Op 23 juli 2006 13:41:12 schreef alex278:
Als zo'n bedrijf een beetje slim is, dan maken ze van 'de schroothoop' een open container, waar ze alle afgedankte meuk in storten, en waar je als medewerker nog even in kan grasduinen.
En als niet-medewerker....
Op 23 juli 2006 13:41:12 schreef alex278:
Als zo'n bedrijf een beetje slim is, dan maken ze van 'de schroothoop' een open container, waar ze alle afgedankte meuk in storten, en waar je als medewerker nog even in kan grasduinen.
En zo komt het meeste ook terecht op Graaiplaats en Fee-bay.
Het is soms niet moeilijk om te raden waar iemand werkt of heeft gewerkt..........
- edit -
Zojuist even op die Duitse sites gekeken......oeh!
Dan vallen de prijzen in Rosmalen e.d. nog mee.......
[Bericht gewijzigd door KT88 op ]
Ben_
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects
Naja, zo'n gek idee is het eigenlijk ook niet, zeker als de bestaande policy 'gewoon weggooien' is. Het bedrijf verliest er niets op, en voor een medewerker die handig is met ebay is het een leuke secundaire voorwaarde.
Op 23 juli 2006 15:01:27 schreef Ben_:
[...]Naja, zo'n gek idee is het eigenlijk ook niet, zeker als de bestaande policy 'gewoon weggooien' is. Het bedrijf verliest er niets op, en voor een medewerker die handig is met ebay is het een leuke secundaire voorwaarde.
totdat de belasting dienst er lucht van krijgt....
Op 23 juli 2006 15:09:04 schreef Jan klaasen:
[...]totdat de belasting dienst er lucht van krijgt....
Als je veel meuk verkoopt op ebay moet je 't inderdaad opgeven aan de belastingdienst. Maar dan heb je 't over een geregeld inkomen.
Het probleem ligt 'm niet bij de individuele werknemer die heel af en toe wat krijgt maar bij het bedrijf. Als die iets 100% officieel en legaal willen opzetten dan kost ze dat veel administratie.
Er zal altijd wel iets "zoek" raken maar de grote bulk, zeker bij grotere bedrijven, gaat toch aan de neus van de werknemers voorbij.
Ben_
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects
Als je veel meuk verkoopt op ebay moet je 't inderdaad opgeven aan de belastingdienst. Maar dan heb je 't over een geregeld inkomen.
Het zal wel wat praktische/administratieve voeten in de aarde hebben, maar het concept is daarom niet slecht.
Een werknemer die iets gratis krijgt en verkoopt maakt winst, en dat moet inderdaad als inkomen uit overige werkzaamheden worden opgegeven. Vervelender is, dat wanneer je dit structureel zou doen, je ook verplicht bent tot inschrijving in het handelsregister en dergelijke.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 23 juli 2006 15:36:59 schreef fzwart:
Het probleem ligt 'm niet bij de individuele werknemer die heel af en toe wat krijgt maar bij het bedrijf. Als die iets 100% officieel en legaal willen opzetten dan kost ze dat veel administratie.Er zal altijd wel iets "zoek" raken maar de grote bulk, zeker bij grotere bedrijven, gaat toch aan de neus van de werknemers voorbij.
Hmm interessant.
hier wordt het volgende gedaan : er wordt ene lijst opgesteld van 'afgedankte' apparatuur ( serienummer, model en merk. materiaal wordt verzameld in opslagplaats.
je kan emailtje sturen naar HR dat je iets wilt. ( je moet niet zeggen wat je wilt , gewoon dat je iets wilt. )
er wordt geloot voor volgorde
op de 'liquidation day' gaat iedereen tijdens lunchpause naar daar. en we lopen nummertjes af. als je iets neemt betaal je 1 dollar. ( je mag maar 1 ding nemen )
zo wandelen ze het lijstje af .. als 10 dollar totaal bereikt is is de rest gratis.. als de lijst af is begint men weer van voor af aan. je kan dus meerdere dingen roefelen. er wordt ene stikertje met je naam gekleefd op het gekozen apparaat.
als niemand iets meer wilt is de verloting afgelopen.
de dag erop , of ene paar dagne later komt een 'donation' va langs. meestal een charity organisatie zoals boy scouts of ene school of ene andere organisatie die een zakcentje wil bijverdienen. er komt ook een notary public langs ( we hebben er ene aan de overkant van het straat.
de lijst met alle apparatuur , de namen van wie wat gaat menemen wordt aan de notary gegeven. die overloopt effe alles in 5 minuten , notarieert en krijgt de 10 dollar.
op dat moment laadt het personeel die iets gewonnen heeft zijn spul in en de rest gaat in de vrachtwagen van de organisatie die de rest komt halen.
daarmee is de kous af. dat genotarieerd papier wordt bijgehouden als bewijs dat de apparatuur afgevoerd is en dus uit de boeken mag geschrapt worden.
