De 6E3p is ook een betaalbaar equivalent...

Kees is blijkbaar al doorgedraaid, want die link (en hele website) werkt bij mij niet (504 Gateway Time-out). :?
Edit: Nou doetie het weer. Was even overbelast denk ik, omdat alle CO-ers ff gingen kijken. >:)

[Bericht gewijzigd door rob040 op (30%)]

Bij Action, Kwantum en Xenos kun je af en toe ook stolpen kopen voor een redelijke prijs (ik heb de namen in volgorde van prijshoogte gezet). Heb je geld over, dan kan je ook nog bij de Intratuin terecht.

Bij deze winkels kun je af en toe ook bruikbare glazen voorraadpotten kopen, die je dan omgekeerd gebruikt. Ze hebben wel een vlakke bodem.

Ik gebruik die stolpen ook in verschillende grootte, voor kritische buizen, met 'gevaarlijke' inhoud (Kwik(damp)), asbest en thorium gloeidraden (minimale hoeveelheid), die allen vrij komt bij breuk.

Houdt met glaswerk wel rekening, dat je voldoende ruimte hebt om de warmte voldoende te kunnen spreiden en afvoeren. Het is niet voor niets dat IKEA bij die stolplamp (Ropudden®) waarschuwt dat er maximaal 15 W in gedissipeerd kan worden.

Op donderdag 20 november 2025 22:22:40 schreef Ganzz:
Ik heb op dit moment de elektor temp/humi meter met nixie buizen.

Helaas lijkt een buis defect te gaan? Moet ik dit zoeken in de sturing of is echt de buis overleden?
Zou een regeneratie poging zin hebben?

https://www.elektormagazine.nl/magazine/elektor-201206/16563

Ha Ganzz.
Heb jij misschien nog een print voor die Thermo-/Hygromter, of een iets waarmee ik die print kan laten maken?
Ik wil overigens IN17 buisjes voor gebruiken. Die schijnen langer te leven en zijn bovendien kleiner.
Ik zoek ook de bijbehorende sensor. Ik had er een, maar die is "in andere handen terechtgekomen" :(
Waar is die nog verkrijgbaar?

Ik ben nog steeds heel tevreden met mijn IPSTube klokje, geen angst voor 'nixie slijtage'... :+
https://www.youtube.com/watch?v=n_fh5kCLjEo

Daar slijt enkel de backlight ;)

Ik heb mijn klokje met IN18 buisjes zo ongeveer 25 jaar vol continu in gebruik ;)

[Bericht gewijzigd door Sine op (57%)]

Dat stelt gerust, maar ik blijf bij de IN17's, omdat die in het mooie mahoniehouten kastje van een oud, incompleet en defect meetinstrument ondergebracht zullen worden.