na ik denk ik gaan maar weer is een update posten. ik heb nu support voor 3 verschillende DB's(data base)

MSSQL
MYSQL
SQL Compact (was aanwezig in vorige versies)

maar mijn grootste en denk ik beste toevoeging is de mogelijkheid om op elke item een eigen valuta toe te wijzen.

stel je besteld spullen uit Amerika China Japan en Australië. na dan betekend de programma alles automatisch om naar de huidige ingestelde standaard valuta. en weet je op die manier hoe veel je project gaat kosten.

en voor de rest gaat het een beetje stroef met de project gedeelte van de programma maar ik denk de beta over een week of 2 af te hebben.

dus ik vroeg mij af zijn er vrijwilligers die mijn programma wilt testen. Ik heb namelijk iemand nodig die het wil testen voor elk DB en ook een beetje verstand hebt voor dat type DB. je moet bijvoorbeeld weten hoe je een ODBC connectie moet maken naar een SQL server en hoe je hem opzet.

dus als je zin en tijd hebt kan je me mailen.

ik wil wel testen ik heb verstand van MSSQL en MYSQL maar niet van SQL compact

Kan met die andere talen het progamma dan wel werken zonder internet? Of is het het zelfde systeem als bij SQL?
Misschien kan je de 'testers' ook zoeken op tweakers.net

@ledfan ik heb hier een mysql database draaien waar ik lokaal naar toe ga dus iegelijk heb je enkel je loopback adres nodig. werkt dus zonder internet.

SQL compact hoeft niet getest te worden. want dat heb ik al gedaan. het is meer van ik kan niet voor elke functie hem in 3 verschillende db's testen. anders duurt het wel erg lang.

bramsky: weet jij ook hoe je een ODBC connectie moet aan maken?

ledfan: voor MSSQL en MYSQL maak je gebruik van ODBC. dat is een soort universeel(Is wel wat technischer) DB vertaal programma. dat betekend dat als je bijvoorbeeld een ODBC connectie naar een Oracle Database(ook een db programma) zou maken, dan zou de programma het in theorie(waarschijnlijk niet want met het geval van MSSQL en MYSQL zijn de query's net even anders dus werkt het niet) moeten werken.

bramsky: je hebt gelijk hij werkt gewoon lokaal, als je een lokaal ip geeft. maar ik heb hem ook al getest over de internet en dat werkt ook prima. maar de files en afbeldingen doen het dan niet, dus ik raad je aan het te gebruiken lokaal. als je het echt via de internet wilt proberen doe het dan met een vpn

Waarom (als ik mag vragen) gebruik je verschillende types van db's?

sql compact is (naar mijn ervaring) het gemakkelijkst +
- neemt minder geheugen in
- is sneller
- heeft een betere beveiliging

sql is veel sneller dan ODBC connectie (ik dacht geloof ik iets van een 44% sneller)

-- edit --
ps: door de dll's in te voegen kun je sql compact zelfs runnen op een pc zonder dat het geïnstalleerd is. (heeft iets van een 6 dll's nodig

[Bericht gewijzigd door kristofer op (21%)]

Ok, weet eigenlijk niks van db's af.
Maar hoe kan ik dat dan fixen?
Heb hem vanmorgen aan internet gehangt.
En heb het progamma dan geinstalleerd,
Nu wil ik het progamma zonder internet draaien en dat werkt niet.

kristofer: ja dat dacht ik ook. maar er zijn vragen geweest om het op meerdere DB's te hebben. en het geeft wel de voordeel dat je het DB kan delen met meerdere mensen, als je het bijvoorbeeld in een klein bedrijfje wilt gebruiken. thanks voor de tip ik ben nog van plan een installeer te maken die dat altemaal automatisch installeert, maar als dat niet lukt kan dat natuurlijk ook.

Edit:
ledfan: oh, jij hebt het over de vorige versie. ja dat klopt daar zit een bug in de updator die uit hoorde te staan omdat hij niet werkte. als je het programma opstart met internet. en 3 min daar na kan het internet er van af. als ik vanavond thuis ben mail ik je wel even een verzie waar de bug in is verholpen.

[Bericht gewijzigd door Precious roy op (30%)]

@ledfan
krijg je een error of ...

Ja maar die pc is nu even kapot, ga straks ff proberen met ubuntu.
Kan het progamma eigenlijk overweg met linux?

waarschijnlijk is er enkel .net nodig
ik ik denk dat het werkt met de 3. versie,

(ik zou de code eigenlijk eens moeten bekijken :p)

ledfan: nee het spijt me hij werkt alleen op Windows. maar als goed is kan je toch (wine of zo) installeren die er voor zorgt dat je Windows applicaties kunt draaien. ik heb hier verder geen verstand van.

kristofer: haha.. maar hij werkt op .net 2.0

[Bericht gewijzigd door Precious roy op (11%)]

Bedankt voor de tip!
EDIT: wine staat er meestal bij mij wel op maar heb nu geen zin om men pc (proberen) te maken, als het gelukt is met linux zal ik het even zeggen.

[Bericht gewijzigd door LEDfan op (79%)]

nu om even terug te keren :D

als je je dll's invoegt kun je je prog draaien op een usb-stick, wat miss handig kan zijn als je bv. op school zit en je bent bezig met een project dat je dan snel even kunt kijken of het het nog in huis hebt :p

-- edit --
zou je miss even een link kunnen plaatsen naar de laatste versie ? ik kan deze niet onmiddellijk terugvinden. Of miss begintopic updaten ?

[Bericht gewijzigd door kristofer op (24%)]

ja um ik heb hem een paar weken geleden op mijn site te koop gezet. en de eerste 2 dagen(wat bijna een week werd) gratis gemaakt nu kan je hem krijgen voor 2 euro. maar als jij hem gaat testen voor mij. dan mag je hem ook wel gratis hebben. (was trouwens als voor warde om hem gratis te krijgen)

Ik wil hem wel testen.
Maar wat bedoel je daar precies mee? want van programmeren weet ik helemaal niets.
Maar ik kan bijvoorbeeld wel tips geven hoe het misschien makkelijker kan.
Of wat mij beter lijkt om het weer te laten geven.

@Precious roy:
testen zal helaas een weekje moeten wachten, ik heb het te druk momenteel, ik zal je nog iets laten weten

Pieper: je hoeft niks te programmeren. alles wat jij hoeft te doen is lekker knopjes drukken en als de programma daar door in de soep loopt dan vertel je mij welke fout jij krijgt en welke volgorde aan knopjes jij hebt ingedrukt. dat is alles, makkelijk toch?

Edit: je kan natuurlijk ook tips geven als je bijvoorbeeld een knop ergens anders handiger vind.

Edit:
kristofer: dat geeft niet het toch nog een week of 2 duren voor dat ik zo ver ben.

[Bericht gewijzigd door Precious roy op (12%)]

Op 10 augustus 2010 14:48:23 schreef ledfan:
Bedankt voor de tip!
EDIT: wine staat er meestal bij mij wel op maar heb nu geen zin om men pc (proberen) te maken, als het gelukt is met linux zal ik het even zeggen.

Virtualbox gebruiken.

dat odbc gedoe heb ik wel al is gedaan maar is lang geleden maar "Google is your friend"

en voor de rest gaat het een beetje stroef met de project gedeelte van de programma maar ik denk de beta over een week of 2 af te hebben.

Ik wil best wel weer even naar jouw programma kijken, maar ik zou graag zien dat je het project gedeelte ook af is voordat ik ga testen, (anders hebben we dadelijk weer een 'half' prgramma zoals de vorige keer). Verder vind ik het project gedeelte ook veel interesanter als het type database waar het op draaid. Het maakt voor mij niets uit of het op SQL HTTP of peperkoek draaid, als het maar werkt.

Ik wil ook wel helpen met testen, weet niet veel (zeg maar niks) af van progammeren.
Jij moet het weten, misschien kan ik dan bv een test project maken ofzo.

Fire_IC: ik geef toe de aller eerste versie was niet af. maar de vorige versie(1.0) wel apart van de update bug en bug die er voor zorg dat je types niet kan verwijderen als er item aan verbonden zit. ik weet dat je dan kan zeggen dat het niet af is maar hey kijk naar bijna elk andere programma die hebben daar ook last van. maar bedankt voor je comentaar ik zal me best doen om het dit keer zo goed als mogelijk af te krijgen.

ledfan: je hoeft niks te programeren. gewoon als test gebruiken en als er iets fout gaat het melden.

Mooi dat er nu ook mysql ondersteuning in zit!
(maar, waar kan ik hem downloaden?)

Iemand: als je hem gekocht hebt op mijn site dan kan je hem daar downloaden(over ongeveer 2 weken). en daar na kan alles met updates gedownload worden.