Wat ik niet getekent heb: er zit aan de uitgang van de LM386 een hoogdoorlaatfilter. (100uF elco en een 22 ohm R). Heb de elco naar 22uF veranderd. Geen effect. Als ik de weerstand verlaag neemt de ruis af maar ook de rest natuurlijk... Het lijkt wel geen 50Hz zooi?!

Als ik op de scoop kijk, zie ik namelijk op een willekeurig moment hele hoge (en smalle!) pieken die ver uit elkaar liggen. Deze doen de voedingslijn wat laten inzakken maar ik denk niet dat het in de voeding zit, alles is met paar uF en 100nF ontkoppeld, HF is met 7806 van LF gescheiden. Het gebeurt ook alleen als ik de antenne aansluit.

Heb op advies van zweetvoetje een 10pF + 100k hoogdoorlaat filter aan de antenne gezet, helpt niet.

IS dit dan geen Laagfrequent rotzooi? (of wordt het door het filter als HF gezien omdat het hele smalle pieken zijn?)

Je high-pass is vodden om met free te spreken. :P
Die piekjes lijken me oscillatie of iig rommel.

Toch maar een bandfilter proberen?

toch maar een preselector bouwen :p

hmmmz ik zie dat ik een dubbele 400pF var-C nodig heb. Dan wacht ik met het maken van die preselector wel een paar weekjes, dat soort onderdelen hebben ze wel op de club liggen en dat is toch een stuk goedkoper :P

Goed ik denk dat ik mezelf eens een regje ga bouwen ofzo.