hee..
ben helaas door omstandigheden gehinderd om ff naar het autotron te komen afgelopen zaterdag; hoe is verder de beurs geweest heren? iedereen met een glimlach en een tas vol spullen weer naar huis?
alles goed gegaan met de veel besproken buttons? 
hoop dat jullie het naar jullie zin hebben gehad!
gr. sponder.
Op 19 maart 2006 22:45:06 schreef jossie:
[...]
Er zit ook een andere printlayout in het boekje van ACB, en ook die klopt voor geen meter...
Zie je mailbox.
pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 20 maart 2006 11:43:52 schreef Hugo Welther:
[...]
Zie je mailbox.
als dat dat ding is van 15 euro (voor printje en uc)/35 euro bouwpakket/55 euro compleet mag je 'm mij ook ff opsturen.
moet alleen nog ff een lm311 opzoeken.
Op 20 maart 2006 10:00:34 schreef cpt.sponder:
hee..
ben helaas door omstandigheden gehinderd om ff naar het autotron te komen afgelopen zaterdag; hoe is verder de beurs geweest heren? iedereen met een glimlach en een tas vol spullen weer naar huis?
alles goed gegaan met de veel besproken buttons?hoop dat jullie het naar jullie zin hebben gehad!
gr. sponder.
Tassen vol
En die buttons? Niet nodig, elk uur was er een sterke samenscholing bij de ingang, kon niet missen.
jossie
Woei! *heeft etsbak*
@Hugo: Bedankt voor de mail (ik kan geen mailtje terugsturen, dan krijg ik een mailtje terug, PERM_FAILURE: SMTP Error (state 9): 554 5.7.1 Blocked transfer for this recipient (RBL dnsbl.sorbs.net)).
Heeft iemand een 1% 1000pF condensator liggen (te ruil/ te koop?).
chipje
Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Op 20 maart 2006 16:53:39 schreef jossie:
...
Heeft iemand een 1% 1000pF condensator liggen (te ruil/ te koop?).
Gewoon bij de electroboer halen, moeten zij wel hebben.
Anders heb ik nog wel 2 voor je liggen.(ook bij elektroboer gehaald)
Ik heb vorige week ook een LC meter gemaakt, van deze site:
http://ironbark.bendigo.latrobe.edu.au/~rice/lc/index.html
en deze condensatortjes heb ik nog over.
Volgens mij gaat het over ongeveer hetzelfde meter.
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 20 maart 2006 17:08:35 schreef chipje:
[...]
Gewoon bij de electroboer halen, moeten zij wel hebben.
Niet dus...
Zou fijn zijn als ik er eentje zou kunnen kopen/ruilen:).
chipje
Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Weet niet hoe jouw schema eruit ziet, maar ik had er 2 nodig.
Eentje van 1% en de andere maakt niet uit, maar heb ik ook een 1% gebruikt.
Stuur maar een mail, dan gaat er morgen een envelopje op de bus.
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 20 maart 2006 17:13:46 schreef chipje:
Weet niet hoe jouw schema eruit ziet, maar ik had er 2 nodig.
Eentje van 1% en de andere maakt niet uit, maar heb ik ook een 1% gebruikt.
Stuur maar een mail, dan gaat er morgen een envelopje op de bus.
Mail:).
Op 20 maart 2006 16:30:22 schreef Henry S.:
[...]
Tassen volEn die buttons? Niet nodig, elk uur was er een sterke samenscholing bij de ingang, kon niet missen.
Hoewel ik ieder heel uur in de hal voorbij de kassa geweest ben, heb ik daar niemand (van CO) getroffen. Twee keer kwam ik Hugo en Paul tegen ergens in de hal en toen hoorde ik dat de meeting buiten voortgezet werd (wegens verslaving van enkele bezoekers). Daar heb ik natuurlijk geen rekening mee gehouden! Volgend jaar toch gewoon een poster aan de muur voor de plaatsbepaling van de meeting. Dat lijkt me voor iedereen duidelijker.
Op 20 maart 2006 17:27:11 schreef Carel M.:
[...]
en toen hoorde ik dat de meeting buiten voortgezet werd (wegens verslaving van enkele bezoekers). Daar heb ik natuurlijk geen rekening mee gehouden!
Tja sommige mensen houden van een beetje zon 

(Ik rook zelf niet hoor)
chipje
Op 20 maart 2006 17:16:17 schreef jossie:
[...]
Mail:).
Jij ook.
Gaat morgen de deur uit. (heb nu geen postzegels meer liggen hier).
[...]
....
(wegens verslaving van enkele bezoekers).
...
.
Het viel mij op dat men zich redelijk netjes aan het rook verbod hield.
Behalve achter de stands en op de "terrassen"
Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Op 19 maart 2006 16:02:14 schreef fzwart:
@MAH: het zijn IV-4's. Te bewonderen op: http://www.jogis-roehrenbude.de/Roehren-Geschichtliches/Nixie/IV-4.htm
dank je. dus eigelijk 60 volt (in klok worden ze allemaal 1 voor 1 gezet). maar met iets minder zullen ze het ook wel doen denk ik maar dan zullen ze wat langer bezig zijn met opwarmen...
maar kan ik ook ergens de pinbezetting vinden? ze verdwijnen maarzo in dat witte plaatje en dan is het dus gokken... (en dat doe ik met dezen liever niet aangezien ik er maar 4 heb)
[...]
