Hoe download ik het prgramma? Ik zie nergens een downloadlink?
Als je bij account maintenance kijkt dan kan je je bestelling bekijken. Daar zie je gelijk een download link. En als mensen hun echte email adres invoeren krijgen ze hem naar hun mail gestuurd:}
Edit:
Om even te reageren op het bericht van (user name) die hij gevraagd heeft via de mail.
Hij is niet gratis omdat ik er een hoop tijd in heb gestoken. en student zijn is niet gratis. vooral volgend jaar niet want dan kost school mij 8000 euro. even uit men eigen zak betalen is al moeilijk genoeg. ik hoop met het verkoop van mijn programma mijn (Electro)Hobby te kunnen uitvoeren. van daar dus.
hmmm aha dank je wel voor de bug melding. dat zal dan de update check zijn.
[Bericht gewijzigd door Precious roy op (82%)]
Fire_IC: ga ik voor je er in zetten. :}
Iemand: het zijn niet echt helemaal bugs maar ga het voor je maken :} je kan ze niet weg halen omdat er nog items en sub items onder zitten. van daar ik moet eigenlijk een popup maken die het zeg en of je het even goed weg wilt halen.
Edit: Iemand je was me al voor :} ik zal kijken of ik vanavond een update kan maken.
[Bericht gewijzigd door Precious roy op (14%)]
ledfan: na het in je mandje doen moet je naar je winkelmandje. en dan druk je op Checkout en volg je de stappen. en dan heb je hem gekocht. en dan is hij te vinden in account maintenace.
Profiler: als het goed is heb ik uitgelegd warom ik het doe. en als je het niet wikt kopen(voor niks) maak je maar een access-database. maar goed iedereen kan wel 2 euro missen, en daar help jij mij me, en als je problemen hebt kan je me mailen.
Jochem: ik probeer het voor iedereen makkelijker te maken, niet iedereen kan goed programmeren of access-databasejes maken. en op die manier hebben ze voor een (magnum ijsje) een programma waar ze hun voorraad me kunnen beheren. en ik ben altijd nog feachers aan het toevoegen.
Maar goed als je toch wilt weten waarom ik het doe lees dit dan even.
Om even te reageren op het bericht van (user name) die hij gevraagd heeft via de mail.
Hij is niet gratis omdat ik er een hoop tijd in heb gestoken. en student zijn is niet gratis. vooral volgend jaar niet want dan kost school mij 8000 euro. even uit men eigen zak betalen is al moeilijk genoeg. ik hoop met het verkoop van mijn programma mijn (Electro)Hobby te kunnen uitvoeren. van daar dus.
Op 18 juni 2010 09:19:41 schreef Precious roy:
niet iedereen kan goed programmeren
Dat merk ik ...
en ik ben altijd nog feachers aan het toevoegen.
My god, feachers wat is dat voor een beest
Maar goed als je toch wilt weten waarom ik het doe lees dit dan even.
verhaal...
Wat ?? 8000 euro, waar ga jij naar school?, dan verwacht ik op zijn minste gouden stoelen met chicas en palmbomen!
Op 18 juni 2010 09:38:14 schreef hans1990:
"Error: Sorry, but the requested file wasn't found. Possible Cause: Wrong path"
Hans: voor 5euro stuur ik je dit met veel plezier naar je toe 
Het lijkt er op dat mensen best wel geïnteresseerd zijn in mijn volgende school. Na hier komt het dan. Mijn grootste hobby die ik heb is games programeren. En dan is het dus de bedoeling dat ik hier mijn baan van gaan maken. Dus ben ik van plan om volgend jaar naar http://www.qantm.nl/ te gaan om daar een opleiding game programmeur te volgen. Het is een particuliere school en ik krijg dus geen studiefinanciering geen OV en alles wat je nog meer kan krijgen als je op school zit krijg ik niet. Dus ik moet alles uit mij eigen zak gaan betalen. Dus daar heb je het.
Oh en als je denkt waar staat het bedrag. Dan moet je de Brochure aanvragen.
En over de download. Daar gaan ik nu even naar kijken.
