In vervolge van mijn vorige post. Heb de laatste paar ochtenden en deze middag weer (genoeg) tijd gehad op school om verder te gaan met solderen. Zoals in m'n vorige post gezegd, dit is een van m'n eerste printjes en eerste keer dat ik iets met SMD doe (solderen, knutselen, etc.)
Woensdag alle via's er op gezet, gisterochtend alle weerstanden en vanmiddag eventjes alle transistoren, elco's, condensatoren en uiteraard de microcontroller. Uiteindelijk heb ik zoveel mogelijk nog zelf gedaan, maar wat weerstanden (3 of zo) en 1 kant van de microcontroller heb ik voor laten doen.
Wat foto's (klikbaar voor groot):
Ja, de kortsluiting links heb ik al gezien, moet ik nog maandag even fixen.
Heb hier en daar wat zitten knoeien met de via's, die waren nogal verrot om te doen (vooral in grote hoeveelheden), ook meeste dingen die aan de copper plane kwamen.. Ook is in de vakantie m'n print nogal vies geworden, terwijl ik die nog relatief 'veilig' heb bewaard in papier. Wellicht dat mensen hier wat tips hebben voor dit vuil, hoewel er waarschijnlijk toch nog een behuizing om heen komt.
Afijn, volgende week even de print af maken (connectors er op, atmega programmeren) en zal dan wel het resultaat posten. Wellicht ook van m'n klasgenoten, want die printjes zien er nog net ff mooier uit