Hoewel ik ieder heel uur in de hal voorbij de kassa geweest ben, heb ik daar niemand (van CO) getroffen. Twee keer kwam ik Hugo en Paul tegen ergens in de hal en toen hoorde ik dat de meeting buiten voortgezet werd (wegens verslaving van enkele bezoekers). Daar heb ik natuurlijk geen rekening mee gehouden! Volgend jaar toch gewoon een poster aan de muur voor de plaatsbepaling van de meeting. Dat lijkt me voor iedereen duidelijker.
Tegen 11.00 12.00 13.00 stond er steeds een behoorlijke groep in de tussenhal. 5-10 min later buiten.
Op 20 maart 2006 18:01:01 schreef Berry:
Volgens mij zag ik Henry S. er toch echt 1 rollen in de hal toen ik vertrok
En KT88, Hugo, Paul...
We hebben elkaar niet gesproken, jammer...
Idd dikke dampen achter de stands!
Ganzz
-
Op 20 maart 2006 18:40:49 schreef Henry S.:
[...]
Tegen 11.00 12.00 13.00 stond er steeds een behoorlijke groep in de tussenhal. 5-10 min later buiten.
[...]
En KT88, Hugo, Paul...We hebben elkaar niet gesproken, jammer...
Idd dikke dampen achter de stands!
Ik sprak iemadn er op aan, dat hij binnen rookte en ik kreeg de melding dat" ik mar effies op moest flikkere"
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 20 maart 2006 18:31:42 schreef MAH:
[...]
dank je. dus eigelijk 60 volt (in klok worden ze allemaal 1 voor 1 gezet). maar met iets minder zullen ze het ook wel doen denk ik maar dan zullen ze wat langer bezig zijn met opwarmen...
maar kan ik ook ergens de pinbezetting vinden? ze verdwijnen maarzo in dat witte plaatje en dan is het dus gokken... (en dat doe ik met dezen liever niet aangezien ik er maar 4 heb)
Het zijn dus 16-segments VFD buisjes met een filamentstroom van 47mA (42-52) bij 2.4V en een anode-gridspanning van nominaal +25V.
Ik heb de originele Russische datasheets maar ik moet ze wel inscannen.
CD 
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
graag. maar wat een anode-gridspanning..? nog nooit van gehoord. maar ik wacht ook wel eerst even de scheet af.
ehh, rusisch, die taal ben ik niet machting. hoop dat ik er wel wat aan heb..
[Bericht gewijzigd door MAH op ]
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 20 maart 2006 20:04:21 schreef MAH:
graag. maar wat een anode-gridspanning..? nog nooit van gehoord. maar ik wacht ook wel eerst even de scheet af.ehh, rusisch, die taal ben ik niet machting. hoop dat ik er wel wat aan heb..
Elementary my dear Watson...
Zoek eens op internet naar VFD en leer...(hint: http://www.noritake.com )
Daarna mag je vragen stellen.
CD 
beertje_01
My Tube is bigger then yours
doeme die voeding is mooi gebouwt....
mooie potmeters. allemaal stevig. zijn bijna allemaal 2 of 5w exemplaren. is echt wel een hobby project of bedrijfsproject geweest denk ik.
vanachter staan er nog een deel aansluitingen op die een uitgang of ingang zijn deze moet ik nog uitzoeken.
de kwaliteit van die potmeter sen schakelaars ik wou dat ik dat vandaag nog kon vinden in de elektronica winkel om de hoek.....
beertje_01
had nochtans maar een uurtje de tijd heb nog mooie dingen gezien.
maar helaas geen tijd moest door daarmee ook weingi leden kunnen begroeten enzo
de volgende keer blijf ik langer hangen ze 
Op 20 maart 2006 23:15:38 schreef beertje_01:
doeme die voeding is mooi gebouwt....
mooie potmeters. allemaal stevig. zijn bijna allemaal 2 of 5w exemplaren. is echt wel een hobby project of bedrijfsproject geweest denk ik.
vanachter staan er nog een deel aansluitingen op die een uitgang of ingang zijn deze moet ik nog uitzoeken.
de kwaliteit van die potmeter sen schakelaars ik wou dat ik dat vandaag nog kon vinden in de elektronica winkel om de hoek.....
Tjah, het ding is uit het prille transistor tijdperk, en in apparatuur uit die tijd ( en in de buizen bakken in die tijd ) kom je om de een of andere reden bijna nooit kwart watters tegen ...
beertje_01
hehe
kga wel is moeten spitten denk ik.
de meters geven spanning aan maar echter geen spanning op de uitgang.
wrsch ergens een klein defect denk ik. kan ook in het relais zitten (onderbreken bij meer als 2,5A).
zekeringen zijn ok. hoe dan ook de gelijkrichting is volgens mij perfect in orde aangezien de meters toch tot hun volle berijk gaan en het juist aanwijzen. dat toestel is zo oud en toch bij de juiste setting geven ze een correcte waarde aan (voor zover je dat kan zien via de knoppen natuurlijk)
kan natuurlijk zijn dat de eindtrappen er ook door zijn het zijn nu eenmaal wel germanium torren van het prille transistor begin....swat die morgen is na meten en slechte contacten controleren en dan zoals altijd meten is weten hé..... veel lijkt me er niet aan alle weerstanden zien er nog mooi proper uit. miss wat elco's vervangen preventief
ahja voor buizen werk ik liever met zo'n weerstanden. de hogere spanning enzo.....
een 1Mohm weerstand kwart watt is niet ontworpen voor 500+volts