ik heb hier al 2 maal zo ene loting meegedaan.
voor 1 dollar heb ik tot nu toe het volgende :
een HP4050 laserprinter met maar 12000 bladzijden op de teller ( die machienes zijn gemaakt voor 50.000 bladzijden per maand )
een HP4500 kleurenlaser + 3 complete sets kleuren tonercartridges.
een TEk 2245 oscilloscoop ( met dvm in frontpaneel , zo een vfd geval )
4 Lambda digitale voedingen 0..20 volt 0.5 ampere met stroom en spanning uitlezing en keyboard.
een Sony vaio palmtop computer. (PIII-mobile 400 MHz ,128 meg ram 12 gig harddisk. tis de 'photobook' van sony. een echte rariteit. met win98 erop issie behoorlijk snel. en zeer klein en licht. heeft usb en firewire )
een Minolta R175 1.8 megapixel digitale camera ( een van de allereersten.) met 4 lenzen ( die alleen al zijn 300 $ waard. en ze passne op alle minolta fototoestellen. ( fototoestel heb ik ge-reverse engineered
dat ding had een scsi aansluiting)
en twee 'versleurables' ( portable kan je het niet noemen ) een gewone pc met een zijdeur met daarin keyboard en lcd monitor en bovenaan ene handvat. precies een viskoffer. maar tzijn complete computers. pIII - 800MHz. ideaal voor als ik ooit mijn milling machiene ga motoriseren.
tijdens de printer verpatsing zijn er zo maar liefst 42 printers de deur uit gegeaan. ongeveer 14 kleurenlasers de rest zwartwits.
Op 22 juli 2006 22:52:17 schreef chuckie:
@GJ
Ik dacht dat jij juist een zwak had voor amerikaanse auto's?
Overigens gerelateerd aan de huidige temperaturen, de airco's in USA bakken zijn onovertroffen.
Heb je de maat van die pompen wel eens gezien?
Vroeger had ik een caprice classic, die airco van het oude beestje daar kan zelfs mijn huidige BMW 7-serie niet aan tippen.
Ik rij al jaren amerikaans. Diverse Chevrolets, van corsica tot caprice, Chryslers, Dodge's, Jeep's, Oldsmobile enz.
Ik heb net een splinternieuwe Chrysler gekocht en ze gaan vooruit: er zit een Italiaanse motor in. En dat is niet voor de Europese markt maar wereldwijd.
Ik denk dat het ophemelen van de US niet terecht is. Ze maken inderdaad super ruimtevliegtuigen maar de betrouwbaarheid van die megadure dingen is erg slecht. Intussen schiet de ESA iedere maand een raket de ruimte in met zeer hoge betrouwbaarheid. De europese en japanse auto's zijn stukken beter en technischer en de machinebesturingen die ze maken zijn een drama.
Bovendien heb ik een hekel aan Amerikanen omdat de meesten zich in het buitenland slecht en arrogant gedragen en de gastheren letterlijk en met veel lawaai voor domme boeren uitmaken. En de manier waarop ze nu proberen de hele wereld te regeren en te domineren vind ik ronduit walgelijk.
Maar die bezineslurpende ontechnische vehikels die zij auto's noemen vindt ik wel aandoenlijk en dus rij ik ermee rond, ook al omdat het me geen r**t kan schelen wat een volle tank brandstof kost en hoe lang ik er mee doe.
leuk, maar dat valt al *ruim* buiten het hobby budget ...
Dat valt me bij meerdere 'dumps' op trouwens, zelfs aan de meest oude meuk hangen prijskaartjes waar je stijl van achterover slaat.
De dichtsbijzijnde voor mij ligt in Aken, en die kan er ook wat van ... ( H.S. voor de kenners )
[Bericht gewijzigd door Sine op ]
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Absoluut mee eens. Om een of twee maandsalarissen neer te tellen voor een gebruikte scoop (hoe mooi en fancy ook) gaat mij ook te ver.
@chuckie
http://www.helmut-singer.de/
Zaterdag kijk/open dag.
Maar let op, hij weet heel goed wat het kost.
Wich reminds me ... ik heb nog een cdtje van je, komt asap jouw kant op.
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Marktplaats is voor mij een soort van dump zo heb ik laast een PM3310 scoop met defect gekocht nu draait die weer vrolijk. Kosten: 35 euro en een hoop plezier naar de fout zoeken. Er zat trouwens ook nog een PM8940 (isolatie versterker)bij voor nop
Het word wel steets moeilijker om aan oude apparatuur te komen. Beetje contacten leggen helpt wel maar duurt lang en soms krijg je troep waar je echt niet op zit te wachten.
Hangt ervanaf. Het viel mij op dat er de afgelopen tijd ontzettend veel scoopjes op marktplaats stonden. De zomermaanden (juli/augustus) zijn meestal vrij rustige tijden voor marktplaats. Dat heeft na- en voordelen...
