PAS OP! Fake transistors!

Op 17 augustus 2006 10:52:32 schreef Ben_:
Sodeju, $488 voor een vrij normale buis?

Als die dingen voor honderden dollars over de toonbank gaat lijkt het me lonend om ze gewoon nieuw te gaan produceren - dat moet onderhand uitkunnen.

Da's inderdaad een heeeeel bedrag voor een stuk achterhaald techniek (hoop dat ik niemand op de teentjes trap ;) ). Maar bedenk wel dat de markt waarschijnlijk klein is. Denk dat het niet echt uit kan om hier een productie straat voor op te zetten. En bovendien, het gaat de meesten om de autenticiteit en dat kan je juist net niet namaken. Zo gaan de eerste uP van intel, de 4004 ook voor grofgeld over de toonbank. Zeker als ze in een keramische behuizing zitten, komen de prijzen in de buurt van $1000, terwijl de technologie waarde veeel lager is, ook al is het bedoelt voor reperatie van een bestaand apparaat.

Op 17 augustus 2006 11:35:10 schreef Lexy:
Zo gaan de eerste uP van intel, de 4004 ook voor grofgeld over de toonbank. Zeker als ze in een keramische behuizing zitten, komen de prijzen in de buurt van $1000, terwijl de technologie waarde veeel lager is, ook al is het bedoelt voor reperatie van een bestaand apparaat.

Daar zeg je wat ik heb in mijn rommel bak een print met 1 zo'n uP in keramische behuizing. Ga ik gelijk los solderen en verkopen.

Edit:
Foto van de 4004 samen met een 16F628

[Bericht gewijzigd door Switching Power op donderdag 17 augustus 2006 13:09:11

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

Maar bedenk wel dat de markt waarschijnlijk klein is. Denk dat het niet echt uit kan om hier een productie straat voor op te zetten. En bovendien, het gaat de meesten om de autenticiteit en dat kan je juist net niet namaken.

Het is inderdaad de vraag of die torenhoge bedragen bestaan vanwege functie of puur vanwege de waarde voor verzamelaars en dergelijke. Ik vraag me trouwens af of er niet nog lopende productie van (audio) buizen is?

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects

Woow $488 voor een lullige ECC.., ben best wel een buizenfreak maar dit zou ik er zelfs niet voor geven als ik geld genoeg had, bouw je een hele amp voor dat geld.

ik heb er hier nog een paar van, Philips ECC82's wie bied :+

http://home.tiscali.nl/dijkstar/000_0150Klein.JPG

Transistors are Cool Tubes are Hot

Ik heb nieuwe - echte - torren gekocht.
Voor de compleetheid een vergelijking:
http://home.versatel.nl/even-snippert/FakeMJ.JPG

echtepino

Golden Member

Op 17 augustus 2006 01:14:21 schreef KT88:
Zei ik 100 dollar?

Ziehier het winnende bod:
http://cgi.ebay.com/ECC803s-TELEFUNKEN-Diamond-Bottom-West-Germany_W0Q…

Neen hoor... verkeerde conclusie!!!
Het bod is ingetrokken:
http://offer.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=320013065295

Hij tiepte de comma verkeerd, er was ook maar één bieder.

Dít gaat misschien wél de goeie kant op!!
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110022453443&ssPage…

[Bericht gewijzigd door echtepino op donderdag 17 augustus 2006 17:07:11

Word lid van de Benelux DX Club

Op 17 augustus 2006 12:03:02 schreef Switching Power:
[...]
Daar zeg je wat ik heb in mijn rommel bak een print met 1 zo'n uP in keramische behuizing. Ga ik gelijk los solderen en verkopen.

Edit:
Foto van de 4004 samen met een 16F628

Probeer deze op ebay te slijten. Als ze nieuw (==ongebruikt) en uit de eerste serie komen, zijn ze letterlijk goud waard.
Heb zelf nog een 4040, de opvolger van de 4004 uit een oude prologic eprom progger, maar deze zit in een plastic behuizing.

Nieuw is hij niet meer, ik heb hem van een print gesoldeerd die ooit in een rekenmachine zat.
Hoe kan ik er achter komen of hij uit de eerste serie komt.
Ook ik weet niet eens of hij nog wel werkt, dus als iemand weet hoe ik kan kijken of hij het nog doet hoor ik dat graag.

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

wellicht is dat werken niet eens zo interesant. is volgens mij meer een collecters item

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op donderdag 17 augustus 2006 17:50:55

free_electron

Silicon Member

Op 17 augustus 2006 10:30:04 schreef Ibanez:
[...]

