgelijnd en die moet in principe NOOIT VERWIJDEREN als het niet echt nodig is want dat krijg je als hobbyist nooit meer zo goed als in de fabriek, dus DAAROM had ie ook achteraf zulke grote problemen met de uitlijning, dus afblijven van de vaste kop ! lekker laten zitten op het bed.
ik demonteer ook alles behalve de vaste kop, despindellagers en alles wat zich bevind in de vaste kop bevind, wel ga ik de vaste kop en nortonbak flushen met dieselolie en olie verversen, thats it ! en voor de rest lekker afblijven want goed is goed.
ennuh, wil niet lullig doen maar je praat poep en blijkbaar weinig verstand ervan want je gebruikt dit als een argument, ik citeer; "Niet schakelen tijdens het draaien ivm versnelde slijtage anders slijten ze te hard."
als je er echt verstand van zou hebben dan zou je weten dat je NOOIT de nortonbak mag gebruiken terwijl een draaibank nog draait, dat doe je ALTIJD vanuit stilstand, als voorbeeld, heb je wel eens met de auto geschakeld zonder de koppeling te gebruiken ? vinden de tandwielen niet fijn hoor.
btw, 90% van de draaibanken, en ook dure merken gebruiken kegellagers in de spindel en daar kan je gewoon zuiver tot op de hondersten mee draaien hoor, zelfs met merkloze chinese kegellagers.
heb je enig idee wat precisie hoekcontact lagers kosten ? en die gaan je draaiwerk echt niet super veel zuiverder maken hoor.
en nieuwe kegellagers van skf kosten ongeveer 3 tientjes de stuk, dus mochten de huidige lagers gauw slecht worden, wat ik niet geloof want hobby en geen productiewerk dan kan ik die 6 tientjes nog wel lijden hoor en een paar uur werk.
Ik ben wel blij dat ik een ouder type heb, ik heb al die problemen niet. 
@fred,
Ik heb ook zo'n Umimat gehad, leuke dingen zijn dat.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik wil niet zo lullig doen als jij nu doet, maar jij weet absoluut niet wat ik wel en niet weet over mechanica en draaien/frezen weet. Ik val jou toch niet persoonlijk aan. Ik vermeld alleen wat er in die video wordt verteld. Meer niet. Dat jij dat minder erge punten vind is prima. Het is jouw apparaat.
Jij begint een topic met problemen die je met dit apparaat hebt die volgens jou echt fout zijn maar volgens anderen normaal. Dat jij dat allemaal uiteindelijk toch geen probleem vindt is toch prima ? Dan heb je een goede koop gedaan. Veel plezier ermee, metaal bewerken is een fantastische hobby.
Lambiek, ik heb hem van iemand overgenomen die er model stoomachines mee bouwde. Er zit zo'n beetje alles bij wat er door unimat als optie werd gemaakt. 3 en 4 klauwen, spantang set, kotterkop, schroefdraad inrichting, 1 verdeelschijfhouder met een berg schijven, etc. Het ding kan erg veel. Ik ben nu een .22 revolver aan het bouwen. Ik heb er bv ook de ontbrekende onderdelen voor de ontsteking en carburateur van een 1954 Triumph Speedtwin mee gemaakt. Een neef van mij werkt in een werkplaats met enorme draaibanken, daar hebben we een de achter remtrommel van een Harley Liberator uitgedraaid, dat hele wiel paste in de 3 klauw. Dat was echt gaaf. Die klauw werd met een takel en rails gewisseld met de 4 klauw die er op zat.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Fred, jij zit toch in de "reparaties die niemand anders kan" business?
Als jij een klant hebt en je hebt het probleem gevonden moet alleen een mosfet XYZ nog zien te vervangen... Dan wil jij absoluut zeker weten dat je een echte krijgt als je de klant vertelt: Volgende week maandag is het vervangende onderdeel hier, dinsdag kan je je apparaat ophalen.
In die situatie kan je onder geen enkele omstandigheid tolereren dat je een fake "not up to spec" onderdeel toegestuurd krijgt. Aliexpress is "out of the question". Ben ik met je eens.
Maar jij scheert alle chinese leveranciers ineens over 1 kam. Ik snap dat jij het risico niet kan/durft te nemen, maar er zijn genoeg leveranciers die "met de beperkingen die er bij horen" prima spul leveren. Apple staat bekend om kwaliteitsproducten en laat die in china maken. Met wat begeleiding krijgen ze daar prima spul vandaan.