Edit:
oh en Jochem: je betaald toch niks voor een beta hij is toch gratis :}
Edit:
download doet het nu wel...
ledfan: ik denk dat jij het zelfde probleem had. sorry voor het ongemak.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ah, een particuliere school... Tja, dan zou het natuurlijk best 8000 per jaar kunnen zijn. Wel zelf voor gekozen dan natuurlijk. Overigens, als het een 'echte' (erkende) studie is, krijg je ook je stufi voor een particuliere school hoor. Maar anders is er ook niks mis met een bijbaantje (danwel 2 euro per stukje software), of lenen via IB-groep en later terugbetalen als je een baan hebt. Als je een studie kiest waar je ook werk in kunt vinden is dat geen punt. (En daarom ben ik voorstander van het geheel afschaffen van stufi, dan gaan studenten tenminste nadenken over het nut van de studie. Heb je niet allemaal van die universitair geschoolde psychologen waar geen behoefte aan blijkt en die we dan met z'n allen maar uit de staatskas moeten spekken ivm werkloosheid.)
Op 18 juni 2010 10:13:33 schreef Precious roy:
oh en Jochem: je betaald toch niks voor een beta hij is toch gratis :}
2 euro had je het over. Hij was nog maar een paar dagen gratis zei je.
Leuk dat de dubbelklik gefixed is, maar zijn de updates zo binnen te halen of moet het dan opnieuw gedownload worden en geïnstalleerd?
Als je met rechtermuisknop op het icoontje klikt dan staat er ook "option" bij, maar als ik hier op klik gebeurt er niets. Een bugje of moet dit nog komen?
zo te zien was er nog een bugje, updates hoorde nog niet te werken. ik ben nog niet helemaal uit hoe ik de updates ga doen. maar ik was een beetje aan het testen er mee. maar het blijkt dat jullie ook een bericht krijgen. maar als het goed is hoort dat nu opgelost te zijn.
en over updates, ik denk dat je voor versie 1.1 hem opnieuw moet downloaden maar goed wat hebben jullie liever. een die zelf updates download of een waar je hem zelf mag downloaden. alle 2 optioneel natuurlijk.
Fire_IC
"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford
Eerlijkgezecht zou ik me nu nog niet zo druk maken over de manier van updaten. Zorg eerst maar eens dat je programa echt af is. Zet tot die tijd je beta versies gewoon gratisch op het internet.
Verder heb ik gisteren voor de gein wat met het programma gewerkt en daardoor heb ik nog de volgende opmerkingen voor jou.
(1)
Momenteel krijg ik een lijst met de volgende kolommen
Name, Type, SubType, Location, Stock, ItemFolder Aan die ItemFolder heb ik niet veel, dus die kan weg. Verder zou ik graag een omschrijving naast de Name kolom hebben. Een "74LS04" is bv. de naam van het item en "Hex Inverters(with Open Collector Outputs)" de omschrijving. Nu kan ik die omschrijving nergens invullen zonder deze in de lijst direct terug te zien. En waarom dan ook niet gelijk een colom er bij zetten met het aantal (stock), je hebt die informatie toch al.
(2)
Een plaatje aan een item toevoegen is een leuk idee. Je krijgt hem dan gelijk te zien als je het item aanklikt. Echter vullen die plaatjes altijd het gehele venster op waardoor sommige plaatjes helemaal uitgerekt en vervormd getoond worden. Kun je de plaatjes niet zodanig opvullen dat de breedte/hoogte verhouding het zelfde blijven?
(3)
Verder merk ik dat ik het programma eigenlijk helemaal niet als stock manager wil gebruiken, maar meer als project manager. Namelijk:
Als je bezig bent met het ontwerpen van een nieuwe schakeling/schema dan ga je vaak op internet op zoek naar de juiste IC's en de verkrijgbaarheid/prijs daarvan. Na een tijdje download je ook nog wat datascheets van de betreffende IC’s. Kortom, een poos later heb je een berg aan informatie die je eigenlijk netjes ergens wilt vastleggen. Dat kan in principe mooi met jouw programma. Alle mogelijke componenten voor je toekomstig project kun je mooi invoeren met hun prijs, leverancier en de datasheet. Dat maakt het veel overzichtelijker als je aan het daadwerkelijke tekenen van het schema begint.
Ik zou het daarom ook best leuk vinden als het programma ook een 'project management' functie heeft. Dus dat je een nieuw project aan kunt maken, waarbij je items (uit je 'stock') kunt toevoegen aan je project. Vervolgens krijg je dan een lijst met alle componenten die je nodig hebt voor dat project en de totale prijs. Ook kun je dan gelijk zien welke componenten je nog eventueel moet bestellen en waar. Je kunt het nog leuker maken als je die lijst kunt uitdraaien zodat je een 'bill of material' krijgt. En met een druk op de knop kun je dan de aantallen van je magazijn afhalen. Snappy?
Heb zo juist het programma opnieuw gedownlaod en geinstaleerd, en het is nog steeds V 1.000. Dus V 1.1 heb ik nog niet gezien.
Verder is het downloaden een beetje omslachtig. Het moet denk ik wat eenvoudiger kunnen. Het idee om de komponeten in een project te kunnen opslaan spreekt mij wel aan. Je zou dan vanuit het project kunnen kijken of het in voorraad is, en zo ja er meteen in kunnen zetten zodat het bij de voorraad in mindering wordt gebracht. Goed idee.
Op 19 juni 2010 20:23:33 schreef pientertje:
Deze in sync houden is een ander verhaal, maar het voordeel hiervan is als je een object toevoegt je de gegevens van anderen kan gebruiken, je hoeft dan niet zelf nog een keer een datasheet en een beschrijving en een plaatje toe te voegen als iemand anders hetzelfde onderdeel heeft.
Succes daarmee, hopelijk ben je dan zelf wel de baas van de gegevens in het record. Anders ben je afhankelijk van een ander zijn 'creativiteit'. En voor velen is iets anders ook vaak hetzelfde...
Na ik heb toch besloten de project manager in versie 1.1 te zetten. maar heb nog wel een vraag. wat willen jullie allemaal hebben voor functie... moet je bijv.:
- Bestanden aan een project kunnen toevoegen.
- Logboek kunnen bijhouden.
- items aan project toevoegen.
- print-out kunnen maken voor items waar je niet genoeg van hemt...
- moet je items kunnen reserveren voor een project... (dus als je heb
opzoekt dat je dan -100 ziet of zo)
Dit zijn een paar ideeën die in mij zijn opgekomen als jullie nog meer weten te verzinnen hoor ik ze graag.
na ik denk ik gaan maar weer is een update posten. ik heb nu support voor 3 verschillende DB's(data base)
MSSQL
MYSQL
SQL Compact (was aanwezig in vorige versies)
maar mijn grootste en denk ik beste toevoeging is de mogelijkheid om op elke item een eigen valuta toe te wijzen.
stel je besteld spullen uit Amerika China Japan en Australië. na dan betekend de programma alles automatisch om naar de huidige ingestelde standaard valuta. en weet je op die manier hoe veel je project gaat kosten.
en voor de rest gaat het een beetje stroef met de project gedeelte van de programma maar ik denk de beta over een week of 2 af te hebben.
dus ik vroeg mij af zijn er vrijwilligers die mijn programma wilt testen. Ik heb namelijk iemand nodig die het wil testen voor elk DB en ook een beetje verstand hebt voor dat type DB. je moet bijvoorbeeld weten hoe je een ODBC connectie moet maken naar een SQL server en hoe je hem opzet.
dus als je zin en tijd hebt kan je me mailen.
SQL compact hoeft niet getest te worden. want dat heb ik al gedaan. het is meer van ik kan niet voor elke functie hem in 3 verschillende db's testen. anders duurt het wel erg lang.
bramsky: weet jij ook hoe je een ODBC connectie moet aan maken?
ledfan: voor MSSQL en MYSQL maak je gebruik van ODBC. dat is een soort universeel(Is wel wat technischer) DB vertaal programma. dat betekend dat als je bijvoorbeeld een ODBC connectie naar een Oracle Database(ook een db programma) zou maken, dan zou de programma het in theorie(waarschijnlijk niet want met het geval van MSSQL en MYSQL zijn de query's net even anders dus werkt het niet) moeten werken.
bramsky: je hebt gelijk hij werkt gewoon lokaal, als je een lokaal ip geeft. maar ik heb hem ook al getest over de internet en dat werkt ook prima. maar de files en afbeldingen doen het dan niet, dus ik raad je aan het te gebruiken lokaal. als je het echt via de internet wilt proberen doe het dan met een vpn
kristofer: ja dat dacht ik ook. maar er zijn vragen geweest om het op meerdere DB's te hebben. en het geeft wel de voordeel dat je het DB kan delen met meerdere mensen, als je het bijvoorbeeld in een klein bedrijfje wilt gebruiken. thanks voor de tip ik ben nog van plan een installeer te maken die dat altemaal automatisch installeert, maar als dat niet lukt kan dat natuurlijk ook.
