Show your projects! Part 16.

Dit topic is gesloten

Mijn buizenamp van dit topic is af :-)

Naja... Op de volumeknop na ;-)

http://www.xs4all.nl/~kortjets/plaatjes/Tubeamp02_small.jpg

Website -- Slopen is ook een kunst...
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

wow. dat is best vet!
4x em84?

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
chuckie

Honourable Member

Mooiiii....timmestein :9~
Met zo'n project maakt het niet eens uit of ie het doet of niet.
Kun je zo op een sokkel zetten met een spot erop.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Lucky Luke

Golden Member

klein dingetje van mij:
http://www.uploadarchief.net/files/download/filmbegin.jpg
Voor die propellorclock waarbij ik maar geen stroom op het draaiend deel kon krijgen.

Mooie buizenversterker trouwens. Dat oude glaswerk heeft wel wat... (Ik het alleen nog maar met nixiebuizen gewerkt, en dan nog uit een bouwpakket, maar buizen hebben wel iets)

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 1 november 2009 10:39:52 schreef Timmestein:
Mijn buizenamp van dit topic is af :-)

Naja... Op de volumeknop na ;-)

[afbeelding]

Netjes gedaan !! :)
Ik heb alleen één vraag: Dat je die buizen laat zien, begrijp ik, maar dat vind je nu mooi aan die trafo's ???
Mooie zwarte of verchroomde deksel(s) daar over en het wordt nóg chiquer !!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Het is inderdaad 4 x EL84 per kanaal in ultralineaire configuratie. Da's goed voor ruim 20 Watt RMS per kanaal en een vervorming van iets minder dan 1% (volgens de datasheets). Een ecc81 als voortrap/fasedraaier (zie webpagina)

Ik wilde de versterker eigenlijk zo rauw en naakt mogelijk houden. Dus ook geen kapjes over de trafo's.

En Chuckie, hij doet 't :-) Hij staat nu zonder enige vorm van toonregeling en klinkt het erg goed. Ik sta ook echt te kijken wat een bak herrie die 2 x 20 Watt geeft ;-)

Op 1 november 2009 13:53:28 schreef Tidak Ada:
[...] Netjes gedaan !! :)
Ik heb alleen één vraag: Dat je die buizen laat zien, begrijp ik, maar dat vind je nu mooi aan die trafo's ???
Mooie zwarte of verchroomde deksel(s) daar over en het wordt nóg chiquer !!

tsss.. ik vindt trafo's prachtig, printtrafo's zijn lelijk, bloktrafo's zijn het showen waard...
en ringkernen.... echt wel. heeft echt wel iets, vooral als de wikkelingen een klein beetje zichtbaar zijn.
:D maargoed, dat is mijn mening.:)

Op 1 november 2009 15:10:15 schreef Timmestein:
Ik wilde de versterker eigenlijk zo rauw en naakt mogelijk houden. Dus ook geen kapjes over de trafo's.

PRECIES!
dat is het. ik vind net geetstse printjes ook mooi, al helemaal met zilverlaagjes.

[Bericht gewijzigd door The Engineer op zondag 1 november 2009 19:08:03 (22%)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Ik wil dat systeem met die em84 wel eens zien:0
gebruik je die als VU meters ofzo?

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

ik heb ook een project gemaakt afgelopen uren , namelijk een fan uit schakeling voor de soldeerbout . eerst zat er een papst 230v en liep als de bout aan stond , echter trekt deze ook 20watt weg en dit is ook niet nodig . heb het nu gemaakt met een reedswitch op de houder en een magneet in de houder van de bout zelf , deze schakelt een relais die dan inkomt bij de bout uit de houder halen . dit heb ik gebouwd met een 12v 120mm fan met een 50ohm 5watt potmeter in de + draad en is er prima mee te regelen . daar ik toch al een centraal 12v systeem heb is dit makkelijk toe te voegen erop .de fan hangt aan een m10 draadeinde met snaren om bijgeluiden te voorkomen , welke ook aan een plank hangt en kan er nog 30cm uitgetrokken worden voor als er een project voorstaat wat te diep is en er dan voor staat .

en dit scheelt echt in moe worden van veel solderen en dampen die ervanaf komen .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 1 november 2009 19:44:08 schreef electro_freakz:
Ik wil dat systeem met die em84 wel eens zien:0
gebruik je die als VU meters ofzo?

Inderdaad. Dat zijn de output level meters. Maar goed, dit is een show topic. Anders moeten we even verder in het goede topic ;-)

@ testman,

Wij willen foto's zien! praatjes vullen geen gaatjes;)

He allemaal.