Ik heb voor mijn business een aantal dingen "geprobeerd", "goed genoeg" bevonden en dan gebruik ik ze. "works for me".
Dat jij het niet aandurft en dat het voor jou business wat lastiger is dan voor anderen, dat begrijp ik en respecteer ik. Als benbijcircuitsonline happy is met zijn draaibank-met-beperkingen, prima toch? Laat hem. 1 keertje: "goh, ik vind dat china-meuk" is genoeg en dan klaar. De discussie gaat over de sturing dat die al dan niet bedoeld maar half zo snel achteruit wil en dat de PID regeling raar afgesteld is.
fred101
Golden Member
Op maandag 15 juli 2024 07:32:43 schreef rew:
Maar jij scheert alle chinese leveranciers ineens over 1 kam. Ik snap dat jij het risico niet kan/durft te nemen, maar er zijn genoeg leveranciers die "met de beperkingen die er bij horen" prima spul leveren. Apple staat bekend om kwaliteitsproducten en laat die in china maken. Met wat begeleiding krijgen ze daar prima spul vandaan.
Dat weet ik, daarom schreef ik:
Chinezen kunnen goede producten produceren, zolang er maar externe controle is en ze niet hoeven te ontwerpen.
Maar zal er nu over ophouden, de TS is blijkbaar een expert op draaibank gebied dus en heeft genoeg kennis om zich geen oor te laten aannaaien.
Wat ik tegen heb op Chinese particulieren direct import, (wat dit niet is), is dat "die beperkingen die erbij horen", geen beperkingen zijn maar meestal gewoon ordinaire oplichting. Iets wat blijkbaar mag als het goedkoop is en direct uit China komt. Dat als bijwerking we ons eigen bedrijven park langzaam om zeep helpen schijnt niemand erg te vinden. Daarnaast is het kapitaal vlucht en zijn we straks 100% afhankelijk van China want niemand heeft de kennis meer om het beter te doen en we alleen nog maar China meuk kunnen kopen. (Apple maakt goed spul maar je kunt zo ongeveer alles van Apple ook als fake in China kopen. Nl doet dat met liefde. Er komt een moment dat Apple een probleem daar mee krijgt en het loodje legt)
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op maandag 15 juli 2024 08:06:07 schreef fred101:
[...]
maar meestal gewoon ordinaire oplichting.
Ja. Binnen bepaalde markten merken de verkopers dat ze zomaar 10% kunnen overdrijven in de specs zonder dat er iemand over klaagt. De volgende overdrijft 20% en nog steeds geen klachten. Uiteindelijk escaleert dat en wordt er 11000 procent(*) overdreven.
(*) Ik schat de cellen op 800mAh max.
fred101
Golden Member
Dat ook, maar ik bedoel vooral dat ze iets kunnen en blijkbaar mogen verkopen wat het niet is. bv een lader waar op staat dat het Apple of Samsung is maar het niet is. Of electronica onderdelen waar een merk en soms zelfs type opstaat wat het helemaal niet is. Iets gebruikt's als nieuw verkopen, etc of er op zetten dat het aan bepaalde normen of veiligheid voldoet terwijl het dat niet doet.
De productie in China is de grootste milieu vervuiler en het meeste van die goedkope zooi veroorzaakt hier ook nog een berg afval en vervuiling.
Ik maak me heel veel meer druk over deze hele ontwikkeling dan over oorlog met Rusland. Dit moet veranderen en stoppen maar de gemiddelde Nederlander heeft ineens heel andere ideeën over ethiek als het om de portemonnee gaat en is verslaafd aan "gokken" en hebben, hebben, nu en zoveel mogelijk voor zo min mogelijk geld.
Probleem is dat we er al dieper in verzand zitten dan de meesten realiseren.
M'n ouders waren op zoek naar een nieuwe geiser voor in de stacaravan. Zij vonden 'nederlandse' merken van 250 a 350 euro. Dat bleken gewoon chinese en indiase producten te zijn in een custom made jasje. Heb je niet het getraind oog voor de chinese OEM producten (in de zin van 'ventilatiesleufjes daar, afstand tussen de knoppen zus, aansluit-terminals op die en die plek) dan kan je eenvoudig in de waan zijn dat je iets van een 'echt' merk koopt.
