vandaag een project van 40 jaar oud vervangen voor een nieuwer modelletje 

dit is de oude groepkast die door een lekkage jaren terug een roestbak is geworden en omdat ik een steeds veranderende brom hoorde onlangs werd het tijd voor een andere na 40 jaar .

we hadden ook al jaren last van vocht in huis bij de mk en kelder en nu ik de zooi eruit trok vond ik een natte plek in het spaanplaat en die kwam van een schroef die net met de punt in de waterleiding naar de 1e verdieping zat , na het verwijderen van het rotte hout even geschuurd en met de brander even dichtgemaakt ( wel met waterspuit om het hout nat te houden en brandblusser erbij je weet maar nooit )

dit is de vervangende kast bestaande uit 8 230v groepen , 2 kracht en 3 aardleks . nu heb ik ook de wasmachine apart aangesloten en de meterkast wcd , daar 2 draden onder een automaat niks is .

de kast in zijn geheel is uit losse onderdelen opgebouwd , en de 3 kasten hingen vroeger in de schuur die waren onlangs al vervangen voor 2 rij's kasten , maar zijn hier nog prima voor . de krachtaardlek en hager automaten komen uit m'n sloopschoolvoorraad. de krachtautomaten en aardleks 230v heb ik overgezet en uit de schuurkasten gehaald. bedrading is uit de kliko op het werk gehaald , dus is dit niet zo'n dure kast al met al .
moet nog de aarddraad vervangen en een railtje plaatsen , en ook de gasleiding aarden dat was nog niet in de 70's .