Doe zelf de test...
Niet dat dit goed is om 200W door te jagen maar om rap rap iets te zien op een scoop past een male-N op een F-BNC (en omgekeer ook...)
@Sjors: Verdomd dat gaat nog ook.!!!
In eerste instantie dacht ik "die Sjors die spoort niet"
excuus hiervoor.!! (bloos)
Ik leer elke dag toch weer iets bij.!!
http://www.uploadarchief.net/files/download/afbeelding%20110.jpg
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 3 september 2007 15:23:13 schreef Hubie:
@Sjors: Een BNC past op een N-Connector.?????
Kan je daar een foto van maken.? Lijkt mij mission impossible
Op 3 september 2007 14:40:11 schreef sjors:
Heeft een N connector ook geen beter afscherming dan PL of BNC, iedereen heeft het over verlies e.d. maar bekijk instraling of uitstraling eens, want dat is wat er voor komt bij misaanpassing/staandegolven. Een N is immers een dubbel afgeschermde BNC. Moet je eens testen (voor zij die dit nog niet weten) een BNC connector past op een N en omgekeerd. Dan zie je dat die N eigelijk een dubbele BNC is.
Wat maten betreft.... tja. of het contact zo goed is dat je er geen last van hebt. Geef mij maar gewoon een normale verloop BNC N connector.
Ja ik heb net even gekeken, Nee ik heb niet gekeken hoe de demping is.
Als ik een heel gekke bui heb en misschien wat tijd over zal ik een keer kijken wat de demping is. Voor een Scoop zal het wel werken. Om er nu HF hoogvermogen door te sturen lijkt me niet verstandig.
Anoniem
Op 3 september 2007 14:40:11 schreef sjors:
. Een N is immers een dubbel afgeschermde BNC. Moet je eens testen (voor zij die dit nog niet weten) een BNC connector past op een N en omgekeerd. Dan zie je dat die N eigelijk een dubbele BNC is.
Dat is wel een erg oppervlakkige conclusie.
Het zijn natuurlijk allebei hf connectoren en idd ze passen op elkaar. Ik bezondig me ook wel eens om een N male op een BNC chassisdeel te steken als het maar voor een vlugge test is.
Een N connector is doorgaans veel beter dan een BNC. Waar BNC het voor bekeken houdt boven de 500 MHz, worden N connectoren gebruikt tot 18 GHz.
Ik vind het grote nadeel van een BNC dat het gewicht van de connector drukt op de contactveren zodat die niet overal rondom evenveel druk krijgen. Na een tijd worden die veren dan lam en krijg je slechte contacten.
Bij een N connector zorgt de buitenste kap met schroefdraad dat de eigenlijke connector gecentreerd wordt zodat de contacten mooi rondom dragen.
Ik heb meermaals ondervonden dat bij hf metingen bij gebruik van BNC er bij het bewegen van kabels en meetsnoeren fluctuaties optreden in de signalen tot enkele dB, vooral bij oudere kabels.
Dit was in een groot aantal gevallen niet te wijten aan losgekomen kabels, maar aan lamme contactveren van de connector zelf.
De Nconnector is door zijn constructie ook veel meer hf dicht dan een BNC.
Een N connector is ook meer aangewezen voor grote vermogens. Door de grotere constructie kan hij veel meer spanning verdragen.