Ooh zeker wel,, gewoon de voeding er tussen uit en zet het geheel gewoon op 230 >:)

mijn chippie dient voor knipperlichtjes in wenskaartjes vanaf zo ene klein knoopcelletje ... lever ij het verlengsnoer bij je buizen chippie ?... >:)

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Heb zelf ook nog veel keramische ic's uit de begin period. Een keer op vakantie in duitsland een doos gekocht met oude ic's bij een rommelwinkel. 4 Nieuwe 4004's in speciale verpakking ook een boel van RCA. Teven ook 1101 serie , de eerste chips ter vervanging van core geheugen. Ik zal het zelf persoonlijk niet verkopen omdat ik dit bewaar om mijn eigen PDP's te onderhouden.

Core geheugen heb ik ook nog. Een plaat van 1K , 2K ,8K en 2 van 16K inclusief driver ic's maar die 2 zitten in mijn PDP-8e.

[Bericht gewijzigd door Dominic op donderdag 17 augustus 2006 18:29:22

Op 17 augustus 2006 17:50:59 schreef free_electron:
[...]

mijn chippie dient voor knipperlichtjes in wenskaartjes vanaf zo ene klein knoopcelletje ... lever ij het verlengsnoer bij je buizen chippie ?... >:)

Word een flinke wenskaart. Zou niet graag de verzendskosten betalen :P

Hehe in plaats van een enveloppe van Hallmark een doos van Hallmark op je deurmat :')

KT88

Overleden

Op 17 augustus 2006 16:51:12 schreef echtepino:
Neen hoor... verkeerde conclusie!!!
Het bod is ingetrokken:

Blij toe, ik was al bang dat de wereld nu *echt* gek aan het worden was.....

Maar bedragen van $100 per ECC heb ik al wel eerder voorbij zien komen, en zelfs dat is me al een factor 10 te gortig.
Ik heb redelijk wat NOS en UOS Telefunkens, misschien wel handig om die eens te gelde te maken.
Ik neem meestal Philips NOS.

2Juul: werkt die versterker nu? Hoe weet je nou dat dit wel de echte zijn? Komen ze ook van Futurlec?

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Ik heb redelijk wat NOS en UOS Telefunkens, misschien wel handig om die eens te gelde te maken.

Tu quoque Brutus? *)

;)

*) Verkorte versie!

Hugo Welther

Moderator

Op 17 augustus 2006 18:36:54 schreef KT88:
[...]
Ik neem meestal Philips NOS.

Had je nog EL34's?
http://koopjes.marktplaats.nl/audio_tv_en_video/buizenversterkers/4615…

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Echt te ziek gewoon. Puur en alleen door die getikte audiofielen. Spijtig hoor. Heb zelf ook flink moeten dokken om veel van m'n radios weer spelend te krijgen.

free_electron

Silicon Member

tijd om die peperdure lampen bij bepaalde audiofielen te gebruiken om wat licht te geven 'where the sun don't shine' ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 17 augustus 2006 22:02:07 schreef free_electron:
tijd om die peperdure lampen bij bepaalde audiofielen te gebruiken om wat licht te geven 'where the sun don't shine' ...

De slokdarm?

I don't know how fast I'm going, but I know exactly where I am
Si vis pacem para bellum.

Maakt niet uit, in beide schijnt de zon niet...

die el34's van die advertentie zouden dan op 37,5€ per stuk komen das idd een pak te veel.
nos phillips is wel niet slecht das waar.

My Tube is bigger then yours

Op 17 augustus 2006 21:42:37 schreef Dominic:
Echt te ziek gewoon. Puur en alleen door die getikte audiofielen. Spijtig hoor. Heb zelf ook flink moeten dokken om veel van m'n radios weer spelend te krijgen.

Dan doe je er zelf ook aan mee. Wat is er op tegen om een JJ-buisje in een radio te duwen? Alles wat geen ECC81/82/83 of EL34 is kun je vaak voor een habbekrats kopen.

Ik heb trouwens zo ooit eens naast een radioverzamelaar gestaan bij radio twenthe, die een lijstje buizen had (EABC 80, ECH 81, dat werk) wat-ie per-se nieuw wilde hebben. Dat hadden ze zo niet; toen ik aanbood dat ik nog wel wat van dat spul had liggen was dat 'niet goed genoeg'. Debiel.

Henry S.

Moderator

De bakken liggen vol met 6189W's die spelen net als ECC82's

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Op 17 augustus 2006 23:46:27 schreef alex278:
[...]

Dan doe je er zelf ook aan mee. Wat is er op tegen om een JJ-buisje in een radio te duwen? Alles wat geen ECC81/82/83 of EL34 is kun je vaak voor een habbekrats kopen.

Leuk dat de helft van de philips radios wel een EL34 of EL84 in combinatie met ECC81/82/83 gebruiken ...... :( Merk van het buisje boeit me geen reet maar ik wil wel het originele type hebben. Ik ga geen andere voetjes insolderen andere koppel C's etc omdat en een of andere getikte audio freak zonodig een EL34 wil hebben voor zijn uber versterker met vergulde contacten dubbeltegenkloksgewikkelde gouden netsnoeren en dat soort onzin.

[Bericht gewijzigd door Dominic op vrijdag 18 augustus 2006 00:45:04