maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dan zal er toch verschil in de panels gezeten hebben, maar kennelijk ook in de kalibratiereferentie...
Of een softwarefoutje aan de lopende band, waardoor niet alles er consistent uit komt.
Twee piepkleine weerstandjes van 1K waar wellicht eentje van slecht was. Als de ingang van de spanningsdeler klopt maar de uitgang is te laag dan moet je niet ver zoeken.
Om even gaan uit te meten welk van de twee er net defect was had ik weinig zin. Ten andere, ik krijg hoe langer hoe meer ervaring dat de kleinste weerstandjes die tegen zo'n koelpad gedrukt worden graag defect gaan door de olie uit die koelpad. Het is de tweede keer dat ik dat bij zo'n Loewe beleef en bij een QFU heb ik dat ook al meegemaakt.
Niet meer toevallig dat de olie van die koelpad overal in de tv plakt.
Op vrijdag 8 augustus 2025 12:34:42 schreef maartenbakker:
Dan zal er toch verschil in de panels gezeten hebben,
Maarten, hier begrijp ik je niet helemaal...
Ik heb toch twee SSB's die ik verwissel in dezelfde televisie. Dus het panel verandert niet, enkel het SSB. Daarom zou ik denken dat de instellingen van de kleuren toch gelijk moeten kunnen gezet worden.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Yup, IDD dat je er achter gekomen bent is netjes! wat een moeite er ingestopt.. IDD de olie uit die koelpads sloopt een hoop en trekt ook vocht en vuiligheid aan..
maartenbakker
Golden Member
Dat kan nog leuk worden... Ik verleen service op een paar types monitoren waar ook een koelpad tussen de print en montageplaat zit achter een IC dat warm wordt. Nog nooit last gehad van het "zweet", maar toch maar een beetje mee uitkijken dus.
Dat is duidelijk Maarten ??
Blijkbaar hebben niet alle koelpads dat issue. De meesten hebben dat gelukkig niet.
In de xxPFL6xx7 (QFU2.1) zie je dat ook steevast. Ter hoogte van de antenne-aansluiting is het altijd een plakboeltje.