[IA-gesloten] Nieuwe CO labvoeding: 0-30V 0-1.5A

Als we zo bezig blijven wil ik wel een Tesla coil op de voeding voor onbevoegde gebruikers. :p

Nee maar serieus, kijk er naar uit en beloon alle leden op een soort gelijk project.. Met elkaar bedacht en gedeeld onder elkaar en laat de mensen de boel zelf tweaken en behuizen en toon ze weer op het forum.. Ik zie hier wel een hobby revolutie ontstaan

Op 20 januari 2011 14:00:55 schreef free_electron:
[...]

zit je echt vast op deze pcb grootte ?
ik heb de pdf binnen. ik bestudeer die eens grondig.
ik zal het schema eens overzetten in altium en de boel tweaken en de pcb routen.

kan ultiboard gerber importeren ?

zal wel voor dit weekend zijn.

nee, ultiboard kan zelfs de door hetzelf geproduceerde gerbers niet bekijken.

Verder denk ik, dat mede omwille van de tijd, het aantal doorgevoerde wijzigingen beperkt zal blijven.

@fzwart: hoger, hóger, HOGER.. Stop! omlaag, *KNAL* ehh, lager, lager.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Henry S.

Moderator

Op 20 januari 2011 10:39:49 schreef significant:
Met Tidak helemaal eens.

De startpost is een mooie aanzet, maar met de feedback uit dit topic wordt het een echte CO labvoeding. Iedereen heeft er aan mee gedacht en verbeterd.

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Maar dan is er een factor die jullie vergeten... tijd.

Er worden dus geen grote veranderingen doorgevoerd, de maximale trafospanning blijft dus 24V.

Op 20 januari 2011 15:56:50 schreef DennisPochenk:
Nee maar serieus, kijk er naar uit en beloon alle leden op een soort gelijk project.. Met elkaar bedacht en gedeeld onder elkaar en laat de mensen de boel zelf tweaken en behuizen en toon ze weer op het forum.. Ik zie hier wel een hobby revolutie ontstaan

Precies, we kijken uit naar jullie versies.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 20 januari 2011 17:34:59 (30%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb een tool om gerber naar DXF te converteren, ultiboard kan DXF importeren maar ik weet niet of je dan een zinnige print krijgt of iets waar je niets meer aan kunt aanpassen. (heb geen ultiboard om dat te testen)

Henry S.

Moderator

Op 19 januari 2011 23:05:02 schreef lukasje:
Voor mij 1 X volledige kit en 2 3x printplaten alles op te sturen naar België.

Edit: Heb 2 maal in 3 maal veranderd.
Kan een mod dit bevestigen en aanpassen in de lijst? (bedankt)

Is aangepast.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Er staat dat de kitjes ook (in beperkt aantal) op Rosmalen te koop zijn (zonder bestelling). Geldt dat voor de losse PCB ook?

If you want to succeed, double your failure rate.

ik zou maar vast wat mede CO'ers gaan recruiteren
97 (oplopend) setjes samen stellen is niet niks.

levert wel goede inkomsten op voor CO :)

Goeie :) Ik wil eventueel wel helpen. Mist ik niet heel naar Maastricht hoef. :) is ruim 250km van uit hier (Wogmeer)Das me toch even te gek.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Ik zou toch graag gaan voor 2 kits i.p.v. de eerder aangegeven 1 kit/ 1PCB. Zou je dit aan willen passen MAH?

Hier nog een vrijwilliger voor het goede doel

Ik wil ook wel een handje helpen voor het beste forum dat er is *slijm slijm*

Jullie wonen allebei int hoge noorden, dus of zeewolde zo'n handige afstand is...

zo sta je los van de trafospanning.
kost je een bc547 en een bc557 en 2 weerstanden.

Ik vindt dit toch wel een belangrijk punt wat de voeding een stuk flexibler maakt kwa trafo's.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Voor mij ook graag 2 kits per post.

Do Androids Dream of Electric Sheep?

Ik zou ook graag zien dat een 30V trafo gebruikt kan worden :), anders moet ik mijn huidige trafo afwikkelen...

En dan naar de winkel lopen, doe mij maar 100 ringkern trafo's 150 VA 24V :)

LED there be light

nou met alle labvoeding-kopende co-ers is denk ik best een kwantum korting te bedingen.

Stel het idee voor aan Farnell en misschien kun je een deal maken.. Gratis spoelen in ruil voor meer reclame ofzo?
Kan de CO voeding ook weer goedkoper..

Als 't goedkoop moet leg je er toch zoiets bij in? 31V / 1.6A

http://www.pollin.de/shop/dt/NTY1OTQ2OTk-/Stromversorgung/Netzgeraete/…

Misschien kan hij nog wat opgeschroefd.

Of je laat je het regelbereik lopen van 0-25V.

Tidak Ada

Golden Member

Op 21 januari 2011 07:40:16 schreef Zonnepaneeltje:
Als 't goedkoop moet leg je er toch zoiets bij in? 31V / 1.6A

http://www.pollin.de/shop/dt/NTY1OTQ2OTk-/Stromversorgung/Netzgeraete/…
[....]
Of je laat je het regelbereik lopen van 0-25V.

Dat stinkt naar een stoorzender

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Voor mij ook een print per post
Hugo

Noteer mij ook voor 2 kits.

Ik ben wel van plan naar rosmalen te komen, maar dat is nog niet zeker ( dienstrooster is wat onhandig in combintie met rosmalen)

Als ik niet op rosmalen kan komen, is het dan mogelijk dat hij als nog op gestuurd wordt of da tik hem bij een van standbemanning thuis kan ophalen? Ergens Rond schiphol ;) IJmuiden bijv?

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Lucky Luke

Golden Member

Op 20 januari 2011 13:16:20 schreef Sjoerd Kreyns:
[...]

Dan zou je moeten inbouwen dat ie terug praat 'bedoelde u' ?

Bedoelde u "50 volt"?
Nee! 5!
"50 volt" ingesteld.
Poef!

Als 'ie geen 30VAC in aankan vervalt mijn interesse, dan kom ik namelijk uit op (bijna) hetzelfde als wat ik heb: Met 15VAC in gaat het bovenin het regelbereik fout (spanning zakt onder belastig omdat ingangsspanning te laag is), bij 30Vac in overschrijd ik de AMR van de lm317 (LM317HV is lastig te krijgen + de stroombegrenzingsopamp heeft oom een maximumvoedingsspanning...)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)