kluyze
The only thing 2 engineers will agree upon, is that the 3rd one is an idiot. - Shakespeare was a mathematician : root(4*b^2) = 2b or -2b
sterker nog, je moet de namen van de topic starter eens vergelijken met de naam van wie je quote

En nee die namen zijn geen toeval. 
Nu die fan controller is verre van af, het idee is er al, en het is meer een bezigheid, omdat ik het gewoon graag doe.
[Bericht gewijzigd door kluyze op ]
Ow erg dat me dat niet is opgevallen zeg
. Maar ik blijf het volgen
. Hat is jammer dat ik maar een beginner ben in de elektronica, ik had je namelijk graag geholpen.
editje: Iig veel succes 
Nieko
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Op 19 juli 2006 23:04:16 schreef Henry S.:
Hou R1 bij voorkeur rond de 240Ω, maak er geen kΩ's van, dat vindt de regelaar niet leuk!
mmm... ik ben vandaag naar de electroboer geweest, maar daar hadden ze alleen 220Ω weerstanden, is dat heel erg als ik die er in zet i.p.v. die 240Ω?? (het is voor die 24V FAN controller (die wil ik namenlijk eerst klaar hebben i.v.m. vakantie
) ik heb ook een potmeter van 4,7KΩ, maar dat lijkt me niet zo heel erg...
[Bericht gewijzigd door Nieko op ]
Waren ze daar niet zo slim om 2 keer 120Ω te doen? Is het erg... reken maar na zou ik zeggen. Idem voor de 4.7k potmeter.
Ibanez
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Vraagje: Waarom moerlijk doen met pwmen van (pc)fans als je gewoon een lm317 kan pakken in 1 keer klaar.
-----Edit:
Net nog ff getest werkt best met een lm317 zolang er maar een koelvin op zit.
[Bericht gewijzigd door Ibanez op ]
Ibanez
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Beide, met DC beginnen de fans pas bij een bepaalde spanning, afhankelijk van de fan en dat terwijl een fan die in beweging is wel langzamer te zetten is...
Nieko
Op 26 juli 2006 00:13:16 schreef Henry S.: