Rosmalen 2009

Sine

Moderator

Brreuuu .. Morgen ..

de laatste loodjes bij elkaar zoeken en we komen er aan \o/

Zo hier nog even en het ontbijt er in schuiven, en dan ben ik ook zo onderweg.

Tot straks mensen :P

GJ_

Moderator

Verslapen..... :( HAAAAAAAAAST!!!!!!

Ok, nog een uurtje en we vertrekken hier, over een half uur is bvbart er, cya there!

Moggguh mensen ,
Nog een paar dingen en weg wezen maar!

Van een echte kattemepse zendamateur!

goedemorgen iedereen, ik ben een half uur eerder dan de wekker wakker:P. Nu beetje liggen en CO'en via mobiel. Tot straks iedereen :D. CU there. En btw ik heb een badge met naam dus makkelijk te herkennen :P.

Shiptronic

Overleden

Sparky heeft toch tel. nr. gevonden en word dus onderweg opgevist

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Mooi, ik wou net nog een mail gaan sturen ofzo, ik woon in (en vertrek vanuit) Arnhem namelijk, maar dat is niet nodig dus.

Zo wel: mail mij binnen een half uur op [knip]

[Bericht gewijzigd door Jochem op zaterdag 14 maart 2009 19:54:38 (16%)

If you want to succeed, double your failure rate.
If you want to succeed, double your failure rate.
EgbertG

Golden Member

Nog mensen die vanuit omgeving Woerden gaan?

zo ik ben weer terug van rosmalen, was echt geweldig !

[Bericht gewijzigd door tolunay op zaterdag 14 maart 2009 13:10:02 (31%)

IK WIL FOTO'S ZIEN !! :-)
om te kijken of ik de volgende keer wel mag!

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
Stijnos

Golden Member

nou, buiten de CO stand niks gemist hoor. elk jaar nog meer bagger. als er nou ook al handtassen verkocht worden? verder zijn de componenten veel te duur en dan zijn ze vaak nog gewoongedesoldeerd. ik sla over volgend jaar denk ik, het is me de entree en parkeergeld niet waard.

wel erg negatief :-r
mijn onderdelenkast is 70% gedesoldeerd!
altijd hergebruiken.
ik wou gewoon graag om te leren :-)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Op 14 maart 2009 14:58:17 schreef Stijnos:
nou, buiten de CO stand niks gemist hoor. elk jaar nog meer bagger. als er nou ook al handtassen verkocht worden? verder zijn de componenten veel te duur en dan zijn ze vaak nog gewoongedesoldeerd. ik sla over volgend jaar denk ik, het is me de entree en parkeergeld niet waard.

hier heb ik niet zo veel aan toe te voegen denk ik :P jammer dat de co stand zo druk was (nuja voor julie niet) maar ik kon geen mooi t shirt zien te krijgen en kon ook niet kijken wat die pcbtjes van kif nou waren :(

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

't waren leds op 1.5 volt, van het schema hier op de site, Ik ben ook weer terug, hieronder mijn buit:
http://www.uploadarchief.net/files/download/img_2259.jpg

-relaiskaart
-soldeerafzuiging
-3x behuizing (plastic)
-tijdrelais en een gratis! relais van bij de co-stand, waarvoor dank.
-4 smd sets : 2x 1206 weerstanden en 2x halfgeleider
-lindstrom tangetje
-diodes, zeners, torren, koelprofielen
-en die massive elco's 1 euro per stuk
-een 12v 6Ah loodaccu
-een reductiemotortje
en nog allerhande prulletjes

Ik wou ook nog een oscilloscoop+functiegenerator kopen, (samen 90 euro) tegen de tijd dat ik het mocht kopen van mn ouders was het al weg :(

Even iets tussendoor: weet iemand of een wisp 628 werkt met een usb-serial adapter?

Robin F.

Golden Member

Hmmm, ik heb niet erg veel gekocht, maar toch net aan de moeite waard. Weet nog niet of ik volgend jaar weer ga...

-Een werkelijk prachtig exemplaar van Radio Engineering van ons aller Frederick E. Terman :-) Second Edition (1937), thirteenth impression, ex libris gedateerd 6/6/1943.

-Doos vol videobanden :+ Er lag een exemplaar van Yoshi's Island (SNES) in, mooi compleet in doosje met handleiding, dus ik vragen wat die kost (ik verzamel oude games). "Drie euro, mag je die hele doos meenemen". Waarin ook nog Zelda, Super Mario Kart en Goof Troop zaten, en dus een stuk of 15 videobanden, waar ik mijn broertje blij mee heb kunnen maken :-)

-En wat klein spul, waaronder condensatoren voor een oude radio die ik aan het restaureren ben en wat verloopstekkertjes voor het een en ander.

Ik krijg alleen wel de impressie dat de beurs ieder jaar hetzelfde is, zowel qua plaats van standhouders als ook (in veel gevallen) qua koopwaar. Sommige spullen heb ik twee jaar geleden ook al zien liggen :-)

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

@setfhead, daar waren dus al die smd setjes gebleven.

