buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Maak de print van het GPS display na aan de voorzijde en USB connector (voor 5V spanning) aan de achterzijde. Sluit aan de achterzijde een U-blox GPS module aan en gebruik een goedkope micro controller met 15 vrije uitgangen (1 voor 1 en 2x7 voor de 88). Eventueel een transistor voor elke rij leds en uiteraard de verplichte weerstand. Met enkele regels code is je GPS klaar. Ik gok zelfs dat de code in een ATmega48 past.
OPTOdesign
R&D | Design | Light | Innovation | Education
Op dinsdag 8 april 2025 10:49:18 schreef TYPE ONE:
(...) In het verleden heb ik eens een Quintezz Locater gedemonteerd met een GPS display erin. (...) Vraag is nu, is dit genoeg om niet gepakt te worden (...) laser gedeelte
Iets meer info over het apparaat is welkom.
Het is een laserdetector? Verwijder de detector. Of is het een radardetector? Verwijder de verstekertrap na de antenne; of beschadig de antenne dusdanig dat het aantoonbaar is dat het niet meer kan werken. De oscillator die in de buurt van de mixer zit waar ook de versterker van de antenne op aangesloten is kan ook opgespoord worden en gedeactiveerd worden. Dan is het apparaat helemaal niet meer te detecteren (door een radardetector detector).
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op zondag 13 april 2025 15:59:28 schreef TYPE ONE:
Ik doelde nu op Quintezz, ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik zou kunnen verwijderen van de print om het laser gedeelte uit te schakelen en de snelheidsmeter intact te laten.
Ik zou het hele ding verwijderen.
Alhoewel delen niet verboden zullen zijn, ben je bij een controle/aanhouding wel steeds je auto een tijd kwijt, omdat technici de boel moeten onderzoeken...
(dat kunnen ze op straat miet doen)
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
In vele landen mag een GPS waarschuwingssysteem met vaste radar locaties NIET gebruikt worden. Als ik me niet vergis is dat in Spanje zo, Duitsland, Zwitserland, ...
OPTOdesign
R&D | Design | Light | Innovation | Education
Ja dat klopt, dat is eenvoudig op te zoeken. In Nederland is het toegestaan.
Bijvoorbeeld: https://www.autogids.be/auto-advies/wegcode/rijhulpsystemen-en-radarve…
Op maandag 14 april 2025 17:23:27 schreef OPTOdesign:
[bijlage]
Het is geen 'detector'. Het geeft alleen een signaal bij een vooraf ingevoerde locatie. Een volledig legaal product dus. Je kunt het apparaat daarom gebruiken waarvoor je het wilt gebruiken en het hoeft niet omgebouwd te worden.
Dat is helemaal mooi! Scheelt een hoop werk.
Hartelijk dank.
Op maandag 14 april 2025 21:49:04 schreef buckfast_beekeeper:
In vele landen mag een GPS waarschuwingssysteem met vaste radar locaties NIET gebruikt worden.
Dat zijn de landen waar het ze om de boetes te doen is. Ze willen daar dat je te hard rijdt, omdat dat geld oplevert.
En er zijn nog andere manieren. In Frankrijk werd ik - tamelijk stevig - beboet omdat er op de voorruit een rondje zichtbaar was van, volgens de politie, een zuignap. Die was van een kompasje dat daar had gezeten, maar dat ik had thuisgelaten omdat het tóch niet goed werkte binnen de auto.
Volgens de Fransozen was het een radardetector geweest die daar gezeten had, en het rondje was voldoende overtuigend en wettig bewijs. Op z'n Frans, dan.
Ik heb later moeten opzoeken waar ze het in vredesnaam over hadden. Ik heb nooit zo'n ding gehad.
--
In de landen waar het er eerlijk om gaat dat je je aan de maximumsnelheid houdt, willen ze juist graag dat je weet waar gecontroleerd wordt: dat is veiliger, en spaart ze een hoop werk.
Op maandag 14 april 2025 23:15:35 schreef Frederick E. Terman:
[...]
Dat zijn de landen waar het ze om de boetes te doen is. Ze willen daar dat je te hard rijdt, omdat dat geld oplevert.En er zijn nog andere manieren. In Frankrijk werd ik - tamelijk stevig - beboet omdat er op de voorruit een rondje zichtbaar was van, volgens de politie, een zuignap. Die was van een kompasje dat daar had gezeten, maar dat ik had thuisgelaten omdat het tóch niet goed werkte binnen de auto.
Volgens de Fransozen was het een radardetector geweest die daar gezeten had, en het rondje was voldoende overtuigend en wettig bewijs. Op z'n Frans, dan.
Ik heb later moeten opzoeken waar ze het in vredesnaam over hadden. Ik heb nooit zo'n ding gehad.--
In de landen waar het er eerlijk om gaat dat je je aan de maximumsnelheid houdt, willen ze juist graag dat je weet waar gecontroleerd wordt: dat is veiliger, en spaart ze een hoop werk.
Misschien werd je beboet omdat je met vuile ruiten reed.. 
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Dat vind ik onzin. (het is waar dat ze dat willen, maar de redenering is onzin).
STEL we hebben 1000km snelweg met km palen 0-1000. Als je dan een controle bij 300 en 800 zet en iedereen weet dat, dan wordt er overal te hard gereden behalve 298-302 en 798-802.
De redenering stamt van de fout dat als je begint met meten, rijdt zeg 50% te hard. Na een tijdje is het 40 of 20, en naarmate je beter bekend maakt waar je gaat controleren des te lager wordt het percentage hardrijders: De controles hebben effect, we doen goed werk.
Je moet een onverwachte controle (al dan niet met boetes) bij het 500km punt doen om te bepalen of de aangekondigde/publiekelijk bekende controles effect hebben.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
[...]
In Frankrijk werd ik - tamelijk stevig - beboet omdat er op de voorruit een rondje zichtbaar was van, volgens de politie, een zuignap.
Mijn ervaring is dat je een bekeuring het beste meteen kunt betalen (ook al is die twijfelachtig of onterecht).
Aanvechten voor de rechter heeft meestal geen zin of effect en geeft alleen meer kosten en ergernis...
(heb dat ook gehad, ik stond in mijn recht maar kreeg geen gelijk van de rechter...
)
Spog2
Honourable Member
Op dinsdag 15 april 2025 17:18:28 schreef Arco:
[...]Mijn ervaring is dat je een bekeuring het beste meteen kunt betalen (ook al is die twijfelachtig of onterecht).
Aanvechten voor de rechter heeft meestal geen zin of effect en geeft alleen meer kosten en ergernis...
Op vakantie in Polen ooit eens gesnapt door de politie wegens "te hard" rijden.
Was op een landelijke weg en op zondagmorgen, er was nergens ander verkeer, wij waren de enigen.
Voorbij een heuvel, uit het zicht, stonden agenten met zo'n handradarmeter.
Pas, rijbewijs werd niet naar gevraagd. Agenten wilden direct contant geld. Kwam mij vreemd over, en we hadden daar weinig van.
De boete (zonder bon) was in Zloty. Ik maakte de agenten duidelijk dat we dan eerst naar de bank moesten. Dat werd knap lastig op zondagmorgen. Resultaat was dat de agenten maar afzagen van de boete, c.q. hun bijverdienste(?).