haasje93
Golden Member
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Op 19 mei 2012 09:45:28 schreef pientertje:
@geekIk geloof dat dat mijn wisp is. Hij had op het laatst wat kuren. Ik heb me hier niet meer in verdiept, dus waarschijnlijk was dat gewoon een los draadje. Maar check hem even voordat je hem aan een vriend geeft die niets van PIC's weet.
heb hem werkend met de laatste versie (1.30).
moet de opto's vervangen heb nu de opto er uit en een max232 er tussen en dan werkt ie.
haasje93
Golden Member
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
de box Eland is binnen gekomen. boxlog komt nog want ik ben ziek.
ik heb wel wel al vluchtig gekeken. en al wat leuks gevonden.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
De box Nerdeland is nog ergens bij DHL. Het is de eerste en laatste keer dat ik iets met ze verzend. De ontvanger werkt vanuit huis en is vrijwel altijd thuis geweest, maar er is nooit aangebeld. Nu sturen ze de box weer naar mij toe... 
haasje93
Golden Member
oke dat is heel stom, ik heb een keer ook wat met dhl verzonden en het ging ook niet goed. dat was voor mij ook de eerste en de laatste keer.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Typisch, mijn ervaringen met DHL zijn juist beter dan met TNT, maar ik heb pas 1 keer DHL4YOU gebruikt als het daarover gaat?
Benadski
Ja, DHL4YOU. Hier een stukje track en trace:
23-05 2012 13:56 Geadresseerde was niet thuis.
23-05 2012 19:16 Geadresseerde was niet thuis.
23-05 2012 19:22 Nieuwe bezorgpoging op eerstvolgende bezorgdag.
24-05 2012 11:07 Geadresseerde was niet thuis.
24-05 2012 19:18 Geadresseerde was niet thuis.
24-05 2012 19:23 Nieuwe bezorgpoging op eerstvolgende bezorgdag.
25-05 2012 17:24 Geadresseerde was niet thuis.
25-05 2012 17:47 Nieuwe bezorgpoging op eerstvolgende bezorgdag.
26-05 2012 09:40 Geadresseerde was niet thuis.
26-05 2012 14:58 Geadresseerde was niet thuis.
26-05 2012 15:02 Geadresseerde was niet thuis.
26-05 2012 15:02 Verzender is geïnformeerd.
8x aangeboden bij iemand die bijna altijd thuis is. Toch vreemd dat ze 3x op een dag bij iemand langs gaan. Ik vermoed dat de chauffeur gewoon heeft gescand en niet eens is langs geweest, of het adres niet goed heeft gehad. Is zoiets te achterhalen?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Staat het adres niet in trektrees?
Anders ben ik benieuwd naar het adresetiket en bijgeplakte zaken als hij terugkomt.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Ah, ik vroeg me al af hoe het met nerdeland ging...
Op 2 juni 2012 13:43:42 schreef Benadski:
Is zoiets te achterhalen?
Als de ontvanger op genoemde tijden thuis was stond de bezorger voor de verkeerde deur (of zat gewoon thuis oid). Verder niet te achterhalen vrees ik. Misschien kun je ergens klagen?
Werkende en actieve GPS tracker in de box doen? 
willyp
http://www.020it.nl - Industriële elektronica ontwikkeling. - http://www.procircuits.nl
Wat een geniaal idee is dit pakket zeg!
Ik heb 2 leuke dingen eruit gehaald (zie foto).
Hij gaat overmorgen op de bus naar haasje93.
PS haasje93, wil je mij per mail je adres toesturen?
Ohja, waarom de multimeter?
Ik heb even geleden 400 wp zonnepanelen gekocht. Zonnepanelen zijn geplaatst op een testplek in mijn appartement op het balkon en daar staat mijn standaard multimeter nu continue op aangesloten zodat ik de stroom kan bijhouden. Dit is inmiddels al meer dan 6 weken zo.
Dit wordt dan de vervangende meter zodat ik mijn eigen weer kan gebruiken!
