ok, ga ik vannavond proberen.
Is in mijn geval voldoende om 1 diode te plaatsen tussen de 2 potentio pijlen van ADJ? (pijltje richting opamp)
MVG
Ojeke
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ja,
Je moet wel een vaste weerstand (of insteller) opnemen tussen massa en adj, om de max spanning in te stellen.
De spanning uit de lm zal wel 0.6 v lager worden door de diode.
Hoe kan dat eigenlijk? In de datasheet staat toch dat een LM317 thermisch is beveiligd? Of is een datasheet meer een soort reclameblaadje waar de dingen mooier worden voorgesteld dan ze zijn?
Nee, de beveiliging werkt wel; alleen moet je 'm dan wel volgens de datasheet aansluiten... 
die kan ik simpelweg met zo iets berekenen?
http://www.cpemma.co.uk/317calc.html
spanning is dan 15 volt, R1 is 220 ohm, en dan wat er bij R2 uit komt tussen masse en adj?
Hartelijk dank
Ojeke
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hallo,
Ik heb het net getest, en het werkt perfect. Heb het een paar keer gedaan omdat ik het bijna niet geloofde dat het dat was 
Allen hartelijk dank, morgen de behuizing nog in elkaar schroeven en zal ik hem eens posten in het show topic
MVG
Ojeke