Ik raadde uiteraard een nieuwe Vaillant aan, die dingen gaan decennia mee. Maar de prijssprong van 250 euro naar 1200 euro was veel teveel. Dus hun voorkeur ging uit naar het 'nederlandse' merk dat niet nederlands bleek te zijn. Een boiler is onhandig want de aansluiting is bij mijn weten 16a en er wordt elektrisch verwarmd, en past niet in de kast waar de geiser hangt.
Bij zwaar gereesdchap zijn die verschillen volgens mij nog groter. Ik zou niet weten waar ik een draaibank uit westerse productie kan kopen die minder dan een maandsalaris kost.
Draai je productie, dan maakt die prijs niet zó veel uit - je schrijft een draaibank over een tamelijk lange periode af. Maar als thuisgebruiker ligt die zaak wat anders.
ff terug on topic,
iemand enig idee welk programmertaal er gebruikt wordt voor de pwn controller en welk programma daar bij hoort ? dan kan ik zelf misschien de programering aanpassen.
ik vermoed, maar dat is giswerk, dat het op een soort van arduino gebaseerd is misschien ?
Op maandag 15 juli 2024 10:47:21 schreef benbijcircuitsonline:
iemand enig idee welk programmertaal er gebruikt wordt voor de pwn controller en welk programma daar bij hoort ?
Wat voor type controller zit er op?
Op maandag 15 juli 2024 10:56:32 schreef Lambiek:
[...]
Wat voor type controller zit er op?
heb ik nog niet gekeken, wou nog ff niet aan de elektronica zitten zolang hbm niet geantwoord heeft op mijn probleem.
maar als het te langer duurt dan een paar dagen bij hbm om te antwoorden ga ik toch de elektronica loshalen om te bekijken.
rew
Ik verwacht normaliter niet dat een professioneel product in "arduino" geprogrammeerd gaat zijn.
Waar ik op mijn printjes 4Mb flash zet waar 1 of 0.5 ook voldoende was geweest is het voor de chinezen de moeite waard om het programma net passend te krijgen in 0.25Mb (of nog kleiner) en dan minder flash te hoeven kopen.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
In goedkope huishoudelijke apparaten kom je vaak goedkope Chinese uC's tegen gebaseerd op 8051.
fred101
Golden Member
De kans dat je dat zelf kunt aanpassen lijkt me vreselijk klein. Stel dat je compiler hebt en programmer en de processor niet beveiligd is tegen kopiëren dan kun je de inhoud uploaden en dan heb je een berg enen en nullen of een hex-file.
Die kun je dan omzetten in machine taal. Die machine code moet je analyseren maar daarvoor of na moet je de hardware reverse engineeren zodat je weet dat portA1 die gezet wordt in de sourcecode naar onderdeel X pin y loopt. En dan moet je ook precies weten wat onderdeel X doet natuurlijk.
Dan ga je code optimaliseren, compileren, uploaden en debuggen. Als het programma tenminste nog binnen het geheugen past.
Maar de meeste processors zijn beveiligd tegen copieren. Daarnaast wordt soms extra de opdruk er nog afgefreesd/gelaserd of geschuurd.
Ik denk dat dat zelfs voor pro's als REW een enorme project is.
Ik heb dat ooit geprobeerd. Maar dat was eens en nooit meer. Weken mee bezig geweest. Dat ging om een corrupte programma in een eprom herstellen. dat was Z80 code en ik heb in de jaren 80 een tijdje geprogrammeerd in machine taal.
Ik denk dat het minder werk is de hele besturing dan gewoon zelf te programmeren en ontwikkelen.
Veel merkloze/fake China electronica is gebaseerd op kopiëren van een westers product. Dat compleet uitkleden en zover werkend maken dat de klant hem niet direct terug stuurt. Daarbij moet er firmware geschreven worden voor hardware die dus vaak niet helemaal zelf ontworpen is.
ok, bedankt voor de reacties, gezien jullie reacties hoef ik deze weg ook niet te gaan.
ff een andere gedachte, zou ik met een goedkoop arduino uno (kloontje of original) die dc motor aan kunnen sturen ? want die zijn niet zo moeilijk te programmeren, dat kan ik zelfs met een beetje youtube arduino handleiding.
[Bericht gewijzigd door benbijcircuitsonline op (16%)]
rew
Op maandag 15 juli 2024 14:07:33 schreef fred101:
Ik denk dat dat zelfs voor pro's als REW een enorme project is.