En de relais ga ik gebruiken om het e.e.a. te schakelen in mijn appartement (die ik nog niet zo lang heb)
[Bericht gewijzigd door willyp op (42%)]
haasje93
Golden Member
Benadski
Mooi dat het toch nog goed is gekomen! Ik heb van een insider gehoord dat Selektvracht afgelopen week een nieuw systeem heeft geïntroduceerd, daar zal het wel fout zijn gegaan.
willyp, let je wel op het gewicht? Ik zat precies aan de 10kg, wil je er zoveel bij doen dan moet er misschien wat zwaars uit...
haasje93
Golden Member
Hier komt het dan het duurde wel heel lang sorry daarvoor.
maar hier komen de boxlogen van de beide dozen.
Eland.
In.
Multimeter.
2 fluke meetpennen
2 hirschmann kabeltjes
8 esd bakjes (10x10x5)
Uit.
kleine en grote esd zakjes.
ne 5532
blaue printje met 7 segment
2 draaischakelaars.
ecc85
printje voor attiny 2313 programmer
4 t2300A
7 radio en tv ontvangers
diverse ic`s
3 traf`s wrijfletters
Nerdeland.
In.
KPN experia box compleet met kabels
switch doos voor parralelle kabels
zakje grote printschakelaars
zakje met verschillende ic`s waaronder TTL
Philips decadebank
13 ESD bakjes (10x10x5)
Uit.
2 zakken TTL chips
ESD schuim
lcd display
2 fans
buisje smd ic`s
3 printjes
versdhillende leds.
zakje smd
verschillende zakjes met smd c`s
accelero meter
2 2n3055
parallele kabel.
ik heb nog even een vraagje, ik heb er o.a. twee printjes uitgehaald waar ik een vraag over heb.
het gaat over de volgende printjes. (benadski`s random light effect board) en (een zwart printje ontworpen door ralph willekes)
mijn vraag is wat zijn dit voor printjes?
@ Geek stuur ff een mail met je gegevens, dan komt Nerdeland naar je toe.
wie wil de box Eland ontvangen?
Benadski
Die eerste is gewoon een soort experimenteer printje om knipper en flitslampjes te maken met TTL of CMOS schmitt trigger IC's. Er zijn alleen voedingslijnen aangebracht en losse eilandjes. Ik gebruik ze ook wel eens in combinatie met tiny AVRs.
Die andere heb ik ook gemaakt. Je kan er een klein 24V motor sturinkje mee maken. De MOSFET zorgt voor de snelheidsregeling (PWM) en het relais voor de richting. Je moet wel zelf een programma schrijven voor de AVR.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
haasje93
Golden Member
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
haasje93
Golden Member
haasje93
Golden Member
haasje93
Golden Member
maartenbakker
Golden Member
willyp
http://www.020it.nl - Industriële elektronica ontwikkeling. - http://www.procircuits.nl
Op 7 juni 2012 10:27:59 schreef Benadski:
willyp, let je wel op het gewicht? Ik zat precies aan de 10kg, wil je er zoveel bij doen dan moet er misschien wat zwaars uit...
Helaas heb ik nog geen weegschaal in huis. Dacht dat het onder de 10kg zou zitten maar het was blijkbaar al 12kg. Heb het pakketje toch maar verzonden, ook al koste het me iets meer. Kwam niet gunstig uit als ik weer opnieuw naar huis moest en het e.e.a. uitpakken om vervolgens weer voor verzending aan te bieden.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Wat zijn de zware dingen op dit moment? (Als niemand die wil hebben kan er misschien wat gecontainerparkt worden zodat er weer leuke dingen in de box kunnen zonder alle postbodes een kromme rug en alle co'ers een lege portomonnee te bezorgen... En als iemand ze wel wil hebben gaan ze daar heen om dezelfde reden)
Verder ben ik het met Maartenbakker eens: er mag wat meer internet in. Gelukkig weegt het internet niks.
En misschien een appart topic voor Eland? Omwille van het overzicht?
Dit waren de huishoudelijke mededelingen voor vandaag
Terug naar de elektro