Dit is mijn nieuwste weekend project.
Een 7805 voeding met 12v doorvoer.

Of zoals ik het gewoon noem en voor gebruik een externe molex voeding
De reden dat ik dit gemaakt heb is dat ik bezig ben met een simpele variant op het drive draait door artikel van elektor.

foto's
http://www.uploadarchief.net/files/download/sdc10525.jpghttp://www.uploadarchief.net/files/download/sdc10526.jpghttp://www.uploadarchief.net/files/download/sdc10527.jpg

Onderdelenlijst
[7805]
[2x 100nf]
[1n4007]
[2200µf]
[100µf]

edit: grotere broertje ligt al op de tekentafel

mijn verzameling mijn updates www.retrogamer.punt.nl

--edit--

niet goed gelezen sorry.

[Bericht gewijzigd door Jeroen06 op zondag 1 november 2009 22:35:11 (77%)

hier de foto's van mijn soldeerventilatorproject .

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_1543.jpg

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_1548.jpg

als de stekker uit de houder gaat dan loopt de fan niet zodat de bout mobiel is zonder dat de fan blijft lopen . de magneet is uit een harddisk voor de magnetische sterkte zodat hij nog werkt door het handvat en houder heen .

de fan is nu uitgeschoven maar kan onder de plank geschoven worden .
en regelbaar met de knop voorop .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Stijnos

Golden Member

die ventilator blaast nu alle rook door heel de kamer?

Als de concentratie vervelende stoffen op de plek van de gebruikers omlaag gaat, is het gunstig, nietwaar?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Inderdaad, niets zo vervelend als die verse sliert rook zo je linker neusgat in..

If you want to succeed, double your failure rate.

Vind tin altijd heerlijk ruiken (A) vooral met lood er nog in :P

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Vooral goed erboven gaan hangen dan *-)

Of goed op kauwen, net als ik altijd doe. ;)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
klein is fijn

Moderator

Gisteren eindelijk (na een half jaar) weer eens verdergegaan met m'n moodlight:

http://www.kleinisfijn.nl/co/uploads/thumbs/hpim7109.jpg

De laatste schakelaars zijn ondertussen vervangen door potmeters met indicatie LED's. Nu nog het ding op een fatsoenlijke manier bouwen..

ik zie een beroemde voeding op de achtergrond :)
heb je al een filmpje?

en het breadboard ziet er zo geordend uit, ik heb altijd een t*ringzooi op mijn board :P

kwijl kwijl daar heb je die mooi voeding weer:)

maar wat voor moodlicht wort het Kif?

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
klein is fijn

Moderator

Op 2 november 2009 18:20:46 schreef tinus016:
maar wat voor moodlicht wort het Kif?

Een goede. >:)

Er zitten 4 verschillende modussen in:

1. HSL handmatig
    Hue Saturation en Lightness kunnen handmatig ingesteld worden met drie potmeters.
  2. HSL automagisch
    De Hue fade automatisch van rood -> groen -> blauw -> rood. De Saturation en Lightness kunnen nog wel handmatig worden ingesteld. De fadesnelheid ook, van grofweg 3 seconden tot 30 minuten per cycle.
  3. RGB handmatig
    Rood, Groen en Blauw zijn handmatig in te stellen met drie potmeters.
  4. RGB automagisch met presetkleur
    Er worden random waardes voor Rood, Groen en Blauw gegereneerd, het verschil met de vorige kleur wordt berekend en alle drie de kleuren faden op verschillende snelheden naar hun nieuwe waarde, zodat ze grofweg gelijkertijd aankomen. Zodra 1 van de drie kleuren z'n uiteindelijke waarde heeft bereikt worden er weer nieuwe waardes gekozen.
    Omdat dit met random waardes van 0-255 een soepzooi aan kleuren geeft heb ik een preset ingebouwd. Met een potmeter kunnen rood, groen en blauw aan of uitgezet worden als preset. De potmeter werkt als stappenschakelaar, een RGB LED als indicatie voor de preset. Stel je zet groen aan, dan genereert het ding ad random allemaal groenige kleuren, van geel tot cyaan.

Alles in zo'n kleine 300 regels Bascom hetgeen 3586 bytes aan programma gaf.
De uC is een ATmega8 die draait op de interne klok van 8MHz, hetgeen ruim voldoende is. De routine die de kleuren rendert en de interupt die voor de automatische effecten zorgt werken los van elkaar. De render routine update de PWM uitgangen zo'n 300 tot +1000 keer per seconde, afhankelijk van de modus.

Dit topic is gesloten