Ik heb het wel gedaan. Maar een beetje afgeleerd. Je weet niet hoeveel werk het uiteindelijk wordt. Tegenwoordig zou het plan zijn: gewoon overnieuw maken. Kennelijk zit er een DC motor in die voor een achteruit moet kunnen op een variabel toerental. Prima. Moet ik kunnen.
edit: Ah. terwijl ik met andere topics bezig was is benbijcircuitsonline een beetje tot dezelfde conclusie gekomen.
Anyway... In theorie klinkt het makkelijk, in de praktijk zijn er een paar complicaties.
* De spanning van de motor zal wel hoog zijn. Alsin: direct van netspanning afgeleid.
* Het vermogen van de spindelmotor van een draaibank is niet niets. 1.5pk staat er... 5A! bij 230V.
* Kennelijk zit er een terugkoppeling op dat ie probeert dezelfde snelheid te houden. Die is niet altijd makkelijk goed te krijgen. Het is de makers dus niet gelukt. Kan jij dat met een paar youtube filmpjes beter? hmmm.....
[Bericht gewijzigd door rew op (42%)]
benleentje
Golden Member
ff terug on topic,
iemand enig idee welk programmertaal er gebruikt wordt voor de pwn controller en welk programma daar bij hoort ? dan kan ik zelf misschien de programering aanpassen.
Als ik de foto's van een vergelijkbare draaibank eerder in dit topic heb gezien zit er helemaal geen programmeerbare controller in het ding. En is het gewoon analoge elektronica. En dat betekend dus afstellen met potmeters. Maar het kan best dat jij een andere regelaar erin heb zitten.
Je hebt ook regelaars die meer digitaal werken en die kan je dan instellen. Dat is officieel dus niet programmeren maar gewoon het instellen via het display van een aantal waardes.
Maar daarvoor om dat te kunnen instellen moet je eerst weten welk type en merk controller erin zit en dan daarvan de datasheet zien te vinden waar dan in staat welke waardes welke betekenis hebben.
Op het label stond 1100W, maar de motor was 1000W
Dan ben je wel heel erg aan het mierenn****n. Het is natuurlijk wel erg dat je niet goed kan afsteken maar of die motor nu 1000W of 1100W is maakt echt niet uit. Als het afsteken niet lukt is er wat anders aan de hand. Er zijn bv ook draaibanken met een kleinere motor waar je ook prima mee kan afsteken.
fred101
Golden Member
Dan ben je wel heel erg aan het mierenn****n. Het is natuurlijk wel erg dat je niet goed kan afsteken maar of die motor nu 1000W of 1100W is maakt echt niet uit.
Het is van mij mieren&&&n om te zeggen dat hij geen ijzer kan afsteken zonder dat te specificeren als goed of slecht. Dit was gewoon wat de video zei. Maar jij mag wel een waarde oordeel geven door te zeggen dat dat natuurlijk wel slecht is. Dat is meten met 2 maten.
Ik ben het streepje bij de tweede regel vergeten. Dat vermogen hoorde niet bij het afsteken. Kan me voorstellen dat je dat verkeerd begreep. Overigens was ook dat alleen maar een constatering. Zou ik overigens niet accepteren. Maar veel-kopers op Ali zijn natuurlijk gewend dat een product zelden de specs haalt of zelfs totaal niet is wat ze adverteren. Ik heb de post aangepast.
benleentje
Golden Member
Dat vermogen hoorde niet bij het afsteken. ... Zou ik overigens niet accepteren.
ja ik dacht dat het bij het afsteken hoorde.
Mijn punt is dat het vermogen er niet zoveel toe doet. Of dat nu 1000W of 1100W is boeit niet. Wat veel belangrijker is zijn de prestaties van de draaibank en dat je als gebruiker gewoon genoeg motor vermogen ervaart.
rew
Ik kan me voorstellen dat een apparaat een 1000W motor heeft, maar ook nog wat andere elektronica wat iets aan stroom opsnoept. Als je dan op het label 1000W zet dan houdt ie zich niet aan de specs op het label. Je kan het een chinees dan wel toevertrouwen dat ie 1020W dan naar boven afrond.
ben ff aan het kijken op ali voor 230v pwn controllers, is deze wat; https://nl.aliexpress.com/item/1005006385887361.html?spm=a2g0o.product…, ik denk dat ie te licht is want gaat tot 550w maar ook tot 5 ampere, maar hoor het graag van jullie, ik zoek nog ff verder.
[Bericht gewijzigd door benbijcircuitsonline op (23%)]
of deze lijkt me wel zwaar genoeg, tot 1500w an 10 ampere; https://nl.aliexpress.com/item/1005004473787919.html?spm=a2g0o.product…