Vandaag ben ik maar eens aan de slag gegaan met een plannetje dat ik al een tijdje had.
Ik had aleens eerder een projectie gezien met een LCD uit een Nokia 3310. Zelf heb ik al een paar van die lcd'tjes gebruikt in projecten maar nog nooit als projectie.
Ik heb zelf het geluk dat mijn buurjongen een bijbaantje heeft bij een recycling bedrijf.
Hij heeft voor mij een tijdje geleden vijf 3310's mee genomen dus materiaal genoeg.
Nouja, ik ben begonnen met de tutorial op deze site :
http://www.scienceprog.com/connect-nokia-3310-lcd-to-lpt-port/
En daarna even het teken programma gedownload.
Als eerste even de interface, deze bestaat uit zes weerstanden van 10K, vier 4148's en een DB25 connector plus twee elco'tjes.
Daarna een oud dia-raampje aangepast en uitgeschrapt zodat de lcd er mooi in past. En even de diaprojector van zolder gehaald natuurlijk. Overigens heb ik niks aan de projector veranderd, alleen de kap is er even af ivm de bedrading.
En voila het resultaat. De afbeelding stelt verder niks voor ik ben gewoon even met mn muis een paar keer rond gegaan. De schuine streep is een initialisatie fout, moet ik nog uit de software vissen als ik tijd heb.
Wat ik wel merk is dat het lcd na ongeveer 2 minuten belichten toch donker begint te worden omdat de kristallen veel te heet worden. Dit omdat de projector een 150 watt hallogeen lamp heeft , niet zo gek dus. Ik heb nog een projector staan met een verbrande motor, ik denk dat ik hierin een bundeltje extra felle witte leds ga stoppen.
Al met al een leuk projectje voor de vrije avond .
Groeten Dominic