Show your projects! Part 8.

Dit topic is gesloten

Op 7 juni 2008 10:40:15 schreef Scheef_schaap:
<<>>
De 4kb v/d µC zit compleet vol met kleurenschema's , aardig gelukt alsjet mij vraagt.
<<>>

jemig, 4kb aan kleurenschema's. ik ben met een programmatje bezig dat ondertussen bestaat uit 14 pagina's tekst en dan zit ik nog nouwelijks boven de 1.5k. behoorlijke kleurenschema's dus.. geeft ie ook reactie als de fres eraf gehaald word?
t ziet er verder wel leuk uit!

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

't is basic taal, met 183 lijnen zat ik al aan 1,5kb

Maar idd, héééél wat kleurenschema's :p
Jammergenoeg nog géén reactie als de fles eraf gehaalt wordt,
wel een LCD-schermpje dat de status weergeeft van iedere kleur (0 tot 255)

Mss ff ter info,
als LED gebruik ik 1 RGB led, waar ik 100mA/kleur doorstuur.
Nice LED's :D maar hebt gij ook het probleem dat ROOD er niet goed doorkomt ? 'k heb 'm ondertss al wat meer stroom gegeven ten opzichte van de rest, maar blauw & groen primeert nog altijd ..

[Bericht gewijzigd door Scheef_schaap op zaterdag 7 juni 2008 11:39:49 (37%)

't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)

moet je even in de datasheet kijken. daar staat wel de helderheid van de betreffende ledkleur in. meestal zijn ze inderdaad niet alle 3 aan elkaar gelijk.

edit: mijn programma is niet voor leds, maar voor een klok..

[Bericht gewijzigd door MAH op zaterdag 7 juni 2008 11:45:05 (17%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

@ leime: Nu je is OnTopic bezig bent -> zou je niet eens een link posten die effectief werkt voor dat projectje van jou ?

@scheef_schaap: Malibu We All Love You ;) Mooi gedaan!

[Bericht gewijzigd door gitaarstudentje op zaterdag 7 juni 2008 11:49:48 (19%)

Op 7 juni 2008 11:44:05 schreef MAH:
moet je even in de datasheet kijken. daar staat wel de helderheid van de betreffende ledkleur in. meestal zijn ze inderdaad niet alle 3 aan elkaar gelijk.

edit: mijn programma is niet voor leds, maar voor een klok..

Dick Best kan geen datasheets voor desbetreffende LED's vinden :/ en 't staat er jammergenoeg ook niet opgeschreven welk type led :/

't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)

Op 7 juni 2008 07:07:50 schreef DJ-Floyo:
Goed dan hier ook mijn projectje. Dit heb ik gemaakt voor handvaardigheid (leuk :(). Het is gebaseerd op de dobelsteen op deze site.

Originele benadering, geinig.

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

Een klein tussendoortje om de regendagen door te komen: een dingetje dat het vochtgehalte van een bloembak meet, en aan de hand daarvan meer of minder LED's laat oplichten.

De komponentenzijde van het printje:
http://prosje.be/CO/Fotos/BVM-print-boven.jpg

Onderaan ziet het er zo uit:
http://prosje.be/CO/Fotos/BVM-print-onder.jpg

En tot slot een proefopstelling:
http://prosje.be/CO/Fotos/BVM.jpg

Het ganse spul krijgt buiten een plaatsje, vandaar de noodzaak van een waterdichte behuizing. Het deksel van de bokaal krijgt uiteraard nog een behandeling ter bescherming tegen vocht en ander onheil.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op dat malibu bordje zit een usb connector. Kun je daarmee communiceren met de cpu?

Op 7 juni 2008 13:15:17 schreef Uranium:
Op dat malibu bordje zit een usb connector. Kun je daarmee communiceren met de cpu?

Jép, de software staat nog niet op punt maar de connector is gewoon verbonden met 2 poortjes,
en spanningsomzetting van 0 - 5V naar 0 - 3,3V door een zenerdiode.

Bedoeling is dat ik met m'n bordje deze toepassing er op zou kunnen 'draaien':

http://www.fischl.de/usbasp/

[Bericht gewijzigd door Scheef_schaap op zaterdag 7 juni 2008 13:21:24 (14%)

't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)

Pros: Ziet er weer strak uit, zoals gewoonlijk :)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

@Pros: jij produceert het ene na het andere. waar haal jij je tijd vandaan? heb je soms een klok waarmee je de tijd kan stilzetten? Ieder project van jou is schitterend: proper afgewerkt, prima keuze componenten, ... Schitterend werk. een dikke pluim!!!

Als ik zo naar z'n geboortedatum kijk is de kans groot dat hij met pensioen is.

mooi werk :)

Take a parachute, and jump!
klein is fijn

Moderator

Hij is gepensioneerd, dat doet wonderen voor je vrije tijd. ;)

Op 7 juni 2008 11:36:23 schreef Scheef_schaap:
Nice LED's :D maar hebt gij ook het probleem dat ROOD er niet goed doorkomt ?