Edit:
ledfan: oh, jij hebt het over de vorige versie. ja dat klopt daar zit een bug in de updator die uit hoorde te staan omdat hij niet werkte. als je het programma opstart met internet. en 3 min daar na kan het internet er van af. als ik vanavond thuis ben mail ik je wel even een verzie waar de bug in is verholpen.
[Bericht gewijzigd door Precious roy op (30%)]
kristofer
Kristofer
nu om even terug te keren 
als je je dll's invoegt kun je je prog draaien op een usb-stick, wat miss handig kan zijn als je bv. op school zit en je bent bezig met een project dat je dan snel even kunt kijken of het het nog in huis hebt 
-- edit --
zou je miss even een link kunnen plaatsen naar de laatste versie ? ik kan deze niet onmiddellijk terugvinden. Of miss begintopic updaten ?
[Bericht gewijzigd door kristofer op (24%)]
ledfan: notities maken kan met (Eventuele Logs) en PDF files kan je toevoegen als bestand en direct openen met de programma(die in zijn beurt adobe reader opent). of bedoel je dat niet.
Ok dat wordt een héél leuk progamaatje denk ik.
Ik denk dat bij sommige projecten datascheets en berekeningen zeer handig zijn, maar ik denk dat de datascheets dan bij de bestanden horen en de berekningen bij de logs,
Dit zijn eigenlijk de enige dingen waar ik op kan komen.
Als ik nog iets weet zal ik het nog even zeggen.
Nog veel succes!
Fire_IC
"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford
Het belangrijkste wat de project omgeving moet kunnen is een lijst maken met de componenten die nodig zijn voor het project.
Op deze lijst moet dan minimaal de omschrijving van het component, het aantal, de kosten, en de leverancier met bijbehorend bestelnummer staan.
Gisteren nog toevallig iets dergelijks met de hand gemaakt:
DB=DickBest
FR=Farnell
VT=Voti
EM=Eigen Magazijn
OMSCHRIJVING TYPE AANTAL LEVERANCIER EN BESTELNR.
Connector P-8 1x DB PKS-02
Connector ISCP connect 1x DB WSL040Z
Connector P-3 8x DB PKS-02
LCD scherm 4x16 1x VT LCD-17
Potmeter 220 4x DB T93YB
Potmeter 10k 1x DB WEEI-ACPA40
transistor BC557 6x EM
transistor BC547 3x EM
Weerstand 330 6x EM
Weerstand 3k3 3x DB WEEN-MET36
Weerstand 220 1x DB WEEN-MET36
De mogelijkheid om deze lijst als simpel *.txt bestand op te slaan is gewenst.
En zoals al eerder besproken, moet er de mogelijkheid zijn om met een simpele handeling alle componenten van je eigen magazijn af te halen.
Verder is het natuurlijk leuk als je documenten en bestanden aan je project kunt kopelen. Het printen in spiegelbeeld lijkt me niet nodig. Printen van layouts doe je in het teken programma zelf
Succes
hij download allen de bestanden die veranderd zijn. maar ik ben niet van plan om zomaar te stoppen. en als dat zo is maak ik wel een final version met installer. maar voor nu werkt het zo.
voor elke versie krijg je een nieuw installer
1.0
2.0
enz
en de updates per versie(1.0, 1.2) worden gedownload. maar je kan vervolgens wel zelf zeggen of je de update wilt hebben. hij is dus niet verplicht.
Oke, heb je ook rekening gehouden met het feit dat je in vista en 7 administrator moet zijn om iets in de program files map aan te passen? (anders krijg je UAC meldingen. Ontstaat er dan geen timeout?)