EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Het wordt er niet beter op zo te lezen. Waarschijnlijk door de wifi brol (optioneel) die tegenwoordig bijna standaard is.
Roland11
Golden Member
Op maandag 1 september 2025 22:42:35 schreef fred101:
[...]
Dat is leuk, maar is ook het kapotte onderdeel vervangen?Of is de printplaat getest in een andere goede machine?
Best mogelijk dat de standaardprocedure is: TNY/LNK vervangen + weerstand + elco en de relais doorsolderen, en dan terug naar de klant. Maar als het probleem bijv. in de bedieningsprint blijkt te zitten, en niet in de voedingsprint, wiens schuld is dat dan? Je kunt het zo'n bedrijf dat dit via postorder doet nauwelijks iets kwalijk nemen wanneer de klant zelf de verkeerde diagnose stelt.
Mocht de voedingsprint TOCH het probleem zijn en niet (goed) gerepareerd zijn, ja, dan is dat bedrijf natuurlijk verantwoordelijk (minimaal 'geld terug').
Maar wie gaat de juiste diagnose stellen hier? Misschien had dat eerste bedrijf (witgoedcoach) hem wel hersteld voor die EUR 500, die had dan ook op zijn kosten naast de voedingsprint ook het bedieningspaneel moeten vervangen - tenminste, als er reparatie was geoffreerd voor die EUR 500 
Dat is dan ook mede de reden dat je als reparateur aan huis (doe ik zelf niet) misschien meer vraagt dan de voedingsprint van EUR 200, je brengt best wat tijd door bij de klant en loopt het risico dat het na de eerste 'reparatie' nog steeds niet goed is en dat je weer moet terugkomen met weer andere onderdelen etc.
Ik heb alles, dus printplaat, display printplaat en verbindingskabeltjes en de EMI opgestuurd naar Euromaxx. Het probleem zat in de display print en is gerepareerd. Ik heb het vorige week terug gekregen, alles weer ingebouwd en de machine doet het weer. Top service. Voor iets van 95 euro incl. verzendkosten. Even de kostvan de witgoed coach niet meegerekend.