Ik heb gescoord:
lampjes(2x el84 a 4 euro 2x ef86 a 1 euro en 2x ez80 a 2 euro)

ook heb ik nog een gratis trafo gescoord. Nu nog een uitgangstrafo.

zie: http://diyaudioprojects.com/Schematics/Mullard-SE-EL84-Tube-Amp-Schema…

verder:
een grafisch lcd voor 5 euro een bordje met 8 7segment gemulitplexed a 3,50

een relais a 1 euro

2 hf doosjes a 3 euro

Beursbuit: wat klein grut, 2 afstemogen, VHF ontvangertje, 2 enorme amperemeters (helaas heeft eentje het vervoer in m'n tas niet goed overleefd, het eind-stop dingetje is tegen de wijzer aangeknald en heeft het wijzertje verbogen), een erres cassettedeckie (mét dnl), een mengpaneeltje, paar meter koperstrip om een antenne van te maken, stuk onbewerkte pertinax printplaat (fijner te bewerken dan epoxy/glasvezel *kriebel*, een 27mc spriet, mooie afstemcondensator en een doosje dat lijkt op een CW filter.
20kg zwaarder en 60 euro lichter
http://www.analogaudio.nl/index.php?action=dlattach;topic=616.0;attach=7009;image

En ten slotte nog een Golden Member status, die binnenkort onder mijn naam zal verschijnen :)
Een kleine donatie mag ook wel eens, ik zit hier al sinds 2003...

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Zo hier onderhand ook weer thuis ;) (half 4 al:P)

Leuk eens wat gezichten bij namen te hebben gezien.

mijn buit is niet echt reuze bijzonder, wat sloop printjes, paar displays en een 5 smd buisjes van CO stand, de kif zaklamp. en nog wat pot metertjes.

Ik ben onderhand ook al weer een tijdje terug mijn buit is niet al te groot, wat dubbelzijdige printjes met koper voor mijn komende HF expirimenten. Een 2*500 pf varco, 4* 10.000 uf 80v condensatoren voor mijn voeding, een buisje 7-segments displays van de CO stand en last but not least een Philips b4x82a die, in tegenstelling tot mijn b5x94a, verbouwd gaat worden tot een buizen/hf expirimenteer platform (en als plus heeft deze radio een 5ohm UGT zodat ik er normale speakers aan kan hangen :)).
En als het goed is krijg ik van Paardebloempje maandag nog wat HV condensatoren om de bufferelcos van mijn buizenradios te vervangen

Verder heb ik nog even met Fred101 gepraat over wat ik zoal nodig was om wat met (buizen)HF te beginnen.

(@fred101, de voeding heb ik nu dus al en ook een paar buisjes die in de radio zitten, ik kon namelijk zo gauw niemand vinden die buizen "per kilo" verkocht, en ik ken de typenummers van de buizen die ik nodig ben nog niet uit m'n hoofd)

En natuurlijk even wat gezichten gezien.

Veel van hetzelfde. Nog nooit zoveel lampen bij elkaar gezien, veel oude rommel inderdaad.

Mijn buit:
- Stappenmotortje, waar ik (nog) niets mee kan doen omdat er een te klein tandwieltje opzit
- Displaytje (Ja-en 1286404)
- Krimpkousjes
- Een hele hoop schakelaartjes

Twijfelde nog om z'n loep met lamp te kopen, uiteindelijk niet gedaan omdat ik geen zin had om met 't ding te slepen. Bestel 'm wel ergens online.

CO Stand wel gezien, koekjes waren lekker :)

Heb nu wel pijn aan mijn benen, 't lange slenteren zijn ze niet meer gewend.. :(

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Ik was helaas te laat om nog 1206 smd buisjes te kunnen kopen...en ook de buisjes halfgeleiders heb ik niet gezien (ook uitverkocht?)...

Zijn deze buisjes ook nog ergens anders te krijgen of heeft degene die ze meegenomen had naar de beurs er nog meer?

Ik heb wel de kif-smd-kit gekocht, maar ongeveer de helft daarvan is wel heel erg klein ;)

Oja, mijn resultaat:
kif smd-kit ;)
stevige trafo voor een voeding (2x30v 3A, 9v 5,5A, wel zwaar om mee te slepen ;))
Koellichaam voor voeding
wat losse componenten
Klein soldeerboutje

[Bericht gewijzigd door Jeronimo_34 op zaterdag 14 maart 2009 17:41:06 (22%)

Ben ook net thuis, 1700 uur, we waren er 930 uur.
Ik ben het wel eens met de reacties hier, hoop oud rommel, veel glas en zelfs handtasjes |:(. Prijzen waren wat aan de hoge kant, maar was nog wel te doen. Was een leuke dag, maar zie nog maar even of ik volgend jaar terug kom, afstand was misschien wat te ver.

Mijn buit;
http://i42.tinypic.com/2vta9gh.jpg

Wat klein grut, 2 solid state relais, een dip clip (waar ik nog naar op zoek was)(en waarvan ik nu achter kom dat ie helemaal niet op een 16f628 past), 2 trafotjes voor labvoeding, draaischakelaars, grappig balkje wat heen en weer kan gaan, stuk printplaat, buisje met 7 segmenten erin (nixie?) en een vacuumpomp op in de toekomst een desoldeerstation van te maken.

Edit, kom ergens achter:P.

mooooooi stefhead!
welke waarden elco's?
hoogvoltage of ergens rond de 5000uF?
prachtig spul allemaal.
volgende keer kom ik ook!