Overigens, 't grote nadeel van marktplaats/ebay is dat 't 'garantie tot de deur' is. Met name bij wat grotere bedragen is dat minder.
[Bericht gewijzigd door alex278 op ]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 23 juli 2006 22:04:58 schreef alex278:
Absoluut mee eens. Om een of twee maandsalarissen neer te tellen voor een gebruikte scoop (hoe mooi en fancy ook) gaat mij ook te ver.
voor een maandsalaris heb je een fonkelnieuwe ... met alles erop en eraan
Op 23 juli 2006 22:55:19 schreef alex278:
Hangt ervanaf. Het viel mij op dat er de afgelopen tijd ontzettend veel scoopjes op marktplaats stonden.
Jup, ik heb hier nu vier HP bench meters staan, de laaste twee gekocht omdat ik ze niet kon laten staan voor 35E, en ze toch weer wat extra functies hadden ( TRMS, autorange )
Scoopje net zoiets, als je een maand salaris kwijt bent doe je wat fout...
220E :
free_electron
Silicon Member
o wat een 'skoontjes' vooral die HP dan.
enne zorg dragen voor de Tek hoor. die buis is bij mijn weten niet meer te krijgen. je beam staat nogal sterk ( of was dat voor de foto ? )
Weinig licht, lange sluitertijd.
De buis geeft nog licht genoeg, maar ik zet de intensiteit niet hoger dan nodig.
Of het vervangen van een buis zin heeft is ook een tweede, dan mag je het ding opnieuw call-en
HP neigt naar overkill voor thuisgebruik, wat ga ik met een GPIB interface aanvangen ?
Freddy
Hompage: https://meettechniek.info
GPIB is voor de meesten inderdaad overkill.
Maar ik maak dankbaar gebruik van deze interface op mijn scoop (LeCroy) en funktiegenerator (Agilent). Heel handig als bij het meten een hele hoop metingen verricht moeten worden. Bijvoorbeeld bij het meten van karakterisieken.
Op 23 juli 2006 23:52:32 schreef Sine:
HP neigt naar overkill voor thuisgebruik, wat ga ik met een GPIB interface aanvangen ?
Als je metingen wilt opslaan op de PC is 'n GPIB-interface wel errug fijn. Het is toch 'n relatief foolproof interface (waarbij 't er wel vanafhangt hoe net de software in 't apparaat is; met de apparatuur die ik nu heb staan heb ik geen problemen. Ik kan me herinneren dat ik wel eens met een veldregeling heb zitten spelen die bij GPIB-fouten softwarematig gereset moest worden. Maar goed, dat was eigenbouw van een aanpalende afdeling.)
Die HP-bakjes zien er trouwens ook leuk uit. 
Enne... Digitale scoopjes met een beetje bandbreedte gaan ook op ebay nog steeds voor een aardig bedrag weg. Maar inderdaad, geen maandsalaris.
free_electron
Silicon Member
GPIB is inderdaad voor de meesten overkill. Voor wat ik op het werk doe is het onontbeerlijk. het is een van de meest robuste instrumentatie bussen die er is, en tis nog eens razendsnel ook. zonder rpoblemen 10 MegaBYTE per seconde. als je een turbo controller hebt en je instrumenten ook dan ga je zonder problemen ene PCI bus volduwen.
niks makkelijker dan ene trits instrumenten aan de pc hangen via GPIB en de boel remote sturen. Ik ben zover dat ik nooit de bedieningspanelen van die apparaten aanraak. alleen de connectoren verpluggen ( en ook dat gebeurt veelal via een grote multiplexer )
ik heb ene grote engine gemaakt met bibliotheken in visual basic die al die apparaten virtualiseren.
ik zet de debugger in ineteractive mode , doe een testscript 1 keer interactief in de debugger , cut copy en paste en kleef het aan ene knop. een kind kan de was doen.
ik heb zo scripts die dagen lopen. eentje karakteriseert een complete opamp. gain bandbreedte , kantelpunten , in en uitgangsimpedantie , fase gedrag , group delays . drive current , alles automatisch op verschillende voedingsspanningen , temperaturen ( ik stuur ook de klimaatkast mee ). 10 chip sin de klimaatkamer en laat maar lopen. de datalog die daaruit rolt is dik 200 megabyte per device en alles zit erin. alle meetcurves , spectrum en netwerk analyser plots ,scoopbeelden .
in ene labo is GPIB onontbeerlijk als je deftig reproduceerbare metingen wilt doen.
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
@Sine: Ohw wat een lelijke sinus op die Tek, laat me raden een XR2206 FG 
Mooie Tek overigens.
[Bericht gewijzigd door Xenobinol op ]
Dat of MAX038, maar ik vermoed idd 2206