Altijd met die dingen. Kwestie van je weerstanden goed kiezen zodat er op 255-255-255 wit uit komt.

Een avondje doorsolderen leverde dit setje op:
http://www.kleinisfijn.nl/co/labvoeding/subunits_06.jpg

2 stuks dubbele referentie, twee stuks stroomregeling en twee stuk spanningsregeling voor m'n nieuwe labvoeding. Deels SMD, deels trough hole. Het temperatuurcoëfficiënt van trough hole 1% weerstanden is wat beter, daarbij zijn ze wat makkelijker te krijgen. De rest van de weerstanden kon gewoon in 0603 omdat het vermogen dat ook nog toeliet.

Het is zo'n mooi setje, bijna zonde om in te bouwen. :)

Maar KiF, dan gebruik je toch gewoon een grote bokaal om je voeding in te bouwen? :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Inderdaag een heel mooi setje! Maar waarom alles op een appart printje en niet gewoon 1 print of 2 met het hele ding op?

Op 6 juni 2008 21:57:26 schreef pros:
[...]
(en geen volslagen vreemde dame in je bed).

Tja, das dan wel weer jammer.. :)

@shiptronic: werken is iets dat je tussendoor hoeft te doen... :-)

Makkelijk praten pros!!

Op 6 juni 2008 22:28:57 schreef leime:
Jippie ook eindelijk eens een project van mijn kant. (wel niet het moeilijkste maar wel lol)

De foto's met uitleg.

Emiel

Pagina niet gevonden / datalimiet overschreden. Misschien een idee om gewoon een beschrijving en foto'tje hier op het forum te plaatsen?

If you want to succeed, double your failure rate.

Kijkzie daarom ben ik zo reuzeblij dat ik elektronica gekozen heb, als ik later als werk dan toch iets anders ga doen, heb ik later zeeën van tijd om m'n hobbie te beoefenen!
Altijd iets te doen xD 't is volgens mij zelf super goed voor de mentale conditie (ipv kruiswoordraadseltjes oplossen zoals m'n grootvader)

't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)

Op 7 juni 2008 13:54:16 schreef ej_on_line:
Inderdaag een heel mooi setje! Maar waarom alles op een appart printje en niet gewoon 1 print of 2 met het hele ding op?

Waarschijnlijk om het passend te maken in z'n euroformaat alu kastje (zoals 't ie gisteren liet zien).

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

Op 7 juni 2008 16:01:49 schreef Scheef_schaap:
Altijd iets te doen xD 't is volgens mij zelf super goed voor de mentale conditie (ipv kruiswoordraadseltjes oplossen zoals m'n grootvader)

Wat wil je? Voor elektronica moet je denken, bij kruiswoordraadsels moet je gewoon de helft weten van de libelle of gazet ervoor :P

Op 7 juni 2008 16:33:15 schreef picsels:
[...]Waarschijnlijk om het passend te maken in z'n euroformaat alu kastje (zoals 't ie gisteren liet zien).

Mischien, maar dan is het wel raar dat hij klemmetjes moest maken om het in zijn behuizing in te bouwen. Nuja er zal wel een goede reden voor zijn.

Misschien omdat het dan niet gaat schuifen?
Lezen..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
klein is fijn

Moderator

Op 7 juni 2008 13:54:16 schreef ej_on_line:
Inderdaag een heel mooi setje! Maar waarom alles op een appart printje en niet gewoon 1 print of 2 met het hele ding op?

Omdat ik op die manier nooit zoveel spul op zo'n kleine ruimte krijg. Die drie rechtopstaande printjes verbruiken nu maar een ruimte van 3x4cm. Stel ik had het gewoon plat gehouden, dan was ik veel meer ruimte kwijt geweest.
Plus het feit dat nu alles mooi gescheiden is, geen referentie die last heeft van een hikkende stroombegrenzing omdat de banen net langs elkaar lopen.

Op 7 juni 2008 17:15:39 schreef Technojunk:
Lezen..

Je hebt nu toch wel zo'n groot open doel gecreëerd.. :+

Op 6 juni 2008 00:24:21 schreef klein is fijn:
Das leuk, maar mijn print is 95mm lang, en de behuizing is 165mm lang. Dat gaat schuiven als een gek. Gaten in de behuizing boren is natuurlijk uit den boze..
De oplossing was om een stel klemmetjes te fabrieken waarmee de print vastgeklemd wordt.

:)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 7 juni 2008 17:43:44 schreef Technojunk:
[...]

:)

:)

mod edit, op dit soort onzinreplies zitten we niet te wachten. Waarschuwing voor beiden.

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op zaterdag 7 juni 2008 17:58:49 (32%)

't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)

@kif, met een drupje hete lijm had het ook vast gezeten...;)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Dit topic is gesloten